bange for sin egen fremaddrift. {{forumTopicSubject}}
hej HG!:)
jeg har en 4 års holstener//hannoveraner vallak. han har aldrig rigtig været i hænder før jeg fik til opgave og ride ham til, igen. der var den her pige der passede ham, hun stoppede og da jeg gik igang kastede han sig når han så trensen og jeg kunne ikke lægge sadel på ham. jeg ved ikke hvad der har været sket med de to, men hun gik og sagde han var klar til stævner og jeg stod så med en hest der ikke engang kunne blive longeret. jeg ved derfor ikke hvad han har været ude for. men jeg har svært ved at få ham i gallop, både på longe og når jeg rider ham. jeg har trænet ham meget med stemmen, og når jeg siger trav sætter han igang med det samme. men det er som om han er bange for sin egen fremad drift. jeg vil derfor høre om i har nogle gode råd, eller erfaringer med dette?
det skal lige siges at der ikke er nogle problemer i trav, han kan uden særlig fremaddriven sætte i fri trav og flyve derud af. men der er noget med galloppen. og det er så svært for mig, jeg vil jo ikke være hård imod ham da jeg ikke ved hvad der har været sket. han er meget tillidsfuld, og jeg er derfor ikke meget for at lade andre hjælpe mig. han skal på ingen tidspunkter føle sig usikker ved situationen. jeg kan gøre alt med ham når jeg står ved hans side og siger det hele er okey, men det er svært for mig og gøre det samtidig med at jeg sidder på ryggen af ham..
ikke for at lyde sur, men til jer der har den mening at den skal have en i røven og fremad vil jeg ikke have indlæg om da der slet ikke er min fremgangs måde.
håber i kan hjælpe mig!
aug 2006
Følger: 31 Følgere: 29 Heste: 2 Emner: 1 Svar: 52
maj 2006
Følger: 35 Følgere: 34 Heste: 7 Emner: 16 Svar: 82
evt få en kiropraktor eller massør til ham.. =)
bare et forslag =)
aug 2006
nej det har han slet ikke han kan hjerne rundt med bukkespring og andre spillopper i longe, og springer desuden også af sig selv når der står spring. så det er ikke fordi han har ondt han har fåeet massør og der var ikke noget ud over nogle små spændinger som ungheste tit får i starten men tak for forslaget.
maj 2006
Følger: 35 Følgere: 34 Heste: 7 Emner: 16 Svar: 82
held og lykke med ham =)
aug 2006
bange for sin egen fremaddrift.
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside