Vi elsker Travere

Vi elsker Travere

Medlemmer: 340
Forside Forum Medlemmer Annoncer Heste
316 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

tilvænning til spring?? tilvænning til spring??

Jeg har en hest på 6 år som jeg gerne ville lære at springe små spring. Jeg har bygget 6 cavalettis til at øve med, efter han har trasket over bomme på jorden mange gange... det hjalp lidt at få bommen lidt op over jorden, for tit træder han bare oven på bommen.
Bomme15 cm over jorden er det måske en ud af ti gange han tramper på, men han virker som om han er mere påpasselig. Bliver bommen så hævet til ca 30-40 cm, så kan kan kun finde ud af at skridte over, Han går villigt med over når jeg trækker ham i skridt, men hvis jeg prøver at få ham over i trav, så han skal springe for at komme over, så går han helt i stå eller slår over i skrid og går over, t 5 ud af 6 gange, og hopper pænt over den sidste.

Han bliver rost og belønnet hver gang han har sprunget, men det er som om han ikke rigtig kan regne ud hvad det egentlig er han skal, men han gør alt hvad han kan for at følge efter mig, når jeg har ham i snor, enten ved at rende sidelæns uden om eller standse op og tage et kæmpeskridt henover.

min pony som kun er 4½ år hopper eller traver glad afsted over de samme cavalettier og synes helt klart at det er en herlig leg jeg har fundet på... de er blever introduceret for spring på den samme måde

er han bare totalt talentløs, eller er der noget jeg har glemt at lære ham, han kommer jo flot over når han ellers gør forsøget, og han virker glad og afslappet når vi træner... ?

skal vi bare øve mere ? håber der er nogen som har prøvet det samme og sidder med løsningen lige ved hånden

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reparation af vaskemaskine 1.200 kr.
  • Blikkenslager 2.200 kr.
  • Montering af opvaskemaskine 960 kr.
  • Udskift vandhane 700 kr.
  • lave gyngestativ 700 kr.
  • Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  tilvænning til spring??
  • #1   29. sep 2010 tja det er jo nyt for ham og alt begyndelse er svær..:-)
    hvis din pony er god til det så ville jeg da prøve og lukke dem løs sammen i ridehuset med de små spring og lade den vise ham hvordan man gør, lyder måske tosset med de ser og opfatter faktisk mere fra hinanden end vi tror..
    ellers så prøv og longe din traver stille og roligt over springene og lad ham se det an på egen hånd...
    bare et par forslag....

• #2   29. sep 2010 det var måske ikke så tosset, min pony har nemlig haft god virkning på den anden pony... synes bare der er så stor forskel på mine drenge i størelsen at jeg ikke har lukket dem sammen før, fordi de begge har en frygtelig ejerfornemmelse over mig, og plejer at mase deres respekvive foldkammerater væk, når jeg er til stede... det er jo ellers rart at at være værdsat.... men jeg synes måske ikke det er så praktisk altid.. smiley

• #3   29. sep 2010 de lærer rigtig meget af hinanden!! Min traver står jo på fold, sjovt nok heeh, og der er en pony som hedder Zorro.. og den løber væk fra en når man vil have den ind.. og det lærte min traver sååe, så han havde en periode hvor han også gjorde det..

Din traver skal jo liig forstå konceptet og idéen med det.. det kommer, bare rolig smiley

min er 12 år.. han springer også kun nogle gange over..

• #4   30. sep 2010 så blev det afprøvet. Ponydrengen var virkelig eksemplarisk i sin opførsel, og traveren lagde ører som forventet, men de fandt hurtigt ud af det, og den store fangede lidt af konceptet i at komme over bomme i trav uden at stoppe eller drøne afsted. Pony gik pænt ind på midten ved min side når han havde demonstreret. Og de sluttede af med at stå side om side med forbenene oppe på pallestablen og guffe æbler, der er desværre ikke plads til dem begge to deroppe, det er kun ponyerne man kan det med, men den store kom da også helt op på "podiet" uden så meget tøven i dag. så det var bare dejligt.

Kommentér på:
tilvænning til spring??

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce