tilvænning til spring?? tilvænning til spring??
Jeg har en hest på 6 år som jeg gerne ville lære at springe små spring. Jeg har bygget 6 cavalettis til at øve med, efter han har trasket over bomme på jorden mange gange... det hjalp lidt at få bommen lidt op over jorden, for tit træder han bare oven på bommen.
Bomme15 cm over jorden er det måske en ud af ti gange han tramper på, men han virker som om han er mere påpasselig. Bliver bommen så hævet til ca 30-40 cm, så kan kan kun finde ud af at skridte over, Han går villigt med over når jeg trækker ham i skridt, men hvis jeg prøver at få ham over i trav, så han skal springe for at komme over, så går han helt i stå eller slår over i skrid og går over, t 5 ud af 6 gange, og hopper pænt over den sidste.
Han bliver rost og belønnet hver gang han har sprunget, men det er som om han ikke rigtig kan regne ud hvad det egentlig er han skal, men han gør alt hvad han kan for at følge efter mig, når jeg har ham i snor, enten ved at rende sidelæns uden om eller standse op og tage et kæmpeskridt henover.
min pony som kun er 4½ år hopper eller traver glad afsted over de samme cavalettier og synes helt klart at det er en herlig leg jeg har fundet på... de er blever introduceret for spring på den samme måde
er han bare totalt talentløs, eller er der noget jeg har glemt at lære ham, han kommer jo flot over når han ellers gør forsøget, og han virker glad og afslappet når vi træner... ?
skal vi bare øve mere ? håber der er nogen som har prøvet det samme og sidder med løsningen lige ved hånden
jul 2007
Følger: 94 Følgere: 65 Heste: 11 Emner: 21 Svar: 195
hvis din pony er god til det så ville jeg da prøve og lukke dem løs sammen i ridehuset med de små spring og lade den vise ham hvordan man gør, lyder måske tosset med de ser og opfatter faktisk mere fra hinanden end vi tror..
ellers så prøv og longe din traver stille og roligt over springene og lad ham se det an på egen hånd...
bare et par forslag....
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 18 Heste: 3 Emner: 128 Svar: 1.550
jul 2009
Følger: 37 Følgere: 36 Heste: 1 Emner: 34 Svar: 255
Din traver skal jo liig forstå konceptet og idéen med det.. det kommer, bare rolig
min er 12 år.. han springer også kun nogle gange over..
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 18 Heste: 3 Emner: 128 Svar: 1.550
tilvænning til spring??
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside