16. mar 2005 Følger: 43 Følgere: 36 Heste: 2 Emner: 1.984 Svar: 10.046
Det skrider fremad {{forumTopicSubject}}
der går ikke så hurtigt, men fremad det går det, og det er selvfølgelig det vigtigste.
Jeg taler selvfølgelig om Looksens sadelproblem. Inden jeg går videre skal det siges at han er tjekket og der er intet fysisk i vejen med ham!
Nu har jeg endelig ferie, og det betyder at jeg kan komme ud til ham hver dag, og holde det arbejde jeg ligger i ham vedlige.
Hyppen begyndte at gå på sommergræs for en uge siden, så han er jo blevet lidt ehm... Buttet Det afholder ham dog ikke fra at være frisk og fræk på en gang. Igår havde jeg ham ude små 10 minutter i longen, og så kom han ind, fik smidt sadel på, og lukket ind i boksen. Han er noget fornærmet, men han hopper ikke, og da han havde stået med den i en lille time blev den taget af, helt uden problemer.
I dag kom han så 10 minutter i longen, så han kunne få et værste krudt rendt af, og så træk jeg ham ind. På med sadlen. han spænder noget når man spænder gjord, men i løbet af knap et minut havde jeg spændt den tilpas stram(Så stram at den ikke glider hvis han hopper). Vi går ud af boksen, han er lidt mobset og vil meget gerne hoppe, men jeg har godt fat i ham, og efter et par meter gik han stille og roligt. Nede på ridebanen vågner han noget op, og jeg måtte kæmpe lidt for at følge med ham. I starten er han bare sur og tvær, men efter et par runder så begyndte han at gå med ørerne fremme, og han er ved sit gode humør. Efter endnu et par runder går jeg så op med ham.
Nu er jeg så super glad for min lille hest. Han bukkede ikke en eneste gang, og da vi var op i stalden og tog sadlen af stod han med ørerne fremme og var helt afslappet.
Lige nu er jeg overbevist om at vi er på rette vej, for det gælder simpelthen om at give ham så mange gode oplevelser med sadlen på ryggen, så han igen finder ud af at det ikke er ubehageligt, men sjovt at have den på.
Det var bare en update fra mig og Looksen
mar 2005
Følger: 43 Følgere: 36 Heste: 2 Emner: 1.984 Svar: 10.046
Det skrider fremad