14. okt 2008 Følger: 139 Følgere: 131 Heste: 8 Emner: 104 Svar: 498
mit værste maridet!! {{forumTopicSubject}}
PÅ FORHÅND!! DET ER MEGET LANGT HÅBER DET ER OKAY (;
ja min dag idag har fandme ikke været nogen god dag overhovedt!!
idag da jeg kom ud på gården sad jeg lige i 1 times tid og små sludre med tøserne også tog jeg mig sammen til at hente min hest på folden (hun står på døgn om sommern) når enyways. der var intet da jeg gik tilbage med hende & hun kom da jeg kaldte og fik sine gulerødder som hun plejer vi gik så ind i stalden og jeg stilte hende ind i sin boks så hun kunne tørre pga det regnede en del udenfor.
når men så står jeg snakker med en af mine veninder ude på gården foran min hest (melody) boks også giver hun sig et host også siger hun så *gud er melody os ved at få hoste* så sagde jeg abre arrh hun kan komme med et host engang imellem. lige pludeslig stod melody og hostet som en sindsyg på få sekunder fløj der slim ud af næsen på hende & hun begyndte & brække dig ud af munden & heste plejer jo normalt ikke at brække sig, men det fløj bare ud både fra næse & mund jeg begyndte & græde fordi så havde hun os svært at trække vejret & skravet sin hov hver gang hun hostede/brækkede sig fordi hun hvade svært ved at trække vejret på samme tid, (camilla) hende jeg stod og snakkede med skulle heldigvis ha dyrlæge & han avr på vej hun ringede så & sagde at han skulle skynde sig fordi det var skut, han kom heldgivis på få sek. & gik med det samme ind til min hest & tjekkede hende vejr trækning osv & han vidste med det samme hvad det var, hun havde fået spiserørs forstoppelse. han skyndte sig & gi hende en sprøjte som gør sådan så hendes muskler i halsen osv slapper af så alt det hun ahr fået forstoppet i halsen kunne komme videre ned. vi skulle vente i 2 timer for at se om der var bedring (og hvis der ikke var bedring skulle hun ha sonde) jeg græd & græd & troede jeg skulle miste min hest ;(
efter de 2 timer tjekkede dyrlægen hende igen & hun var heldgivis i bedring hun kunne bruste igen & var begyndt at kunne bevæge sig (hun var nemlig gået i chok før & stod & stirrede ud i luften m. udspilede øjne & brækkede sig konstant) men hun var i bedring vi ventet 20 minutetr mere også var hun heldgivis kommet sig i tip top.
dyrlægen sagde så at vi havde godt nok været heldige hvis jeg havde ventet ½ time mere eller sådan noget med at hente hende på folden ville hun havde været død.. det var fandme skæbnen at jeg hentede hende i tide.
nu må hun så ikke stå på døgn mere hun må kun stå derude om eftermiddagen også skal hun stå i boks igen om aften for at sikre sig at hun ikke får det igen. også må hun ikke spise før kl 21 i aften hvor så hende der ejer gården giver hende noget hø der kl 21.
hun vil så måske få nogen få kramper når hun spiser, men det er normalt heldgivis men det er fordi når hun ikke har spist så længe & har været igennem alt der der får de små kramper i mave sækken men det går hurtigt over & hvis der skulle ske noget ville hende der ejer gården så ringe til dyrlægen han vil holde sin tlf tændt hvis der skulle ske noget heldigvis.
men da jeg kørte fra hende her for en time siden så hun dejlig frisk & glad ud & os sulten hehe (;
jeg var fandme ved at få et sammenbrud tænk jeg kunne havde min hest idag ;( jeg er glad for at dyrlægen kom i tide & at jeg hentede hende i tide..
ja det var så mit livs væreste maridet.. har allerede mistet en hest før & vil sgu ikke miste melody hun er bare mit et & alt
okt 2008
Følger: 139 Følgere: 131 Heste: 8 Emner: 104 Svar: 498
mit værste maridet!!
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside