sommergræs og minus lyst til fuldfoder {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Sig mig engang, er jeg den eneste som har en hest, som bare ikke gider spise sit fuldfoder om sommeren?
Jeg er lidt træt af det, for om vinteren spiser han hvad som helst med stort behag, selvom de får hø ad libitum, så det ik fordi han er super sulten om vinteren.
Men i år på græs gider han bare ikke æde sit fuldfoder.
Han går på græs 24/7 og får noget ret så dyrt tilskud (think fly), som han altså meget gerne måtte æde, men det gider han bare ikke.
Jeg startede med at prøve at give ham summerfit blandt i lidt mash med elektrolytter og think fly.
Det gad han ikke,
Nu har jeg prøvet at droppe summerfit og bare give ham naturmüsli med think fly og elektrolytter. Det gider han heller ikke!
Så nu må jeg prøve at pille noget af tilskuddet fra og se om det er det han ikke gider æde..
Men har I prøvet det? altså en hest på fuldgræs som nægter at spise sit fuldfoder?
jul 2008
Følger: 50 Følgere: 63 Heste: 9 Emner: 136 Svar: 1.499
mar 2007
Følger: 114 Følgere: 133 Heste: 5 Svar: 6.549
nov 2008
Følger: 31 Følgere: 32 Heste: 1 Emner: 437 Svar: 3.968
Han får vitamin kiks men problemet er at han er meget generet af fluer = han får think fly og så skal han dækkes ind med elektrolytter, da han sveder under træning.
Og eftersom elektrolytter og think fly er pulver, er jeg jo nødt til at blande det med et eller andet for at få ham til at æde det. Og her har jeg så prøvet med et par håndfulde naturmüsli og slabber mash, men ingen af de to ting gider han æde
Så mit problem ligger teknisk set i at få ham til at æde sit think fly og elektrolyttter.
nov 2008
Og jeg er kun ude ved min hest 3 dage om ugen. Så skal også være noget der kan holde sig i min. 2 døgn.
nov 2008
nov 2008
Så det eneste han manglede var en bajer til maden haha.
Tak for det gode råd
jul 2008
Følger: 210 Følgere: 194 Heste: 4 Emner: 168 Svar: 1.084
Jeg troede kun, at det var til lige umiddelbart efter, at de havde svedt rigtig meget, f.eks. efter transport eller meget hård ridning, hvor hesten har svedt rigtig rigtig meget, at de skulle have det, for øjeblikkeligt at opretholde, salt og mineral balancen ?
Mvh. Karina
nov 2008
Om sommeren, fordi min hest tit er halv svedig. når man står på marken
sommergræs og minus lyst til fuldfoder
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside