{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nye 'farlige' ting?
  • #3   4. aug 2010 Det afhænger lidt af, hvad det er for en "farlig" ting, jeg skal præsentere føllet/plagen for, hvordan jeg griber det an... smiley

Hvis det er store ting såsom køretøjer mv. går jeg stille og roligt hen imod tingen og lader føllet/plagen følge med i sit eget tempo, hvorefter det får lov til at undersøge genstanden grundigt, mens jeg roser og belønner med berøring.

Er det mindre ting (plastikposer, paraplyer mv.) har jeg plagen i et langt tov og præsenterer den for det farlige ved at holde det i hånden og lade den undersøge det, hvorefter jeg stille og roligt begynder at berøre den på kroppen med genstanden; starter med skulderen og bevæger mig langsomt rundt på kroppen således, at så længe den står uroligt, opretholder jeg "presset", men så snart, den står stille, fjerner jeg genstanden og roser. smiley

• #4   4. aug 2010 Jeg lukker følelt ud på ridebanen og lægger først engang de større farlige ting hen spredt på ridebanen så den kan gå hen og snuse til dem, senere holder jeg hende i et trækketov og viser hende dem, hvis hun bliver bange giver jeg løs i træktovet og lader hende selv tage det næste skridt<3

• #6   4. aug 2010 Vi har bare gjort tingende, som var den vant til det, og vores har bare taget det oppefra og ned med det meste. Men de få ting de ikke kunne lide, har vi gjort det at vi har prøvet at vise dem det ved at have dem i et tov, og selv stå ved det farlige og lade dem komme der hen, og så er der jo altid en godbid der henne, Hvis det er plastik, så ligger godbiden på plastiken osv.

Ved biler har vi gjort det at de har fået godbider ud af vinduet, på først en slukket bil, så en tændt bil, og til sidst af en bil der gasede op, dyttede og larmede rigtig meget. til sidst kørte vi med vilje dårligt forbi dem, hvilket vi stadig gør med alle vores heste i ny og næ. Vores er total ligeglad med biler, også selvom "Brian" kommer kørende smiley

• #7   5. aug 2010 Vi har den selvfølgelig bare i hånden, nej den er ikke bundet. smiley

• #8   5. aug 2010 Kirstine B, det var bare et eksmp xD -

• #9   5. aug 2010 jeg er igang med at lære nyt... Pia kannegaard og andrew mclean...

De siger er din hest bange for noget så giv den mere af det!!

Jeg binder aldrig hesten så har den ikke mulighed for at flytte sig nok... Jeg har et langt reb i den og jeg blir ved at vise tingen frem til heste står stille, så fjerner man presset som belønning, derefter viser man det igen og fjerner igen så snart den står stille...

negativ forstærkning..

Man kan se og læse om det på Eponatv er jeg sikker på...

Og det er vildt som det virker!! både til daglig træning og trailer læsning, kan sende min plag i trailer nu uden at gå med op...

• #10   6. aug 2010 jeg går osse mod den ting der er "farlig" stille og rolig i min hests tempo.
    Hun er som de fleste ung heste, MEGET nysgerrig og skal helt sikkert nok gå hen til det på et tidspunkt.
    Hvis jeg presser på, bakker hun fuldstændig væk og så kan jeg glemme alt om det.. Syntes det der ligger bagved at opdrage sin plag godt er tålmodighed, hele vejen igennem

Kommentér på:
Nye 'farlige' ting?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce