{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
755 visninger | Oprettet:

Skrider når man går med ham på fold {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg har jo denne dejlige hest ( Ikke ironisk), men som desværre allerede som plag fandt evnen i at han var jo ret stærk, og at han bare kunne løbe, og så kunne man ikke holde ham.
Og det har han også gjort inden han blev solgt til mig, har jeg fået af vide af tidligere ejere.

Cody gjorde det i starten da jeg havde købt ham, men stoppede så med det i en periode. Men han gør det kun når det er forår og efterår i en uge eller 2.

Men jeg vil jo gerne kunne hente min hest på fold og bare gå med ham i grime, uden at man skal hente ham i den anden ende igen, fordi han er skredet, og han gør det nemlig også med andre, som lukker ham ind.

Og han har ikke ondt, og han nyder træning da vi laver forskellige ting hele tiden, så det behøves i ikke komme med ;o)

Har i nogen ideer hvordan jeg kan få ham til at stoppe med det? :o)
For selv om jeg tager rebgrime på, så kan jeg ikke holde ham, da han er lynhurtig og stærk når han gør det.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skrider når man går med ham på fold
  • #2   13. sep 2010 Jeg må jo prøve det, for som du siger det er jo et sikkerhedsspørgsmål :o)

• #3   13. sep 2010 Jeg havde samme problem, men er dog imod hingstekæden selvom det selvfølgelig er en meget hurtig og sikkerhedsmæssig god måde. Du vil aldrig kunne stoppe hesten ved bare at holde fast. Nu ved jeg ikke hvad du træner med, men jeg bruger en rebgrime og et langt tungt tov. Når han forsøgte at løbe, ryster jeg i tovet(selvfølgelig altid start med små signaler, men forstærk dem hurtigt hvis han ikke reager, så du står med hele armen og svinger kraftigt). Du må nemlig ikke flytte dig for ham når han går, men udvis at du har kontrol. Derfor er et langt tov en stor fordel. Fokuser desuden dit blik og dit kropssprog på hans bagpart og sving evt. tovet i buer mod bagparten- svært at forklare. Når han tilsidst står med fuldstændig front mod dig .- husk en flyttet skulder er et stort tegn på at han vil løbe igen, sænker du tovet med det samme(timing er altafgørende) og roser en masse(: Dette kan virke som en ret hård måde, men det er uhyre vigtigt at du er konsekvent. Dette har virkelig hjulpet min pony - som var en rigtig problem hest, løb afsted med den stærke staldmand så han faldt m.m. Desuden kan det selvfølgelig være at det bare er en dårlig vane, men jeg synes også lige du skal kigge efter om der kan være andre årsager. Eks. sociale foldproblemer, så han ikke vil væk, stress m.m. Håber du kan bruge det til noget

• #4   15. sep 2010 jeg ville øve lidt godbider/ en klikker, når han går, den vaj, du gerne vil have klik, selvom det bare er et lille bitte skridt, så skal han have ros, det hjalp i hvertfald på nimbus, min gamle fjordhest(;
    -undskyld jeg ikke forklare det bedreog de mange stave fejl, men jeg er lige i skole:p

• #5   15. sep 2010 Halløj Allesammen :o)
    Tak for alle jeres svar, men fandt svaret igår, og klikkeren har været min redning smiley

Kommentér på:
Skrider når man går med ham på fold

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce