{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
902 visninger | Oprettet:

Hvorfor så meget for en bedækning? {{forumTopicSubject}}

Havde overvejet at sætte min lille Emilie til kåring i miniature, også sætte hende i fol. Men det tror jeg ligesom er droppet nu, da jeg så at mange af bedækningerne koster 5000 kr.. Det er jo næsten det dobbelte af hvad det koster hvis man skal have sin ridepony bedækket med en kåret hingst.
Er der nogen der har en ide om hvorfor det er så dyrt?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor så meget for en bedækning?
  • #1   25. jun 2010 Fordi hvis du nu tænker anderledes:
    Det kan ske du får en super fantastisk hest som du kan sælge for 20000 kr. og så har du selv kun givet 5000 kr. ?
    Og nogle bedækninger er også dyre på grund af nogle af hingste skal hente deres pris hjem igen..

• #2   26. jun 2010 Line P
    Det er ikke helt fair at generalisere, og sige at bedækninger ved en miniaturehingst koster 5.000 DKK.
    Du kan også sagtens vælge en bedækning ved en DMHF kåret hingst til langt billigere penge.
    Bedækningerne koster fra 1.000 DKK og opefter smiley
    Så vidt jeg er informeret, så koster den billigst bedækning 1.000 DKK, og den dyreste bedækning ved en miniaturehingst i Danmark 1.500 Euro, hvilket svarer til ca. 11.250 DKK.
    Sådan er det vist indenfor alle avlsforbund, at hvis du har en hingst, som f.eks er kåret med 9 i helhed, ja, så er bedækningerne heller ikke helt billige smiley
    Håber da ikke at du helt har opgivet.
    Jeg, eller andre fra bestyrelsen i DMHF hjælper gerne med at finde den helt rigtige hingst til din hoppe smiley
    Vh. Gitte

• #3   26. jun 2010 Ja det er bestemt ikke alle hingste der er dyre,kender da både billige og dyre hingste.
    Har selv lige haft en hoppe til hingst som kun kostede 3000 kr.
    Det er da ikke spielt dyrt vel.
    Min søster har Takdir som du kan se på hjemmesiden han koster 2500 kr.
    + indberetning.
    Du kunne måske komme til Vilhelmsborg imorgen aften her kan du se nogle af hingsterne til show opvisning.

• #4   26. jun 2010 min hingst katrinesmindes M. Boogiemann koster 2000.kr +opstaldning.

• #5   27. jun 2010 **Pernille**Stutteri Søglimt**
    Ja det kan jeg selvfølgelig godt se. Det bliver bare mange penge lige pludselig. Og kommer nok til at sammenligne med hvis man foreksempel har en newforest som ridepony og får den bedækket med en god kåret newforest, så kan måske være heldig at få en hest med gode gangarter, eller en der er fantastisk til at springe. Med en miniature er der jo ikke rigtig på samme måde noget den skal være god til.

• #6   27. jun 2010 Nej det er måske ikke helt fair at sige det på den måde. Men for mig ville det bare rigtig hurtigt blive dyrt da hun ikke har stamtavle. Hvis man så skulle sætte hende i fol med en der måske så kostede 3000 kr. og så skulle hun køres derned til bedækning. Og når føllet så er blevet født skal det have dyrllæge og vaccineres og alt muligt . så inden det er gammelt nok til at blive solgt, er det hurtigt blevet mange penge. Og hvis det nu blev en hingst, kunne stamtavlen alligevel ikke bruges til noget, og man kunne måske sælge føllet for 3000 kr.

• #7   27. jun 2010 Alt det her med at få hende kåret og alt det der, var egentlig også noget jeg bare syntes kunne være sjovt. Fordi vi selv har avlet Emilie, og det at få føl virkelig var en kæmpe oplevelse. Også fordi at hvis vi nu skulle have et par føl på hende, så istedet for at ifole hende med en eller anden hingst uden stamtavle eller noget der i forvejen er så mange af. kunne det være sjovt med en fin lille miniature.

• #8   27. jun 2010 Jeg bliver lige nødt til at give respons på dit indlæg til Pernille, for jeg bliver en lille smule "i rødt felt" når folk siger, at miniatureheste ikke skal være gode til noget.
    Miniaturehesten skal/kan være rigtig god til rigtig meget smiley
    Man kan bruge miniaturehestene til rigtig meget, hvis man vil, men man kan ikke ride på dem, med mindre man har en meget lille "pilot".
    Miniaturehestene kan bruges til agility, banespring, højdespring, dressurkørsel, topperkørsel, liberty, farveklasser, mønstring osv.
    Miniaturehesten er meget andet end en hyggehest smiley
    Det er ikke helt rigtigt, at man ikke kan bruge hingsteafkom til noget, for hvis de er registrerede i DMHF, kan de deltage i cuppen, både som hingst eller som vallak. Cuppen er en konkurrence der kører over 5 afdelinger igennem hele året.
    Der findes også vallak eksteriørklasser, så man behøver ikke nødvendigvis at have en avlshingst smiley
    DMHF har også et showhold, som består af både hingste, hopper og vallakker.
    Selvom det er dyrt, så kunne det jo være ret interessant at få din hoppe kåret, så du kan se, hvilken hingst du evt. skal vælge til hende smiley
    Når alt dette er sagt/skrevet, så vil jeg give dig ret i, at det er mange penge at invistere smiley Det er dyrt at avle miniatureheste, men det er også sjovt smiley
    Glæder mig til at høre, hvad du vælger at gøre med din lille fine hoppe smiley
    Vh. Gitte

• #9   1. jul 2010 ***Gitte*** B
    Det var ikke meningen jeg ville få nogen i "det røde felt" Ja ved godt at der er agility, kørsel, springning og osv. for miniature heste. Men havde ikke på samme måde tænkt på at det var noget man avlede efter ligesom man gør, når man fx. avler dressur heste:)
    Men nu må vi se, hvis det hele bliver til noget med at få hende sat til kåring, og hun bliver kåret. Kan det være vi sætter hende i fol et par gange. Vil ikke på noget tidspunkt have et helt stutteri. Bare lidt hygge;) Og det er jo heller ikke sikkert vi kan få hende kåret.

• #10   4. jul 2010 <b>Line P</b>

Jeg har valgt ikke at have så mange heste som andre har,jeg har ingen stutteri og jeg har kun 1 kåret hoppe som bliver sat ifol engang imellem.
    Har en 1 års som jeg forventer der bliver god + jeg lige har købt et hoppeføl så lige nu har jeg 3 hopper.
    Har simpelhen ikke råd til at have så mange heste,har jo også mine opstaldet privat og min løn er ikke noget at råbe hurra for.

• #11   5. jul 2010 Jeg tager nu kun 1000 kr til udvalgte hopper og begge mine hingste er EU godkendte smiley
    Da der er mange ligesom dig der ikke har råd til at give 5000 for en bedækning, så har jeg sat den lave pris på 1000 kr til hopper uden afstamning og jo flere led der er på hoppen jo dyrere bliver bedækningen.
    Derfor prøver jeg at hjælpe folk til at bygge led, men tager self ikke hvad som helst ind - det skal self være en hoppe med gode kvaliteter og som passer til en af mine hingste.

Kommentér på:
Hvorfor så meget for en bedækning?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce