{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.486 visninger | Oprettet:

Hvorfor så meget udstyr? {{forumTopicSubject}}

Hej tøser (:
Sidder og keder mig lidt, og tænkte at jeg ville lave et lille hygge indlæg (:

Jeg er en af de hesteejere, der simpelthen ikke kan lade vær' med at købe nye ting til min hest, også selvom jeg enlig ikke har råd ;P

Jeg har det med at jeg rider med sæt. Dvs. trense, eller pandebånd med samme farve underlag og gamacher eller bandager.
Flere forskellige dækkener, grimer, klokker, tæpper osv. osv.
Jeg er udmærket klar over at hesten er fuldstændig ligeglad, med hvad fanden den har på. så længe det ikke gør ondt, eller er ubehageligt.
Jeg er ikke den der går op i hvad det hedder, ja jeg har da rbh sæt, rider med mylerbid, har swarovski trenser osv... Men falder jeg over noget jeg bare må eje, er jeg fuldstændig ligeglad om det hedder "ostehaps", eller "rbh".

Er der andre købeglade tøser derude, som har det ligesom mig.
At i ikke kan lade vær' med at købe, bare fordi i syntes "hesten skal havde det godt" (for når vi har det godt, så har hesten det jo også godt ik?" ;P

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor så meget udstyr?
  • #1   10. dec 2013 Jeg er fuldstændig enig!
    Jeg har en hel garage med bare hesteting! Og altså ja den er ok stor min garage!
    Alle mine underlag marcher mine gemacher eller bandager og klokker!
    Jeg har 16 underlag! Så kan man selv regne det ud smiley
    En hel kasse med bare grimer, 5 piske og jeg bruger kun den ene, og så har jeg meget meget meget mere liggende. smiley
    Og jeg er os fuldstændig ligeglad med om lortet er købt på loppemarked eller i en dyr butik med rbh osv smiley

• #2   10. dec 2013 Jeg har det på samme måde smiley fx John Whitaker dvs. grime, gamacher, underlag og bukser. Et mørkeblåt sæt enten gamacher el. bandager, et orange sæt med pandebånd, et sort sæt og hvis det endelig er kan jeg samsætte et rødt også endten med gacher el. bandager ;D

• #3   10. dec 2013 Haha det præcis ligesom her!!:-D også det bedst når min dejlige mor betaler;-)

• #4   10. dec 2013 Jeg bruger også alt for mange penge på ligegyldigt udstyr. Også selvom jeg ikke har råd, og skabet ikke kan lukke mere smiley
    Men jeg har da hvertfald 6 RBH sæt og bluser der matcher osv. smiley hæ, jeg går liiidt for meget op i at alt skal matche og passe sammen smiley For selvom det ikke er udstyret der rider, må det da gerne se pænt ud i helhed :-))

• #5   10. dec 2013 Jeg har hvad jeg skal bruge og går kun op i at mit udstyr matcher til stævner...

jeg synes ikke jeg har meget udstyr, men hende jeg står hos nu har endnu mindre og det samme var gældende for hende jeg stod sammen med før...

• #6   10. dec 2013 Det problem har jeg ikke ;).. Rider uden bid, så ingen flotte hovedtøjer til mig :(.. Og rider i bomløs sadel så heller ingen flotte underlag :p.. Haha men så spare jeg da en masse penge smiley

• #7   10. dec 2013 OG hvis trøjen ikke matcher, så gør ridebukserne smiley

• #8   10. dec 2013 Puha... var lige bange for at jeg var alene, hihi ;P
    Dejligt at vi er flere i samme båd (;

Har også lige købt nyt myler spring bid, og en trense med swarovski sten på pande og næsebånd, hvorfor? Tja.. fordi jeg manglede ligesom en trense til mit lilla springsæt, haha xD

• #9   10. dec 2013 jeg køber kun udstyr fra "ostehaps".

• #10   10. dec 2013 Nogle mennesker har bare for mange penge smiley (kun misundelse der taler)

• #11   10. dec 2013 jeg har det også sådan, køber og køber, på trods af jeg ingen hest har smiley

• #12   10. dec 2013 Når jeg finder ud af hvor jeg kan få udstyr fra Ostehaps, så køber jeg mig fattig!

Joke til side, så eeeeelsker jeg at købe ting! Købte et RBH Cooler tæppe, fordi det var på tilbud, selvom hesten havde et fuldt fungerende tæppe. Købte et par HG bandager, fordi jeg havde et underlag i samme farve og bare måtte eje. Orange sæt, grønt sæt. Har endda købt grønne ridebukser! oops..

• #13   10. dec 2013 jeg bruger hellere penge på udstyr til hesten end nyt tøj til mig selv
    og kun det bedste er godt nok.

• #14   10. dec 2013 Jeg skal have et helt sæt i farve før jeg rider med det! Bandager, klokker, gamacher, underlag, hut, og hovedtøj/pandebånd med samme farve. Jeg er stor samler af ride udstyr, for et år siden ejede jeg ikke et eneste ride udstyr til hesten, jeg kunne gå ind i ride udstyrs butikker uden at købe noget. Idag har jeg så meget udstyr at det ikke kan være i mit staldskab, så det meste af det lægger i skuret, udover det så kan jeg ikke lade være med at købe noget, hvis jeg kommer ind i en ride udstyrs butik. Jeg vælger altid den farve, hvor det er aller sværrest at skaffe et sæt, så som orange :-(( I mit orange sæt mangler jeg kun, klokker, pandebånd, gamacher og hut, og kan kun finde gamacher og klokker :-((( (Græder)
    Men ak, ja men er vel ikke perfektionnist for ingenting smiley

• #15   10. dec 2013 Flora: Det er også okay, det gør jeg stort set også ;P
    Nikita: Jeg har bestemt ikke mange penge. Den SU jeg får ryger lige så snart der skal betales smed og opstaldning. og har ikke noget job pt. Men er bare god til at spare sammen (:
    Tine: For fanden hahaha xD Hvad gør du så hvis det ikke passer, (du kan bare sende det hjem til mig, jeg klager ikke) ;P

• #16   10. dec 2013 Jeg er faktisk overraskende god til at spare. Jeg har det udstyr som jeg har brug for, og selvfølgelig en del til, men synes faktisk ikke, at jeg bruger så mange penge på udstyr. Jeg går op i, at tingene matcher til stævner og på eventuelle billeder, men ellers så er rider jeg bare rundt, som jeg har lyst. Og når det så er sagt, så er stort set alle mine ting røde, så tingene plejer at matche smiley

• #17   10. dec 2013 Jeg bruger også hellere penge på hesten end på mig.
    Selvom jeg også eeeelsker at forkæle mig selv. (det sker desværre ikke så tit) ;P

• #18   10. dec 2013 Jeg har også alt for meget udstyr - men når jeg ser noget, der vil passe min hest godt, MÅ jeg bare eje det smiley

• #19   10. dec 2013 Kender det FOR godt smiley
    Rider kun med sæt så alt matcher. Dog har jeg en regel om max 6-7underlag (hvilket inkluderer matchende bandager osv! smiley )
    Men køber så til gengæld kun kvalitets udstyr. Så det jeg har, har jeg sparet sammen til og det holder smiley

• #21   10. dec 2013 Eftersom jeg har 6 trenser og ingen hest, må jeg nok indrømme at jeg også hører til den gruppe der køber alt for meget...

Har også massere af sæt osv... Men jeg kan godt lide at bruge penge på dyrene smiley

• #22   10. dec 2013 jeg er ikke engang heste ejer jeg har "kun" part
    og jeg købte udstyr for 2500 i november
    og så har jeg lige 7-8 rebgrimer lige i øjeblikket
    og har haft 2 sadler i år hmm

• #24   11. dec 2013 Kender det ALT for godt.. Og trods at jeg kun har været heste ejer i få måneder har jég udstyr for mere end 10.000 kr.. Forstår ikke hvordan jeg kan betale alt til hesten, alt det meget udstyr OG jeg har det sjovt og køber mindst ét par sko, 2 byture og en masse lækkert til mig selv hver måned... Trods jeg kun har en sølle su :-D.

• #25   11. dec 2013 Ingen penge, intet udstyr. Har masser andre ting og bruge penge på.

• #26   11. dec 2013 Mit nytårsforsæt er, at købe mindre udstyr.
    Desværre har jeg det med, at falde for pænt udstyr, og ender tit med at sælge ting ret nye igen, fordi jeg slet ik får det brugt - måske et par gange.
    Jeg har SÅ meget, at jeg ka åbne en rideskole og har kun en ridbar hest.

• #27   11. dec 2013 uff jeg har også masser af udstyr der matcher i sæt. bandager, hut, gamacher, underlag, strigler, grime og træktove,tæpper, dækner osv..... masser masser og igen masser af lort.... og jeg bruger.... min ridehjelm, en trense, og så striglerne.... resten ligger bare

• #28   11. dec 2013 Min nye pony har 36 underlag og det hele macher selvføgelig syntes det er helt vildt meget at købe til en hest hesten er jo ligeglad om den har det ældste lort på så længe det ligger nogenlunde på den og ikke gør ondt men... nogle samler på blyanter andre på postkort osv. og så kan man samle på heste sæt smiley

• #29   11. dec 2013 Har ikke så meget udstyr tilbage da jeg har solgt min hest, men inden der havde jeg virkelig meget smiley
    Dog er jeg virkelig dårlig til at købe nyt rideudstyr til mig selv, men nu hvor jeg ingen hest har så ryger rideudstyrs købne jo til mig selv smiley

• #30   11. dec 2013 Jeg har det på nødagtig samme måde. og har selvfølgelig nogle favorit mærker som RBH, Kingsland, Eurostar, HV Polo. smiley
    Men jeg matcher både underlag, bandager, klokker og gemascher, og hvis det skal være rigtig godt så skal mit ridetøj selvfølgelig også matche smiley
    Men jeg har heldigvis begrænset plads til det. så når jeg vil have noget nyt er jeg nød til at sælge ud i det gamle smiley

• #31   11. dec 2013 Årh hvor jeg kender det x3

Min pinto er 2½ år gammel, jeg har haft hende i lidt over ½ år nu, hun har 3-4 trenser, to sadler, flere dækkener (selvom hun ikke går med dækken), og ja, en masse udstyr kort sagt x3

- Dog har jeg ikke betalt for ret meget af det, har fået to trenser gratis, en sadel gratis, alle dækkener gratis og også andet udstyr gratis x3

Fandt en Horseline trense til kun 298 kr., så de måtte jeg jo have x3
    - Dog havde jeg en meget god grund; Skulle finde en trense der måtte bruges til kåring, og når den nu var så pæn og så billig, ja så må man jo lige slå til x3

• #32   11. dec 2013 Jeg er fuldstændig uenig. Jeg synes det er så åndsvagt. Man har jo slet ikke brug for så meget udstyr? Så heller betale meget, for at få god kvalitet og så købe den man har BRUG for. Jeg vil personligt heller bruge mine penge på andre ting end ting min hest slet ikke mangler. Jeg kan ikke se ideen i det. (:

Jeg er ligeglad med prisen og mærket, hvis bare jeg kan lide det og det er i god kvalitet. (:

• #34   11. dec 2013 der er mange kvinder der har det sådan. For de fleste drejer det sig og om tøj og sko men for heste piger drejer det sig om udstyr...
    for mit egen vedkomne samler jeg på underlag. jeg fandt de fleste frem i går da de trænger til at blive vasket (jeg vasker altid mine underlag på en gang så jeg kun skal rengøre min maskine 1 gang inden jeg vasker mit eget tøj deri). De far jeg har går fra brun (gerne med guld kant), over i grønne og blå nuacer....da jeg både rider spring og dressur så har jeg begge typer underlag og har derfor langt over 20 underlag... når jeg ser er fedt underlag så kan jeg bare ikke lade være med at købe det selvom jeg har så mange derhjemme...

• #35   11. dec 2013 Du ikke den eneste smiley

• #36   11. dec 2013 ' Buckflash '
    altså har de side 2½ år redet en hest, som var som min egen. Han er nu aflivet og ride nu min gamle part igen, så jeg køber jo til dem og ikke bare ud i den blå luft smiley

• #37   11. dec 2013 Ville ønske jeg kunne, men de få penge jeg har går til undervisning og sadelmager. smiley

• #38   12. dec 2013 Ja, nu har jeg så kun haft Chilli i knap et år men går en del op i kvaliteten. Vil hellere have 3 gode underlag en 10 dårlige. Har bla:

rbh hvide gamcher
    rbh sorte gamacher
    rbh turkis gamacher
    eksadron gamacher
    PC klokker
    Læder klokker
    Lækkert uldtæppe
    rbh sort underlag
    rbh blåt underlag
    rbh turkis underlag
    rbh blå bandager
    rbh sorte bandager

Det skal jo matche smiley

• #39   12. dec 2013 Hvorfor er det at nogle folk tror at RBH, og andre mærkevare. er bedre end ikke mærkevare. Jeg har nogle underlag fra br som jeg fik med til min hoppe (det er 4 år siden) de er stadig lige så pæne, og fungere stadig fuldt ud.
    Har til gengæld veninder hvor pladen på deres rbh underlag hvor der står "Riderbyhorse" er fuldstændig væk. Det burde bare ikke ske, når du giver det hvide ud af øjnene for det. (Har dog selv et rbh sæt, og syntes de er mega fede) Men man skal passe på med at tro mærkevare er så meget bedre end ikke mærkevare (:

• #40   12. dec 2013 Jeg har desværre ikke hest endnu, så udstyr er ikke det jeg har mest af pt, jeg bruger penge på at købe fancy ridetøj til mig selv :b

Men når jeg en dag får et krikkedyr ind ad døren, så skal der shoppes. Jeg kan ikke tåle udstyr der ikke matcher, så både klokker, gamacher/bandager og underlag SKAL matche og helst også tæppet. Så jeg kommer til at drukne i udstyr når jeg får min mule smiley Det er skam ikke fordi hesten skal forkæles, for den er ligeglad. Det er udelukkende for mit eget syns skyld smiley

Jeg er klart et mærkedyr! Er dog mest crazy med min egen påklædning, hesten KAN godt få noget på der ikke er mærkevære, men jeg går helst ikke i billigt ridetøj. Det er kun mine ridebukser der ikke er så dyre, fordi Back2Back ganske enkelt er dem der sidder bedst på mig..

• #41   22. dec 2013 Iiiiii jeg elsker at shoppe tøj = udstyr til hesten smiley smiley men jeg hader godt nok og shoppe tøj til mig selv der findes virkelig ikke noget værre smiley

Kommentér på:
Hvorfor så meget udstyr?

Annonce