{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.431 visninger | Oprettet:

De 3 værste ting i har gjort {{forumTopicSubject}}

Ja hvad er de 3 værste ting/største fejl i har begået når det kom til heste ? hvad fortryder i mest ?

Mine er alle omkring min tidligere fjordhest Emma:

1: Da jeg lod en part fortsætte med at ride hende i de 2 måneder jeg ikke kunne komme i stalden (hun gik på sommergræs og blev tilset af staldejer) da hun var 4 år, fordi at parten brød alle aftaler og sprang (hesten var ikke indsprunget og ikke klar) og red "dressur" (i anførselstegn fordi hun bare prøvede at hive hoved ned med tøjlen, i stedet for de 2 rolige ture om ugen aftalen lød på, og jeg fik en hest med dårlige vaner og minus muskler (altså de gode muskler mindre end ved tilridning og de forkerte muskler trænet frem smiley )

2: At jeg derefter pga af sygdom og graviditet valgte at få en part der ikke var erfare nok (men meget sød pige som elskede hesten) til en unghest der havde fået nogle uvaner, af mangel på andre interesserede, fordi hun var sød og var villig til at lære af frygt for endnu en der løj og brød aftaler..
Hvilket gjorde hesten bare fik flere og værrere uvaner..

3: At jeg valgte at sælge fordi jeg stod med lille barn, ingen opstaldning i nærheden og 2 lånere havde forsøgt at rette hesten op uden held.. frygtede at jeg så nok heller ikke kunne og at grundtræningen havde været forkert.. solgte hende og det tog mindre end 2 uger i kompetente hænder at fjerne fejlene, så grundlaget var helt ok og jeg kunne sagtens have rettet fejlene op, havde bare ikke overskudet med baby .. og nu har jeg miset hende smiley

Hvad er jeres ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  De 3 værste ting i har gjort
  • #1   9. jul 2012
    1 - Ment at det var vejen frem og sidde og pille, nykke, tage og give osv. i Maja der absolut ikke gav efter. Jeg fik ondt i mine arme/skuldre og fingre fordi hun var stiv og stivnede sig des mere jeg tog fat. Hun trak tøjlerne ud af hånden på mig så snart hun fik bare lidt tøjlen.

Kan lige pt. ikke komme i tanke om mere - men overstående havde jeg dårlig samvittighed over i lang tid.

• #2   9. jul 2012 At jeg red Maggie i et par dage, fordi hun havde fået grønt lys. Men ugen efter da vi fik hende scannet og røgtenfotograferet fandt vi ud af at hun havde flækket menisken i venstre bagknæ.

• #4   9. jul 2012 1.
    Dengang jeg var lille red jeg på en lille hest der hedder Monty, han bed mig, og af ren refleks, slog jeg ham med en pisk, det er nok det værste jeg har gjort smiley

2.
    Da jeg solgte Theis.

3.
    At jeg gav mine små shettere væk...

• #6   9. jul 2012 Det eneste jeg lige kan komme i tanke om, er at jeg har redet min hest mens han har haft ondt i ryggen.. Men så fik jeg så dyrelæge, kiropraktor hestehvisker og han fik akupunktur flere gange, og nu skulle han være iorden igen.. Har det rigtig dårligt med han har været redet mens han har haft ondt.

• #7   9. jul 2012 Muhahahaaa nu skal jeg være den ondeste heste ejer og indrømme nogle ting:

1: at jeg har voldtaget op til flere heste i munden med biddet (hevet og rykket og flået)

2: givet hesten nogle i bagen med kæppen, når fejlen jeg straffede for faktisk var min

3: generelt mistet besindelsen en del gange...

HUHA JEG ER LED..!

• #8   9. jul 2012 1 - At jeg ikke valgte at lade Fleur stå i 2 måneder mere efter hendes traileruheld (der blev sagt at hun kun skulle stå i 2 måneder) hvilket gjorde hun havde utroligt ondt i ryggen som endte med buk, løb og stejl hvilket hun ofte gjorde hvis hun blev for varm smiley

2 - At jeg ikke bad om at få Fleur handelsundersøgt/fået taget røgtenbilleder af hendes ben inden vi købte hende. Det har så endt med at her næsten 7 år efter om omkring 2 uger efter hun blev aflivet fik vi afvide af vores smed som havde sendt hende ind til en eller anden dyrlæge som havde sagt hun havde 3 mus i det højre forben...

3 - At jeg ikke har gået ind og sagt at Fleur skulle aflives i okt. måned pga. smerter i hendes højre forben, men blev ved med at sige hun nok skulle komme sig og at hun nok skulle blive ridehest igen..

• #9   9. jul 2012 1: i lørdags skulle jeg ud og ride på min chefs heste, og en af dem kom jeg til at lave et sår med en af mine sporer, fordi han hele tiden red inden for hovslaget..

2: slået en hest med en hovrenser, fordi han ikke stod stille og jeg var virkelig i tidspres.. ( IKKE DEN ENDE MAN RENSER HOVEN MED)

3: hevet/ rusket i longen, fordi hesten ikke hørte efter..

Arg, hvor er jeg dog bare sur på mig selv, når jeg gør noget som de 2 sidste!! Jeg har virkelig bare ikke tålmodighed.. Når jeg mister modet og bliver sur, plejer jeg som regelt også at starte forfra eller lave noget andet, inden jeg fuldstændig mister besindelsen :-))

• #10   9. jul 2012 Det værste og dummeste jeg nogensinde har gjort var at sælge min konkurrencehest, Ofeig til min mor. Hun kunne have kommet så langt, og nu er hun blevet forfangen pga min mors dårlige pasning. Jeg har ufattelig meget dårlig samvittighed over det smiley Jeg vidste godt at min mor ikke kunne finde ud af at passe ordentligt på hende, jeg gjorde det kun fordi hun havde været til salg så længe uden at jeg havde fundet en køber.

• #12   9. jul 2012 ej fuck blev hacket !! sorry:'(

• #13   9. jul 2012 1 - solgte min gamle hoppe, da jeg ville videre i ridningen og fandt et godt hjem "troede jeg" og nu står hun så på en rideskole et eller andet sted i danmark.

2 - Købet af min anden hest. Vi passede overhovedt ikke samme og måtte indse det efter 8 måneder. Hun skulle havde haft en mere erfaren rytter..

De værste 2 ting, jeg har gjordt/oplevet ..

• #14   9. jul 2012 Det helt klart dummeste jeg har gjort har været:

1. Ladet mig underkue af en gammel træner. Hun fik mig kørt total på vildspor, jeg smed bidet, solgte min flotte dressursadel og begyndte så at ride som hun ønskede. Jeg mistede fuldstændig interessen for hestene og jeg blev en fuldstændig elendig rytter. Jeg anede ikke hvad det var der skete, men det var i hvert fald kedeligt! En dag fik bestemte Magic så for at kyle mig ind i en træstolpe. Jeg slog mig rigtig meget og blev slemt forskrækket - og så blev Magic sat til salg! (jeg har ham dog stadig)
    Dog må jeg indrømme at træneren kom med nogle helt igennem fantastiske inputs og lærdom, men at hun skulle bestemme hvad mig og Magic skulle blive til, slog fuldstændig vejret ud af mig. Jeg er stadig sur over at jeg opgav min ridning i de 3 år hvor jeg lod mig kue.

2. Redet i træktov i fuld galop ned på marken på min gamle pony. Træktovet gik op og pludselig blev ponyen forskrækket for en stor traktor ude på vejen og så var vi over alle bjerge. Jeg bestemte mig for at hoppe af hvilket resulterede i et brækket ben og så kunne jeg ellers ligge der på marken ind til nogen kom og fandt mig.

3. Jeg bliver altid hammer sur på mig selv når jeg ikke synes jeg har gjort det godt nok ude på banen. Jeg synes det er direkte pinligt når Magic og jeg har en dårlig dag fordi det sikkert ser forfærdeligt ud når vi træner så.
    Hvis jeg ikke altid blev så sur på mig selv efter træning, tror jeg at jeg ville få en meget mere effektiv træning.

• #15   9. jul 2012 Reb* Laura Vinding.

Hmm Jeg håber virkelig det ikke passer da du ellers er ret ulækker...?!

• #16   9. jul 2012 *REB* Laura vinding janum*JBFB* ~ANE 11/12 ~: man bliver da ikke sådan bare hacket og så selv er i samme tråd få min efter ?? skal det forståes som at en veninde har været inde og bruge din konto fra din computer ??

• #17   9. jul 2012
    Hvis man har glemt og logge af eller lukke vinduet og ens venner eller søskende kommer hen, så kan de jo sagtens skrive noget dumt :o)
    Samme sker jo på facebook.

• #19   9. jul 2012 1: Redet med glidetøjle! Det er den værste fejl, som jeg fortryder så meget!

• #20   9. jul 2012 Krikken: Ja men så er man heller ikke hacket, så har man dårlige venner/søskende og man har været glemsom/uheldig.. at blive hacket er når en fremmed snyder sig ind i ens ting på computeren udefra (altså fra en anden computer) og misbruger dem/ødelægger ting..

• #21   9. jul 2012 At jeg ikke lyttede til mig selv, men istedet stolede på alle andre som sagde at 'alle ungheste skal skabe sig lidt under tilridningen'. Det førte til at jeg red rundt på en hest med KS i et par måneder, før jeg sagde stop og fik det undersøgt.

• #22   9. jul 2012
    Signe *spider-pig* Nu som Jesus L - Kald det hvad du vil. Men fedt er det nok ikke :).
    På facebook hedder det facerape. Vennerne syntes i alle tilfælde det er skide sjovt og er det for det meste også på facebook fordi ens status ender ved venner mm. som griner af det fordi de tydeligt kan se det er en joke.
    Her på HG er der mindre passende, men så langt tror jeg ikke de tænker ;).

Kan virkelig ikke gå så meget op i sådan en enkelt besked fra uintelligente venner.

• #24   9. jul 2012 AHAHAHA Laura for fanden :-D.
    - Så slap dog af, der er jo nok nogle veninder der har lavet sjov. Ja, kan da godt se der er mindre årig på denne hjemmeside...men så må børn lade være med at være på nettet! Det der kan jo stå alle steder..

• #26   9. jul 2012 ja der var en der tog min computer..

• #27   9. jul 2012 Laura: Giv vedkommende en røvfuld smiley og forklar at det er ret usmart på en side hvor der kommer mindre børn (og Lærke det er da noget værre pjat at børn ikke skal være her, man bør holde sådanne ting hvor de høre hjemme og ikke på sider for alle) for det kunne jo let give dig problemer med moderator, da de jo ikke kan se om det er dig eller andre der skriver..

• #28   9. jul 2012 1. Alle de fejl jeg lavede som part på Nande, der førte til min opsigelse.
    2. Alle de gange jeg har mistet besindelsen og slået/straffet en hest i afmagt.

^Begge dækker over alle de fejl jeg fortryder mest.

• #29   9. jul 2012 1) Mistet besindelse og slået hesten (med flad hånd) flere gange på bringen/maven fordi den ikke gad stå stille når jeg prøvede at ligge bandager på..

2) Redet på rideskole, Ja, den tid fortryder jeg egentlig bare i helhed.. Desværre vidste jeg ikke bedre, jeg havde kun "Redet" to gange før og dette havde været i skridt, så jeg troede selvfølgelig at alt hvad ride læreren sagde var rigtigt.. Føj hvor har jeg dog hevet, flået, pisket og sparket mange elevheste, fordi jeg fik besked på det.. øv.. Desværre kan man ikke lave det om..

3) hmn.. Må være at jeg lod en ridelærer presse mig så langt at jeg blev bange for mange ting i ridningen, som jeg stadig idag arbejder med at komme over..

• #30   9. jul 2012 REB* Laura:

Når okay smiley Så det i orden hvis de tog din computer smiley Syndes bare det var sådan lidt mærkeligt smiley Så blev bare nød til at spørge smiley Hilsen Laura Johannes smiley

• #31   9. jul 2012 1. At jeg en dag glemte gamacherne på min pony efter springtræning, kom tilbage 2 dage efter til en stokhalt hest, hvor huden på begge forben begyndte at falde af i store stykker en uge senere. Det har resulteret i nogle grimme ar, som i dag 7 år efter stadig er knudrede og hårløse
    2. At jeg var som en zombie, der gjorde som de andre og fodrede min pony med havre og halm. Heldigvis fik min dyrlæge overalt mig til at give ham hø efter 2 år. Så fik han lige en bette skive om dagen.
    3. At jeg gav min pony tæsk fra tid til anden, hvis den ikke "hørte efter". Kan se på billederene nu, at den havde taktfejl og ikke var ordentligt under hjælperne. Dette ændrede sig heldigvis efter jeg stoppede med at få uv af Louise Nielsen og fik uv af prof. beridere i stedet.
    4. At jeg gik i panik og solgte min pony til en smart-i-en-fart far, der stod med pengene i hånden, da jeg egentlig godt vidste, at hans datter ikke kunne styre ham.

Heldigvis prøver jeg at rette op på mine fejl med min nye hest smiley smiley

• #32   9. jul 2012 1) At jeg kastede en grime efter min gamle pony, da han rendte fra mig i stalden.. Han havde været ret grænsesøgende den dag og min lunte forsvandt bare. Det er ingen undskyldning, og jeg fortrød det i samme sekund, jeg havde gjort det.

2) at jeg hakkede sporerne i siden på min nuværende pony så han virkelig kunne mærke det. Han kvitterede med at smide mig af helvede til. Dygtig dreng!

3) at have overværet direkte mishandling af en fremmed hest under rytter uden at reagere på det. Det var der heldigvis andre, der gjorde..

• #33   9. jul 2012 Og selvfølgelig har jeg rettet op på mine fejl smiley
    Jeg tænker ofte på det jeg har gjort, og erkender at jeg virkelig har været dum, men der er ikke andet at gøre, end at sørge for det ikke sker igen smiley

• #34   9. jul 2012 Det værste jeg har gjordt fortryder jeg stadig!!

1: At jeg red med indspændinger og piskede sparkede min hest fordi jeg ikke vidste bedre dengang smiley

2:når jeg har slået Ringo af ren raseri fordi jeg kan være lidt hidsig. Men dert værste med er nok at alle gang har været min fejl smiley

3: nok jeg har gjordt ham fed ved at træne med godbider fordi på min rideskole var alle sårn lidt "hvis du har bid i munden på hesten dør den" kæmper stadig med hans vom

• #35   9. jul 2012 1) Når jeg ikke kan takle hesten og bare bliver sur og gør alt muligt som den bare ikke har godt af! 3 sekunder efter er jeg næsten græde færdig!

2) Da jeg fik min allerførste part hvor ejeren bare ville havde mine penge men ellers behandlede mig som LORT!

3) Da jeg blive så sur på min gamle part at jeg kom til at slå hende med piske fra jorden fordi hun gerne ville ud! Græder næsten ved tanken! smiley

• #36   9. jul 2012 Ja det var ikke lige frem pisse smart, men har sagt det til ham, og han gør det ikke igen! smiley

• #37   9. jul 2012 Åha der er squ for mange dumme ting man har gjort især da man var lille og ikk viste bedre.. guuud hvor har man dog været total bims i hoved..

Men jah men bliver heldigvis klogere..

men ellers er en af mine største fejl og sælge min elskede tulip.. men har heldigvis købt hende tilbage og henter hende hjem sidst i den her måned.. Åha glæder mig helt sindsygt

• #38   9. jul 2012 1. Uvidenhed. Havde en pony fire år inden jeg fik tjekket tænder på den. Havde aldrig tænkt over at heste skulle have ordnet tænder, og hun har aldrig vist nogen form for ubehag og har spist pænt osv. sov. Anyway, da det gik op for mig at man langt de fleste fik ordnet tænder på hestene mindst en gang om året, havde jeg så grim dårlig en samvittighed at jeg følte det pinligt at ringe til dyrlægen, og følte det som grim vanrøgt af min pony. Dyrlægen kom og det viste sig at hendes tænder var super fine, og der var ikke særlig meget arbejde for dyrlægen at gøre. Men det fik mig til at indse at man burde have læst bedre på stoffet inden man fik hest, er bare glad for at finde ud af ponyen ikke eld under min uvidenhed.

2. At det tog så lang tid for mig at få styr på mit temperament. Jeg gik fra bid til bidløs fordi min pony altid skabte dig, hvilket ikke var mærkeligt da jeg lidt for ofte tog lidt for hårdt ved. Det at opdage at det var biddet og min hånd kombineret der generede min pony var en øjenåbner, og jeg blev langt bedre til at tage en dyb indånding.

3. Fortyder lidt at jeg red på den rideskole jeg red på. Jeg fik en masse gode værdier, men jeg kom aldrig videre i min ridning og de lod små ponyer bære for store ryttere, i stedet for at anskaffe nogen lidt større ponyer. Det kunne jeg jo ikke se den gang, men siden hen er det tydeligt at nogen af ponyerne red rundt med ryttere der var lidt for store.

• #39   9. jul 2012 1. at jeg mange gange er blevet så irriteret på mig selv, at jeg har ladet det gå ud over hesten = sagt at det var hestens skyld og sparket til den/flået den i munden - jeg fortryder STADIG, og hver gang jeg bliver irriteret er det hurtigt om at tælle til ti og starte forfra, og sige at det ligesom er ens EGEN fejl smiley

2. at mange tror at jo bedre kvalitet og dyrere tøj man har på i stalden, jo bedre rytter er man....Jeg har været meget fokuseret på at skulle gå i noget som ikke kostede lige så meget som kingsland o.s.v, og derfor er det jo stadig pænt smiley men jeg får stadig den skyldfølelse af at gå i tøj der er dyrt, og virke som om at noget der er 'billigere' ikke er godt nok til mig.. men altså det er TØJ også længe det er pænt og det kan bruges, så er det jo lidt ligegyldigt om det koster 200 kr. eller 2000 kr. - forstå mig ret på den måde at alt jo ikke behøves at koste en formue for at være godt smiley

3.At jeg sagde ja til at ride en dames hest, som var fuldstændig misforstået smiley Jeg sagde hurtigt op, da jeg blev snakket grimt til og talt ned til - og jeg kunne ikke holde ud at hesten viste tegn på ubehag, og de ikke gjorde noget ... desværre sagde jeg det ikke til dem..

• #40   9. jul 2012 1. Dengang min hest flækkede hans hov på marken var sad jeg inde og spiste en rugbrød. Min far sagde jeg skulle gå ud til hestene men jeg trak lidt på det. Så kommer jeg ud til en blodig hest..

2. Når jeg har været sur på mine heste og har måske klasket til dem af ren raseri.Det er en ting jeg fortryder meget. Men det er ved at være langtid siden.

3. Også dengang hvor jeg havde træsko på ude for at lukke hestene ind. Flicka prøvede at angribe mig fordi hun ikke gad og ind. Jeg nåede ikke af hoppe til siden da hun kom løbende og det resulteret i efter et år, ømhed i mit haleben når jeg rider nogle sadler.

4. En ting jeg fortyder hver dag er at jeg ikke for undervisning på mine heste. Det er over to år siden jeg sidst har fået det, og kan tit mærke jeg har brug for hjælp.

5. Tit så fortryder jeg at jeg købte Flicka.. Hun var rigtig sød da jeg købte hende men efter noget tid var en en strid hoppe som kun var strid ved mig. Alle de ulykker hun har gjort, og min familie og mig har tit overvejet at sende hende til slagter. Jeg er så kommet der til efter 1 år at jeg giver hende en chance. Det er en ting jeg aldrig har fortrudt!

6. Jeg har brugt glidetøjle på begge mine heste smiley

7. At jeg tit ikke kan få mig ud af huset og ud til mine heste! Men jeg frygter tit at gå ud til dem... For hvad nu hvis hesten er kommet til skade igen?

• #42   9. jul 2012 1.
    Da jeg som 12 årig købte unghest og regnede med at nu skulle jeg lære den en hel masse ting..

2.
    Valgte at sende min gamle lånepony hjem fordi jeg skulle ha to andre.. Hun blev aflivet to måneder efter(længere historie -men pga halthed.. og jeg ved ikke om jeg ville lave dette om hvis jeg kunne, for coco og jordan er simpelthen de bedste jeg har haft..)

3.
    Og så fortryder jeg det hver gang jeg kommer ud fra springbanen og godt kan mærke at mine nerver tog overhånd så jeg ikke red lige så godt som jeg kan.. det er simpelthen for træls!

• #43   9. jul 2012 Har også lavet mange andre dumheder, især som ung, mistet besindelsen, redet i utilpasset sadel (på landet for 20 år siden var det ikke så brugt med sadelmager) haft hest stående alene, redet med stram chambon osv osv.. ja man laver meget dumt, især som ung hvor man er let påvirkelig og føler sig udødelig smiley
    Men hvor er det dog skønt at ingen fordømmer hinanden i denne tråd smiley

• #44   9. jul 2012 Signe: Giver dig helt ret! Har læst dem alle sammen og kan godt se man ikke er den eneste der har lavet nogle store fejl smiley Men der er ingen der ud peger nogle! smiley Fantastisk! smiley

• #45   9. jul 2012 Det jeg fortryder hver eneste dag, og alligevel ikke fortryder, er at jeg aflivede min bedste ven, min soulmate, ham der lærte mig så meget og altid kunne få et smil på mine læber. Jeg fortryder fordi jeg altid tænker på om han nu også kunne blive rask, hvis bare jeg havde ventet nogen måneder, og om det overhovedet kom tilbage til næste vinter, hvis bare det gik over.. Men alligevel fortryder jeg ikke. For han var kommet til det punkt hvor det bare skulle være så minimalt værre, og så ville han lide. så er på den måde glad for han fik fred inden det var for slemt.

Jeg fortryder at jeg lod en bestemt(voksen) person komme op på min pony(min bedste ven) i bare 10 min. At jeg ikke sagde fra, og bad hende gå ned fra min pony. Hun hev så meget i tøjlen at man kunne se det midterste led i det tre-delte bid han havde på.

Og jeg fortryder den ene gang jeg savede min første pony i munden, bare fordi det var det jeg fik besked på.

Synes egentlig, at det er forfærdeligt, at man har begået de fleste fejl, bare fordi man var lille, og det var de voksne der vidste bedst.Når man er lille makker man bare ret, og man har jo ikke styrken til at sige fra, og gør hvad man inderst inde ved der er rigtigt. det synes jeg er det fede ved at man har lært af sine fejl, og at man nu er blevet så gammel og "moden" at man kan sige fra, og ikke skal lade sig kue smiley

Udover det så har jeg sjældent ladet mine frustrationer gå ud over hestene jeg var i nærheden af, og det kan jeg jo også glæde mig over nu smiley Jeg synes det er så fedt at have den evne! Også fordi jeg selv ved+kan høre det på andre at man simpelthen bliver så vred på sig selv bagefter, og har den vildeste dårlige samvittighed(hvis man kan sige det) smiley

• #46   9. jul 2012 ved i hvad HG ? !!!!

Jeg har læst Alle kommentare igennem, og jeg lagede mærke til der ikke var en eneste der pegede finger eller diskede en anden for dens fejl. Og at alle er så åbne omkring det, de fortryder aller mest. Det syndes jeg er fantastisk ! Nogle gange som nu er jeg en stolt Dansker ! (udover jeg har tyskborger skab efter 7 år i Danmark) smiley Sådan! smiley

Kommentér på:
De 3 værste ting i har gjort

Annonce