Har du elsket en så højt? {{forumTopicSubject}}
Har du nogensinde elsket nogen så højt at du græder fordi du så inderligt ikke vil miste personen?
Sådan har jeg det med min helpart, Whitey.
Jeg elsker hende så højt, højere end jeg elsker halvdelen af min familie. Det kan slet ikke forklares på ord. Kun på kærlighed. Jeg startede med at passe hende d. 15 oktober 2009 - men holdte en lang "pause" da jeg fik min egen hest hjem d. 1 november, desværre ... så døde min krøllebølle d. 9 januar - og jeg er overhovedet ikke kommet over det endnu, og kan knap nok skrive eller snakke om hende før jeg begynder at få våde øjne.
Nå men - da hun gik bort begynte jeg med Whitey igen engang i slutten af Januar og har lige siden holdt på med hende.
Vi fik et godt bånd til hinanden uden godbidder og det gik egentlig rigtig godt med os. Der var både op og ned ture - og nu står vi her. Har haft så mange op og ned ture at jeg har grædt og grædt - mere på at jeg var bange for at vores venskab det var ved at falde fra hinanden eller vi på en måde trængte en "pause" fra hinanden.. Uanset - jeg søgte om hjælp herinde og fik en masse gode svar - dog enkelte der hjalp mig SÅ meget at whitey nu igen har lyst til at gå rundt med mig på folden(selvom jeg endnu ikke tør putte grimen på og få hende ud da hun bremser i når hun ser den lille fold - tror hun er "ked af det" over hun skal væk fra hendes flok også derind igen.)
Men siden da er det bare gået godt. Jeg har kun haft gode dage med whitey selvom vi har været lidt op og diskutere om at jeg ikke skulle gøre det imod hende og hun skulle altså ikke æde mine sko, mit kamera eller kommer med en hov på mit hovede. Uanset - så har jeg indset at jeg elsker hende mere end jeg har elsket min gamle helpart, Lunte(som betød mere end meget for mig)
Jeg kan ikke forstille mig et liv i fremtiden uden hende, det ser bare forkert ud i mit hovede. Jeg var nede hos hende her til aftenen og sige godnat hvorså de andre heste gik et andet sted hen, mens whitey gik med mig helt til lågen og blev der indtil hun ikke kunne se mig mere. Jeg har så snakket med min far og fortalte hvor højt jeg elskede hende - og vi har snakket frem og tilbage inkl. om at købe hende(hun er til salg for mig, og tilsalg for andre den dag jeg flytter eller stopper med hende). Jeg ved at det "største" problem er nok min mutter. Ikke fordi hun skulle sige nej - men fordi hun før har sagt "jamen så kommer du i tiende og har næsten ingen tid til hende også er det mig der står med en hest." eller "når du er 16 så kommer drenge og veninder ind i dit liv og så står jeg med en hest".
Og jeg ved ikke hvordan jeg skal bevise min mor at sådan vil det ikke gå. Der kan blive kontrakt på det - vidner på det. Og skulle det ske(som det jo ikke gør) så ville jeg sørge for hun fik kærlighed dagligt af en anden person ved at låne hende ud.
Jeg har allerede fået en pris på hende - selvom jeg synes det er for dyrt da hun ikke er racetypisk 1 eller 2 og kan derfor ikke kåres uden hun får lave poeng.
Men har i nogensinde det? Har i nogensinde haft det problem jeg netop har?
Fik i det væsen i elskede - og hvordan?
Det er simpelhen så svært ..
jan 2009
Følger: 196 Følgere: 183 Heste: 4 Emner: 227 Svar: 2.600
Mht. din mor kan du jo lave en aftale der hedder, at den dag du siger "Ej, jeg gider ikke tage op til hende idag.. (af dovenskab, eller priotering af drenge eller veninder) skal du skaffe dig af med hende. Enten finde en låner, eller sælge hende. Så du lover din mor, at hun aldrig kommer ud i at stå alene med en hest. Du kan evt. tilbyde selv at betale en smule af opstaldning, beskæring eller lignende.
Jeg havde part på Katrine, ejeren blev træt af at ride og havde ikke tid til hende, og valgte så at forærer mig hende. Jeg var helt utroligt heldig, og er så evigt taknemlig.
Held og lykke!
okt 2006
Følger: 130 Følgere: 158 Heste: 4 Svar: 1.528
og følesen af at elske en så meget har jeg overfor min fantastiske familie og min fantastiske kæreste..
dec 2008
Følger: 74 Følgere: 248 Heste: 5 Emner: 852 Svar: 9.699
men jeg har jo allerede droppet en jeg havde noget kørende med og en del af mine veninder i hverdagen fordi jeg netop ellers aldrig fik tid med betto - så jeg forstår jo ikke hvorfor det er mor ikke kan prøve at stole lidt på mig også lave en aftale med mig.
ISA - tror jeg måske vil tage det med når jeg snakker med min mor, om at finde ud af noget sammen og begynder det at blive sådan "jeg orker ikke" at så bliver whitey solgt - og længere er den ikke.
jan 2009
Følger: 196 Følgere: 183 Heste: 4 Emner: 227 Svar: 2.600
jul 2006
Følger: 48 Følgere: 71 Heste: 2 Emner: 433 Svar: 3.578
Jeg synes du skal tage en god snak med din mor. Jeg forstår godt at hun er i tvivl da man tit hører om unge, der pludselig får andre interesser. Jeg kan fortælle at jeg ventede 13 år, men da en hest i samme by som jeg boede og stadig bor i kom til salg kiggede vi på den. Jeg tror at min mor så hvor GLAD jeg var og hun lod mig få hest til trods for at hun dengang var utrolig utryg omkring heste. Jeg har stadig hest og min mor er GLAD for at have den hest i hendes liv.
Så glæden der kom til udtryk gjorde at min mor købte hest til mig til trods for at hun overhovedet ikke var tryg i nærheden af en hest.
Du må blive ved med at prøve. Det er mit bedste råd. Gå på kompromis med den økonomiske del og ellers gør dit for at garantere at du IKKE vil lade hende stå alene med en pony på et tidspunkt i livet.
jul 2007
Følger: 81 Følgere: 72 Heste: 5 Emner: 464 Svar: 5.923
okt 2006
Følger: 130 Følgere: 158 Heste: 4 Svar: 1.528
isaogkatrine: jeg kender også mange der bruger meget tid ved sin hest som gpr i 3.g osv videre.. jeg kom bare med min mening.. men alle dem jeg kender har udviklet sig og stille og roligt siger man ikke mere at hesten betyder alt for en..
mar 2005
Følger: 139 Følgere: 132 Heste: 6 Emner: 212 Svar: 1.505
Det er nok det hårdeste jeg nogensinde vil komme ud for..
Bare tanken gir mig tåre i øjnene.. Har heldigvis glæde af hende nogen tid endnu <3
Vil sige man sagtens kan kombinere ungdommen med hestelivet..
Det er bare spørgsmål om at planlægge sin tid eller få en part de dage du ikke selv har så meget tid. Evt bare en pige der vil skridte ture og klappe lidt på hypsen. Det er langt mere værd end ingen ting
Det kunne du evt sige til din mor.. ?
Synes du skal følge dit hjerte ..
Ellers er der en stor chance for du kommer til at fortryde det senere hen.
maj 2007
Følger: 29 Følgere: 27 Heste: 2 Emner: 104 Svar: 1.389
jeg forstår slet ikke at jeg har kunne leve uden chico, han er og vil altid være min soul mate... vi har haft mange nedture men vi har haft så store succere at vores nedture ikke bliver set...
chico er bare min ven for altid
apr 2009
Følger: 31 Følgere: 29 Heste: 3 Emner: 5 Svar: 28
Har du elsket en så højt?