{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
902 visninger | Oprettet:

vognen "faldt af"? {{forumTopicSubject}}

Hej køre tøser smiley

lavede lige et ups indlæg før, men kunne ikke slette det smiley

når men jeg er jo i tilkørsel med min hyp og vi er nu til det punkt hvor jeg selv sidder bagved og styrre. Idag skete det to gange at den ene side af vognen "faldt af" altså ikke skaglerne med selve den pind som jeg ikke aner hvad hedder som bare støtter på selen.

Er det pga skaglerne var for løse ? (for det var de) , er det bagstykket det var for løst?? (var det os lidt) eller var ydergjorder som vognen jo "ligger" på der var for løs??
eller en anden grund?? ..
maya smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  vognen "faldt af"?
  • #1   24. apr 2010 Har du ikke en til at hjælpe dig? Det lyder som om du er en uerfaren kusk, så du får vel undervisning/hjælp af en eller anden. Han/hun skulle da vidst tage et kig på din sele/vogn.

Hvis stangen kan falde ud, så er der noget galt med stangstroppen eller stangens udformning.

• #2   24. apr 2010 Du skal finde en erfaren til at gennemgå dit seletøj og din forspænding inden det går rigtig galt, ikke for at være gammel og sur men det er S.. farligt når sådan noget sker, har set at du bor i københavn og jeg kender desværre ikke nogen der ovre men håber at du finder en snart

• #3   24. apr 2010 jeg har erfarne kusker som hjælper, men de har endnu ikke været ude og tjekke på min sele, da jeg selv fik lynkursus ude hos dem i hvordan det sidder. Jeg har kørt mange ture med ham og dette er første gang det er sket, med skaglerne sad også mere løst idag.

Jeg spørger om råd til hvad i TROR er galt, ikke at jeg burde få proff hjælp fordi jeg er uerfaren.

• #4   24. apr 2010 Løse skagler får ikke stangen til pludselig at falde af (men man tjekker da at skaglerne er indstillet korrekt før man kører).

Men det er jo fuldstændigt umuligt at gætte hvad der er sket, når ma ikke har set det, og ikke har billeder af din forspænding at forholde sig til.

Uanset så lad være at spænde hesten for igen, før du er sikker på tingene er i orden. Det kan gå meget meget galt...

• #5   25. apr 2010 skaglerne sad ikke stramt når de sad på svingslen da jeg blev i tvivl efter jeg havde været til køre stævne hvor stramme de skulle sidde. Og kan ike lave huller selv til at stramme. Nu kører vi os kun et par hundrede meter rundt på vores gård, så det ikke verdens undergang.
    Det jeg undrer mig over er hvorfor det sker den 10. gang vi har vogn på og ikke alle de andre gange. Jeg har jo en tredelt sele på en sulky

• #6   25. apr 2010 Tja -årsagerne kunne være mange. Måske du bare har været rigtig heldig de andre gange. Og at i kun kører rundt om gården betyder bestemt ikke at det ikke kan gå galt, når den slags sker. Netop derfor er det SÅ vigtigt at sele, vogn mm er i forsvarlig stand og korrekt tilpasset.

Kommentér på:
vognen "faldt af"?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce