Groundwork

Groundwork

Medlemmer: 2.468
Forside Forum Medlemmer Annoncer Heste
777 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Trailer-tilvænning Trailer-tilvænning

Jeg har det problem, at min hest ikke kan gå i trailer. Jeg ved ikke helt hvad det er hun ikke kan lide ved det, men jeg kan prøve at beskrive 'scenariet' for jer.
Hun siger ikke noget til at blive trukket hen til rampen, kan tage et par skridt op, men går så i panik og bakker ned. Efter det er hun umulig at få i nærheden af traileren. Når først man før hende op (sidste gang brugte vi et tov bagom hende, og det er ikke noget jeg vil gøre igen), står hun og tramper og vil bakke ud igen. Når først man har lukket bag hende, er der ikke noget med hende, udover at hun vrinsker og virker meget nervøs. Men står stille. Når hun skal ud trække ud hårdt for at komme ud, men løber ikke væk, og er til at styre.

Hun lider af seperationsangst, så min tanke er self. at hun ikke vil derop, fordi hun er alene deroppe. En anden tanke er self. at hun ikke bryder sig om at være lukket inde.

MEN, nu vil jeg altså have det trænet væk, ved at skabe den 'situation' som hun er utryg ved - dette er fordi jeg ikke har mulighed for at låne en trailer lige pt.

Det jeg har tænkt mig at gøre, er at jeg først vil sætte to spring op overfor hinanden, og så trække Jolly igennem dem, stoppe hende op, bakke hende ud osv. Så vil jeg senere 'bygge på' så jeg hænger noget for siderne, ovenover og foran, så det minder om at være i en trailer. Jeg går self. ikke et skridt frem før hun er tryg ved situationen.

Samtidig er jeg igang med at vænne hende til rampen, ved altid at trække hende hen til trailerne og et par skridt op af rampen, rose og ned igen, hver gang der står en åben trailer på gårdspladsen.

Hvad synes I om den fremgangsmåde? Er den holdbar? Hvad skal ændres? Alle idéer godtages, hun skal have lært det ordentligt nu. smiley

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Handyman to hang up 3 shelves and 2 pictures on concrete walls 989 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Trailer-tilvænning
Kommentér på:
Trailer-tilvænning

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce