{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
797 visninger | Oprettet:

TIlkøre en 2 årig? :D {{forumTopicSubject}}

JEG ER LIGEGLAD MED JERES MENINGER !!
- Whitey har lært at have et tæppe på ryggen, og synes kun den var lidt dum når den skulle spændes sammen smiley

Også elsker hun simpelhen at gå ture, og trafikvant? NEJ - men hold da kæft hun er dygtig til at være rolig hvis man bare snakker til hende når store dumme grimme traktor og busser kommer !! Og hun er vist også lidt meget stolt af sig selv.

Og især til min konfi, så rolig og tålmodig hun var .. nøøh, den baby !! :')

Så her i starten vil jeg bare lade hende få en travsele på sig, og lade den komme af hvis hun løber .. også skal vi nå helt frem til at den godt kan være spændt og hun kan gå med den .. også skal vi stadig gå ture så hun biver en hel del trafikvant herude på lars tyndskid smiley

Så vil jeg høre, hun er en miniature på 2 år, og hvad er så bedst at putte på bag?

Nogle meget små og tynde pinde?
Nogle mellem og en ok vægt pinde?
Eller noget helt andet? smiley

Mange knusser fra stolte whitey og mig !!;)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  TIlkøre en 2 årig? :D
  • #1   22. maj 2010 Hejsa
    Jeg er igang med de grundlæggende øvelser inden forspænding for vogn, med min 2 års irish cob. Efter at have vænnet sig til sele og bid er hun nu styrbar i tømmen. Så har jeg spændt en "indianerslæde" bagefter. Den er lavet af 3 lægter. Det larmer når hun slæber den men det tager hun helt cool. Til efteråret bliver hun spændt som 3. hest med vores kørespand. Går det fornuftigt så kommer hun med som nr 2. Til næste år tilkøres hun så som enspænder.
    Det var lidt om hvordan vi tilkøre 2 års :o) Så lav du bare en indianerslæde af nogle tynde pinde. Det dør hun såmænd ikke af :o)))
    Held og lykke!


  • #2   22. maj 2010 ok .. men er de ikke lige så nemt at tilkøre uden bid som "med" egentlig?

    For hun bryder sig ikke om bid, og det gør jeg hellere ikke. .:-)

    Men tusind tak ?! har du nogle billeder af sådan en indianerslæde?


  • #3   22. maj 2010 Jeg vil helst bruge gummibid men hvis hun er styrbar uden så er det jo bare det du gør. Nej har ikke et billede men skal træne igen på mandag så tager jeg lige et. Men du laver bare et "U" af pindene.

  • #4   22. maj 2010 Ok line?! smiley

    Heh .. ved ikke lige hvorfor jeg skulle vide dét? smiley

    Men whitey er kun blevet håndteret i otte måneder sådan rigtigt, og er langt fremme ifh. til de andre heste på gården ud fra hun er en plag .. Hvis du prøver og gøre dine heste bedre *GG* smiley


  • #5   22. maj 2010 Fordi at Whitey har været meget usikker på sig selv.

    Og fordi jeg i starten mistede min part, Lunte også passede jeg whitey engang imellem de næste par måneder mens jeg havde min egen hest.

    I januar, døde min hest og har været rigtig ked af det og derfor ikke orket at skulle noget med whitey udover at sidde på folden og én gang tage hende med på tur .. også tage et tæppe på hende. Ellers er hun aldrig blevet håndteret udover når dyrlægen og smeden kom.

    Hvis du så i vores profil og læste teksten ville du måske se at vi, mest hende er kommet rigtig langt.

    Vores "opdragelse/træning" har været en helt forkert en for os ..
    så vi er blot startet på en ny.


  • #6   23. maj 2010 Vores får ikke spændt alverdens sære ting efter sig. Når de er vandt til selen, lystrer basis-kommandoer (skridt, trav, stå) og er helt trygge ved det, får de en vogn efter.

    Jeg synes det er ALT for farligt at binde alverdens ting efter en utilkørt hest.

    Med det sagt -en 2-års miniature ville jeg slet ikke spænde noget efter. Det er i forvejen en lille hest der ikke skal trække alverden, så lad den lige blive lidt voksen før der spændes noget efter.
    Så kan du bruge tiden indtil da, til at lære den signalerne, lystre stemmen og STÅ -stå er nærmest det allervigtigste en kørehest skal kunne.


  • #7   21. okt 2010 jeg satte et bildæk efter min 2års og det klarede hun vældig godt og kunne nem trække den.

Kommentér på:
TIlkøre en 2 årig? :D

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce