{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
852 visninger | Oprettet:

bange for sin egen fremaddrift. {{forumTopicSubject}}

hej HG!:)

jeg har en 4 års holstener//hannoveraner vallak. han har aldrig rigtig været i hænder før jeg fik til opgave og ride ham til, igen. der var den her pige der passede ham, hun stoppede og da jeg gik igang kastede han sig når han så trensen og jeg kunne ikke lægge sadel på ham. jeg ved ikke hvad der har været sket med de to, men hun gik og sagde han var klar til stævner og jeg stod så med en hest der ikke engang kunne blive longeret. jeg ved derfor ikke hvad han har været ude for. men jeg har svært ved at få ham i gallop, både på longe og når jeg rider ham. jeg har trænet ham meget med stemmen, og når jeg siger trav sætter han igang med det samme. men det er som om han er bange for sin egen fremad drift. jeg vil derfor høre om i har nogle gode råd, eller erfaringer med dette?

det skal lige siges at der ikke er nogle problemer i trav, han kan uden særlig fremaddriven sætte i fri trav og flyve derud af. men der er noget med galloppen. og det er så svært for mig, jeg vil jo ikke være hård imod ham da jeg ikke ved hvad der har været sket. han er meget tillidsfuld, og jeg er derfor ikke meget for at lade andre hjælpe mig. han skal på ingen tidspunkter føle sig usikker ved situationen. jeg kan gøre alt med ham når jeg står ved hans side og siger det hele er okey, men det er svært for mig og gøre det samtidig med at jeg sidder på ryggen af ham..

ikke for at lyde sur, men til jer der har den mening at den skal have en i røven og fremad vil jeg ikke have indlæg om da der slet ikke er min fremgangs måde.

håber i kan hjælpe mig!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bange for sin egen fremaddrift.
  • #2   26. sep 2010 i longen ser han ikke ud til at være bange for sin fremad drift. men man skal godt nok kæmpe og lokke for at få ham afsted. jeg ''galopere'' selv ved siden af så han ved hvad han skal. og så stopper jeg i det sekund han sætter i gallop og roser ham til skyerne. vi havde også problemer i starten med det samme, bare i trav - når jeg red ham. men der sagde jeg bare trav de første gange og rørte ham let med schenklerne så han forbandt de to ting med hinanden. og der var ingenting da jeg som sagt har trænet ham utrolig meget med stemmen. men i galop begynder han og nærmest hoppe lidt på forparten - som om han ikke ved hvad han skal. jeg har endda prøvet og løbe ham igang, men han tager ikke springet, han stopper til sidst og tripper på forbenene. han er ikke den skarpeste kniv i skuffen, men det syntes jeg jo er fantastisk charmerende, jeg er bare bange for dette også går lidt ud over ridningen. han vil så gerne arbejde og være i hænder! helst hele tiden. så jeg tror simpelthen ikke han ved hvad han skkal. jeg syntes bare snart jeg har skåret det så meget ud i pap som overhovedet muligt.

• #3   27. sep 2010 måske han har ondt når han galoppere.. =)

evt få en kiropraktor eller massør til ham.. =)

bare et forslag =)

• #4   27. sep 2010 lærke p:

nej det har han slet ikke smiley han kan hjerne rundt med bukkespring og andre spillopper i longe, og springer desuden også af sig selv når der står spring. så det er ikke fordi han har ondt smiley han har fåeet massør og der var ikke noget ud over nogle små spændinger som ungheste tit får i starten smiley men tak for forslaget.

• #5   27. sep 2010 okay bare iorden =) ..

held og lykke med ham =)

• #6   27. sep 2010 jo tak smiley

Kommentér på:
bange for sin egen fremaddrift.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce