25. jan 2009 Følger: 138 Følgere: 129 Heste: 10 Emner: 167 Svar: 607
kan ikke lide min vens måde at ride på {{forumTopicSubject}}
hej alle hg´er
her i sidste sidste søndag var jeg til stævne på min ride klup sammen med mine veninder, da det var deres tur så jeg min ende veninde ride, jeg kunne simpelhen ikke lide at se på det,
får hun sad og savede hesten i munden og heste åbnede munden fordi hun hiv så hårdt i bidet, det var ikke fordi hesten ikke var sød, får det var den får lige før hende hade en pige på 10 år reden den (min veninde er 14)
jeg har set hende gøre det flere gange på sin egen hest, og når jeg spøger hende hvorfor hun saver den i munden svare hun bare "fordi den skal gå pænt og når den ikke ville lytte så gør jeg det"
syndes bare at det er lidt mærkeligt at hun gør det vær gang jeg ser hende ride?
jeg har flere gange prøvet at spøge hende om hun ikke ville være med til at træne noget HMS får jeg tror at hendes pony ville være rigtig god til det, men vis jeg bare siger oret HMS begynder hun at kritisere det og siger at det bare er noget lort og at heste er sku da lige glad med om den han lave nogle trick. jeg prøver bare at hjælpe hendes hest får hun er ikke så sød med den når den har bid i munden hun hiver og savner heletiden og syndes bare det er så snydt for hesten..
er der nogle af jer det har en idé til hvordan jeg skal fårtælle hende at hendes pony ikke har det godt når hun er sådan mod den?
p.s. jeg ved godt at jeg faktisk kan være ligeglad med det da det ikke er min hest, men det er altså meget svært at kikke på når jeg selv er HMS menneske og hade at se nå nogle rider med bid på den fårkerte måde..
UPS: dette har ikke noget med at jeg ikke kan lide bid rytter får jeg er selv en bid rytter men kan bedst lide at ride uden bid..
håber i kan hjælpe mig
jan 2008
Følger: 41 Følgere: 39 Heste: 3 Emner: 44 Svar: 2.059
dec 2008
Følger: 63 Følgere: 58 Heste: 2 Emner: 57 Svar: 680
Færdig bum basta :o) det ville jeg have sagt. Men jeg ved jo ikke hvor godt jeres venskab er. Og hvad der ellers kunne gå galt ved det. Jeg har bare mistet så mange veninder, at det snart ikke rør mig mere. Nok derfor jeg kan sige sådan noget ..
jan 2009
Følger: 138 Følgere: 129 Heste: 10 Emner: 167 Svar: 607
vi har desværre ikke samme undeviser.:(
Ccm ALLROUNDHEST TILSALG '
vi er rigtig gode venner og ville helst ikke midte hende
dec 2008
dec 2008
undskyld jeg blander mig, men det tror jeg ikke hun vil, når hun så snart ordet HMS kommer på banen , begynder at disse det ned? o:
okt 2008
Følger: 139 Følgere: 131 Heste: 8 Emner: 104 Svar: 498
syntes virkelig du skal tag en voksen med ind i det, da en voksen burde kunne sætte hende på plads & give hende konsekvenser for det, & sige hun bliver nød til at stoppe det, eller må de finde en underviser til hende som kan fortælle at det uacceptabelt at hun saver & hiver hesten i munden på den måde. hun ødelægger jo rent faktisk dens mund af at save & hun sliber den tandkød så den har faktisk virkelig ondt hver gang hun gør det.
men tag hellere en voksen ind i det, tag fat i en af dem på gården & forklarer dem det du har skrevet herinde også spørg om de ikke nok vil hjælpe dig med at få hende til at stoppe det.
håber mit råd kan hjælpe..
jan 2009
tror ikke jeg ville. men du har ret man kan prøve, måske kan jeg prøve det med blyanten bare få at vise hende det.
*Team Stevns* Mia&Pantene !
rigtig god idé tror jeg muligvis ville tage min ride lære ind i det da hun også har undervist hende så kan hun måske får klare det til hende..
okt 2008
jan 2009
tak får hjælpen
okt 2008
kan ikke lide min vens måde at ride på
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside