{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
946 visninger | Oprettet:

sommergræs og minus lyst til fuldfoder {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Sig mig engang, er jeg den eneste som har en hest, som bare ikke gider spise sit fuldfoder om sommeren?

Jeg er lidt træt af det, for om vinteren spiser han hvad som helst med stort behag, selvom de får hø ad libitum, så det ik fordi han er super sulten om vinteren.
Men i år på græs gider han bare ikke æde sit fuldfoder.

Han går på græs 24/7 og får noget ret så dyrt tilskud (think fly), som han altså meget gerne måtte æde, men det gider han bare ikke.

Jeg startede med at prøve at give ham summerfit blandt i lidt mash med elektrolytter og think fly.
Det gad han ikke,
Nu har jeg prøvet at droppe summerfit og bare give ham naturmüsli med think fly og elektrolytter. Det gider han heller ikke!

Så nu må jeg prøve at pille noget af tilskuddet fra og se om det er det han ikke gider æde..

Men har I prøvet det? altså en hest på fuldgræs som nægter at spise sit fuldfoder?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  sommergræs og minus lyst til fuldfoder
  • #2   7. jul 2010 Ja jeg har også heste som ikke gider foder om sommeren. Men jeg fodrer nu heller ikke med fuldfoder, medmindre de ser ud til at mangle. De får en vitamin kiks, så de er dækket ind, og så græs, hvilket de klarer sig fint med.

• #4   7. jul 2010 Vores har ofte ikke den store ædelyst om sommeren, de spiser, men det går utrolig langsomt og uden den store lyst.

• #5   7. jul 2010 Jeg ved godt hvordan man fodrer en hest tak smiley

Han får vitamin kiks men problemet er at han er meget generet af fluer = han får think fly og så skal han dækkes ind med elektrolytter, da han sveder under træning.
    Og eftersom elektrolytter og think fly er pulver, er jeg jo nødt til at blande det med et eller andet for at få ham til at æde det. Og her har jeg så prøvet med et par håndfulde naturmüsli og slabber mash, men ingen af de to ting gider han æde smiley

Så mit problem ligger teknisk set i at få ham til at æde sit think fly og elektrolyttter.

• #6   7. jul 2010 Hmm måske. Det er bare think equine jeg bruger, fordi det skulle være det bedste. Men tilgengæld får de pis meget af det. Han får ca 1 ½ deciliter think fly og ½ deciliter elektrolytter. Så det faktisk 2 deciliter pulver det drejer sig om. Så det ret meget..
    Og jeg er kun ude ved min hest 3 dage om ugen. Så skal også være noget der kan holde sig i min. 2 døgn.

• #7   8. jul 2010 Juleøl.. Det var da en fantastisk idé. Det vil jeg prøve smiley

• #8   8. jul 2010 Jamen tænk engang, det lader til at det virkede. Han fik en dark ale oven i maden i dag og han åd det sgu smiley
    Så det eneste han manglede var en bajer til maden haha.

Tak for det gode råd smiley

• #9   9. jul 2010 Må man spørge hvorfor nogle af jer fast giver hesten Elektrolytter i maden ?
    Jeg troede kun, at det var til lige umiddelbart efter, at de havde svedt rigtig meget, f.eks. efter transport eller meget hård ridning, hvor hesten har svedt rigtig rigtig meget, at de skulle have det, for øjeblikkeligt at opretholde, salt og mineral balancen ?

Mvh. Karina

• #10   10. jul 2010 Om vinteren giver jeg det, fordi det foder jeg bruger anbefaler det (conditioning mix). Der står på pakken at man bør tilføje salt i kosten.

Om sommeren, fordi min hest tit er halv svedig. når man står på marken smiley

Kommentér på:
sommergræs og minus lyst til fuldfoder

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce