{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
841 visninger | Oprettet:

Har du elsket en så højt? {{forumTopicSubject}}

Har du nogensinde elsket nogen så højt at du græder fordi du så inderligt ikke vil miste personen?

Sådan har jeg det med min helpart, Whitey.
Jeg elsker hende så højt, højere end jeg elsker halvdelen af min familie. Det kan slet ikke forklares på ord. Kun på kærlighed. Jeg startede med at passe hende d. 15 oktober 2009 - men holdte en lang "pause" da jeg fik min egen hest hjem d. 1 november, desværre ... så døde min krøllebølle d. 9 januar - og jeg er overhovedet ikke kommet over det endnu, og kan knap nok skrive eller snakke om hende før jeg begynder at få våde øjne.
Nå men - da hun gik bort begynte jeg med Whitey igen engang i slutten af Januar og har lige siden holdt på med hende.

Vi fik et godt bånd til hinanden uden godbidder og det gik egentlig rigtig godt med os. Der var både op og ned ture - og nu står vi her. Har haft så mange op og ned ture at jeg har grædt og grædt - mere på at jeg var bange for at vores venskab det var ved at falde fra hinanden eller vi på en måde trængte en "pause" fra hinanden.. Uanset - jeg søgte om hjælp herinde og fik en masse gode svar - dog enkelte der hjalp mig SÅ meget at whitey nu igen har lyst til at gå rundt med mig på folden(selvom jeg endnu ikke tør putte grimen på og få hende ud da hun bremser i når hun ser den lille fold - tror hun er "ked af det" over hun skal væk fra hendes flok også derind igen.)

Men siden da er det bare gået godt. Jeg har kun haft gode dage med whitey selvom vi har været lidt op og diskutere om at jeg ikke skulle gøre det imod hende og hun skulle altså ikke æde mine sko, mit kamera eller kommer med en hov på mit hovede. Uanset - så har jeg indset at jeg elsker hende mere end jeg har elsket min gamle helpart, Lunte(som betød mere end meget for mig)

Jeg kan ikke forstille mig et liv i fremtiden uden hende, det ser bare forkert ud i mit hovede. Jeg var nede hos hende her til aftenen og sige godnat hvorså de andre heste gik et andet sted hen, mens whitey gik med mig helt til lågen og blev der indtil hun ikke kunne se mig mere. Jeg har så snakket med min far og fortalte hvor højt jeg elskede hende - og vi har snakket frem og tilbage inkl. om at købe hende(hun er til salg for mig, og tilsalg for andre den dag jeg flytter eller stopper med hende). Jeg ved at det "største" problem er nok min mutter. Ikke fordi hun skulle sige nej - men fordi hun før har sagt "jamen så kommer du i tiende og har næsten ingen tid til hende også er det mig der står med en hest." eller "når du er 16 så kommer drenge og veninder ind i dit liv og så står jeg med en hest".

Og jeg ved ikke hvordan jeg skal bevise min mor at sådan vil det ikke gå. Der kan blive kontrakt på det - vidner på det. Og skulle det ske(som det jo ikke gør) så ville jeg sørge for hun fik kærlighed dagligt af en anden person ved at låne hende ud.

Jeg har allerede fået en pris på hende - selvom jeg synes det er for dyrt da hun ikke er racetypisk 1 eller 2 og kan derfor ikke kåres uden hun får lave poeng.

Men har i nogensinde det? Har i nogensinde haft det problem jeg netop har?
Fik i det væsen i elskede - og hvordan?

Det er simpelhen så svært ..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Har du elsket en så højt?
  • #1   23. aug 2010 Jeg har haft hende .. Jeg mistede hende..

Jeg kæmpede og kæmpede og gør det stadig.. Prøvede at forklare igen og igen, at jeg ville være ansvarsfuld, passe på hende, arbejde døgnet rundt, selv betale, altid rydde op, altid gøre rent.. Jeg ville gøre hvad som helst.
    Men de troede ikke på det.. Og de havde og har ikke råd..

Så mistede jeg hende.. for altid..

• #2   23. aug 2010 Kæmp for hvad du har kært, for intet varer evigt.

• #3   23. aug 2010 jeg elskede (og gør det stadig) min gamle part over alt på jorden. det er nok en overdrivelse, hvis jeg stod over for et valg om liv og død mellem ham og mine forældre, så havde jeg valgt mine forældre. men hvis jeg skulle vælge en at leve sammen med resten af mit liv og ikke måtte se den anden, så ville det være ham jeg ville vælge. jeg følte mig tom i lang tid efter jeg ikke måtte se ham mere og følte virkelig jeg manglede noget.
    Der går ikke en dag hvor jeg ikke tænker på ham og græder tit. jeg kan slet ikke beskrive hvor meget jeg ville ønske at sidde hos ham lige nu
    men en trøst for mig er at jeg aldrig vil glemme ham! smiley jeg skal have lavet en tattoo med et k (som er forbogstavet i hans navn)
    jeg har desværre ikke den mindste chance for at købe ham da ejeren fik ham af et familiemedlem og lovede aldrig at sælge ham.

men livet går videre, det kan bare tage lang tid før man indser det smiley

• #4   23. aug 2010 Jeg har kæmpet med Chanel i 4 år og 4 måneder. Jeg var tæt på at miste hende engang pga. en misforståelse, men fik lov at beholde hende. Da hun blev sat til salg, besluttede mine forældre, at jeg fortjente at få den lille tyksak. Jeg har ikke været i tvivl om at købe hende, det var det eneste valg for mig. Så lige nu svæver jeg på en lyserød sky, imens jeg venter på min fødselsdag.

• #5   23. aug 2010 Hmm... jeg tror ikke jeg har haft helt samme problem. Jeg fik både Bølle og Destiny riiimeligt nemt - Bølle havde jeg passet i et år inden, og han var jo billig, så jeg fik lov til at købe ham. Destiny kæmpede jeg for i 5 måneder, der skrev jeg blandt andet et langt brev til min mor om hvor rigtigt det føltes, og forklarede hvor meget jeg virkelig ønskede det. Inden da havde jeg også fået styr på rimeligt meget omkring hvad det ville koste. I det brev bad jeg hende kun om én ting. Jeg bad hende om at tage med ud og se mig ride Des. Og ja.. så sagde min mor ja (':

Men mine forældre har også altid sagt at når jeg blev 15 ville jeg ikke have med heste at gøre mere, fordi så ville drenge og fester fylde mit hoved og min hverdag. Nu fylder jeg 15 på torsdag, og står her med en hest jeg elsker højere end jeg nogensinde har elsket et dyr. Og ja, jeg interesserer mig for drenge og fester, jeg er slet ikke en hestepige mere, men derfor er der stadig plads til min hest. Det er hårdt arbejde men når man elsker en hest så højt, så kæmper man for den (:

Så meget som du elsker Whitey, tror jeg heller ikke du ville miste interessen. Og hvis man gør, så er det bare ærgeligt, det sker jo nogle gange - og så må man sælge..
    Men ja, det er jo svært at overtale sine forældre. Jeg tænkte lidt på, at du kunne prøve at skrive et brev til din mor? Om hvor meget du brænder for det og ønsker det. Måske kan du lave en video med dine bedste klip med dig & Whitey, så hun kan se hvor godt I har det sammen. Du kan prøve at regne alt ud, mht. opstaldning, smed osv., og evt. forsøge at finde et arbejde så du kan hjælpe med at betale til det.
    Bare kæmp for det - men husk også endelig ikke heeele tiden at gå og plage og snakke om det, så bliver de bare irriterede (:

Held og lykke med det! (:

Kommentér på:
Har du elsket en så højt?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce