{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
750 visninger | Oprettet:

Hest kan ikke lide Salvimin {{forumTopicSubject}}

Godaften smiley
Som overskriften siger kan min hest ikke lide Salvimin rød.. Så nu lyder mit spørgsmål på om I kender nogle mærker af vitaminer og mineraler der fungere ligeså godt? som er smags/duft neutral?
Hun sætter ikke tænderne i det hvis det lugter ligeså meget som Salvimin..
Håber i kan hjælpe smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hest kan ikke lide Salvimin
  • #1   9. jan 2016
    Mange vitamin produkter har en særlig duft over sig, hvorfor aner jeg ikke.
    Det synes jeg både Gemüse krauter og Horselux Multivit har.

    Måske den hellere vil spise noget fuldfoder, men med lav tildeling hvis det er en nøjsom hest?


  • #2   9. jan 2016 Mine spiser heller ikke salvamin, men er ret vilde med salvana - det har godt nok en duft, men det er ikke den der typiske mineral-lugt, synes nærmere de lufter lidt sødt og frugtagtigt. Well det er den mineral mine heste er gladest for - og den kan købes i spand, så man kan afprøve det inden man køber en hel pose smiley

  • #3   9. jan 2016 Jeg har lige fået lavet ny foderplan til hende, hun er araber, og har fået alt for meget stivelse i det foder hun ellers fik. Så min foderkonsulent og jeg blev enige om at fodre hende udlukkende på Salvimin, lucerne og olie.. Da hun kun skal have hvad hun har brug for smiley

  • #4   9. jan 2016
    Min er samme type, bliver skør bare af mash med 14% :o) Men hun gider ikke et rent vitamin/mineral produkt også lucerne, det kører hun træt i efter noget tid.

    Så jeg giver istedet et foder med lav stivelse og lav tildeling.
    Pt. får hun Struktur 100 med 11% stivelse, men hesten skal kun have 100 g pr. 100 kg hest, tidligere har hun fået Horselux Easy der har 8% stivelse og også skal tildeles med 100 g. pr. 100 kg hest.

    Tænker at prøve Horsepro Elite, det er der kun 2,5 % stivelse i - dog en lidt større tildeling.


  • #5   9. jan 2016 Mine vil heller ikke have Salvimin, men Racing Minerals er de vældig glade for. Det dufter en anelse lakridsagtigt.

  • #6   10. jan 2016 Prøv selv og smag på Salvimin så ved du hvorfor din hest ikke vil spise det, det smager af rø... til smiley
    Mine får Horselux Multivit og det kan de godt lide smiley


  • #7   10. jan 2016 Jeg bruger vitaminer fra Equsana, de lugter ikke af noget smiley

Kommentér på:
Hest kan ikke lide Salvimin

Annonce