{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.001 visninger | Oprettet:

Kan ikke lide berøring {{forumTopicSubject}}

Jeg har en unghest som bliver 3 i juni måned.. Han vokser en hel del og er derfor meget ufærdig at se på.. Han kan simpel hen ikke fordrage at blive striglet.. Jeg gør det så nænsomt som muligt med bløde langhårede strigler, men han vender røven til og løfter ben for at advare mig.. Har dog aldrig sparket mig. Han er ligeledes meget bange for vandslangen og jeg må under ingen omstændigheder skylle hans ben. Han er dog god til smeden og står flot når han bliver skåret. Er der nogen som har oplevet deres hest sådan?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan ikke lide berøring
  • #1   2. jan 2014 kig hans pels igennem måske noget irriteret hud.:)
    men ellers har jeg aldrig oplevet de ikke vil børstes (Whiskey har hafft det på bagbenet fordi hans muskler sad fast. der måtte jeg under ingen omstændigheder røre.) men aldrig set over hele kroppen.
    vandslangen skal nok komme. bare leg med den uden den er tændt og tænd den så den løber mens i laver noget andet. smiley og kom tæt på senere.


  • #3   2. jan 2014 Min var også bange for vandslangen og løftet benene..Gør det stadigvæk somme tider..Han har aldrig sparket men det tager tid for de at acceptere vandslangen smiley Har du prøvet at børste med hårdere børster samt at børste hårdere? Kan jo være det kiler... smiley

  • #4   2. jan 2014 Synes ikke hans hud virker irriteret men måske lidt tør? Jeg har 2 andre heste som slet ikke er sådan og min første tanke var vokseværk da han gror helt vildt.. Han har manglet alt det en unghest skal have og da jeg fik ham for et år siden var han temmelig tynd og meget kortpelset, selvom det var koldt og vinter, da han fik dækken på, nu har han sat pels og ligner mest af alt en plag på max 2 år, selvom han er 167 i stang...

  • #5   2. jan 2014 Synes ikke det virker som om det kilder, jeg må dårlig røre ham og er nu begyndt at strigle ham hver dag for at han skal jo lære det og når vi er igang får han en godbid for at han ikke skal føle det som et overgreb smiley

  • #6   2. jan 2014 hvad siger han til at få ordnet hove?
    "min" plag kan have dage hvor han er mere pirrelig end andre og der kan det være en hjælp at tage fat om benet som hvis man renser hove og så strigle mens man holder benet... Det er lidt akavet og man kan ikke gøre det så grundigt, men det kan bruges til at vænne til berøring og striglen


  • #7   2. jan 2014 Han står super fint når han får ordnet hove ingen problemer der smiley han er generelt meget velopdragent når man har med ham at gøre, kan bare ikke lide berøring og strigling smiley

  • #8   2. jan 2014 Min unghest havde også en periode, hvor hun var MEGET sur, når jeg børstede hende. Jeg fik en kiropraktor til at kigge hende igennem, og hun fandt rigtig mange spændinger. Efter hun er blevet behandlet, har der ikke været noget smiley

  • #9   2. jan 2014 Det har han haft 2 gange på det år jeg har haft ham, men har nu også en mistanke om at han har spændinger men pga væksten smiley

Kommentér på:
Kan ikke lide berøring

Annonce