Skal lige af med min HARME - Off Topic {{forumTopicSubject}}
SORRY, men jeg vil lige dele en oplevelse med jer, som er dybt off topic... Men det får mig GODT NOK til at værdsætte mit liv med hestene mere end nogen sinde. Sådan en forpulet snothvalp. Her er hvad der skete for mig i dag - OG lige meget hvordan jeg vender eller drejer det, kan jeg bare ikke finde den rigtige måde at skulle ha' håndteret nedenstående på:
I dag var jeg hyret til at holde en forelæsning på HansenBerg for 80 MultiMedieDesignere - på Engelsk i 4 timer. Gosh. Nå, det skræmmer mig nu sjældent at tale foran en masse mennesker, og i dag var ingen undtagelse - no problemo...oooog dog... Jeg havde Thea og Sanne med (fra mit arbejde) til at hjælpe med at dele papirer ud og gå til hånde - jeg er jo stadig på de forbandede krykker!
Nå, men der er jo alle de sædvanlige typer til stede i lokalet - den tykke stilløse pige der tror at Kelly Osbourne's dress code er den eneste gældende, stræber-islændingen, den coole svensker, fyren i tweed, stræberen der er igang med en ny uddannelse efter at have været sygeplejeske i 10 år, og ham, som jeg vil kalde supermand... Supermand har sort hår, sort tøj på den rigtige 'jeg er designer' agtige måde. Han har den rigtige piercing, de rigtige 'jeg er kreativ'-sko, skull candy og meget mere. Alt i alt, en enten funky, eller træls type. Nå, men Supermand er allerede fra starten, pisse sur over, at det ikke er en lektion i 'sketching' (han ville med andre ord lære at tegne af mig, og jeg er muligvis den eneste AD'er i DK der IKKE kan tegne). Det er BESTEMT ikke en tegnelektion jeg har planlagt, og det får jeg da også - til de fleste's lettelse - gjort klart for de 80 håbefulde. Det var faktisk kun Supermand, der var utilfreds med, at dette altså var en lektion i brinstorm og koncept development, og IKKE en tegne-time. Nå, men naiv som jeg er, opdager jeg ikke, at Supermand er sur, og jeg deler gladeligt papirer ud, med dagens opgave. Det vi skal, er at træne i at forstå og udfylde et såkaldt 'Creative Brief' som gør reklamefolk i stand til at lave fede koncepter og reklamer... Nå, men Thea overhører tilfældigvis så Supermand sige til sin sidemand, at 'det der brief kan enhver idiot sku da udfylde'... Nå, men efter en tester, bliver de unge fyret ud i grupper efter 1-2-3-4-5 metoden. Supermand bliver rigtig sur, fordi han ikke selv må vælge hvem han skal være i gruppe med. Det er så første gang jeg tænker 'gosh, han har da bare et attitude-problem, for knægten bliver sku en anelse ubehagelig.
Nå, de havde 30 minutter til at komme op med 3 koncepter/vinkler på en coca cola-reklame. I løbet af de 30 minutter, gik jeg lidt rundt imellem grupperne for at spørge, om de havde nogen spørgsmål.
Da jeg kom til Supermands gruppe 2. gang, pointerede jeg lidt for sjov overfor ham, han eftersom at 'de skema kunne enhver idiot udfylde', syns jeg det var sjovt, at han ikke havde udfyldt det endnu. Supermand kiggede på mig og sagde så 'pis af, du fucking forstyrrer mig'. Så spurgte jeg ham, om det var sådan han ville håndtere en kunde? hvorefter han sagde, at 'jeg skulle pisse af, for jeg var da bare for pisse irriterende'. Thea, Sanne og jeg var LAMSLÅEDE. Det jeg har skrevet her, er faktisk en mild udgave, af den svada jeg fik om hvor meget jeg irriterede ham, og hvor upassende han fandt det, at jeg kom og forstyrrede dem i deres gruppearbejde. Ordvalget er IKKE overdrevet. Han brugte ord som FUCKING ANNOYING, PISS OFF etc.
Nå, jeg har altså andet at give mig til, end at hamre en lille forpulet Supermand i hovedet med min krykke, så jeg gik videre, velvidende, at han ville komme til at tage sig hamrende dum ud, når han skulle præsentere. Thea hørte ham så fortsætte i samme tone sigende noget i retning af 'FEDE DUMME KO', 'AMATØR-FORELÆSNING', 'WASTE OF TIME' og så videre. Han var virkelig aggressiv, og det eneste jeg havde gjort var vitterligt at sige 'do you guys have any questions?'
Nå, de unge skulle præsentere. Gruppe 2 kom op (Supermands gruppe), og havde ganske rigtigt ikke noget konkret at præsentere - overhovedet. Det var meget pinligt for dem, og jeg sørgede selvfølgelig for, at gøre det meget tydeligt, hvor lidt de præsterede i form af en masse pinlige tavsheder, hvor jeg lagde op til, at NU MÅTTE de gyldne korn da komme fra deres mund.
Intet. Og den lille lorte-knægt, stod bare, med en attitude som om det ragede ham en høstblomst, mens hans kammerater stod og tog sig ud som idioter, uden noget at præsentere. What an ARSE!
Hvad siger I? Hvad fanden sker der med ungdommen nu til dags? Jeg er stadig i CHOCK! Han har vel været 21-22 år! Man kan sku da ikke tale til en gæsteunderviser på den måde??!?!?! Det skal så lige siges, at resten af 'klassen' klarede det rigtig fint og var søde og sjove at arbejde med.
jul 2005
Følger: 35 Følgere: 98 Heste: 6 Emner: 61 Svar: 2.148
Kan dog berolige dig med, at det ikke er sådan ungdommen er nu til dags
Jeg læser Digitale medier og design på IT Universitetet og ingen af de 70 i min klasse kunne finde på at opfører sig sådan overfor en gæsteforelæser
jan 2009
Følger: 136 Følgere: 145 Heste: 7 Emner: 470 Svar: 2.517
apr 2007
Følger: 57 Følgere: 65 Heste: 4 Emner: 17 Svar: 502
den tykke stilløse pige der tror at Kelly Osbourne's dress code er den eneste gældende, stræber-islændingen, den coole svensker, fyren i tweed, stræberen der er igang med en ny uddannelse efter at have været sygeplejeske i 10 år, og ham, som jeg vil kalde supermand... Supermand har sort hår, sort tøj på den rigtige 'jeg er designer' agtige måde. Han har den rigtige piercing, de rigtige 'jeg er kreativ'-sko, skull candy og meget mere. Alt i alt, en enten funky, eller træls type.
'de skema kunne enhver idiot udfylde'
Så kunne tænke mig at høre oplevelsen fra deres side også.....
feb 2008
Følger: 22 Følgere: 22 Heste: 1 Emner: 19 Svar: 269
Og at aflæse folks tøjstil osv. er altså ofte ret væsentligt og behøver ikke være noget dømmende - den aflæsning vil blot ofte betinge, at man har et bedre udgangspunkt til at kommunikere med de enkelte "elever" når man nu kun har dem 4 timer - havde man dem i laaaang tid (1 år) ville man kunne undgå at tage bestik af de stilskemaer, men ikke når man kun har dem i ganske kort tid.
mar 2007
Følger: 31 Følgere: 30 Heste: 7 Emner: 9 Svar: 70
jan 2009
jan 2009
feb 2008
Følger: 22 Følgere: 22 Heste: 1 Emner: 19 Svar: 269
Mon ikke det bunder i jeg selv læser til lærer Så det er lidt samme boldgade (undervisning) - og jeg har også allerede oplevet vigtigheden af at tale stille om interesseret med klassen stille lidt undertrykte pige og være meget direkte og ligepå overfor klassen seje drenge.
Den jargon man tiltaler forskellige mennesker med ud fra ens analyse af deres personlighed ud fra tøjstil og kropssprog skaber en kæmoe ration tillid!
Det viser man interessere sig for hvem den enkelte er fordi man ikke titaler dem ens..
På samme måde med heste, hunde, katte osv.
Min hoppe skal have det at vide direkte og konsekvent, mens andre heste blot skal have en lille nej.
Det stiller man jo ikek spørgsmålstegn ved - tiltalen af mennesker sker på samme måde.
Jeg dømmer IKKE den smarte dreng i klassen - for jeg forventer at han vil samarbejde med mig - og lader ikke andres skemaer for hans opførsel betyde noget for mit forhold til ham.
Jeg tænker alle handlinger som et resultat af, hvad jeg udstråler mod personen. En slags pay-back. Har jeg en urolig elev roser jeg ham for de 2 minutter han sad stille i stedet for at klage over han efterfølgende gik rundt 3 minutter
Dette bunder dog i at jeg underviser børn - og i lang tid.
Ved voksne bør man kunne forvente (især på en kæmpe fællesforelæsning!) at alle har inopereret nogle skemaer for normal opførsel et sådant sted.
Man kan sagtens være uenig med Pauline, men i så fald bør man fremkomme med et alternativ til hendes udformning af skemaerne og have nogle gode argumenter for dette valg.
At sætte sig ned og surmule om supermand og skyde alt ansvar fra sig - det kunne de børn jeg havde i 4.klasse klare langt bedre - de kunne let have fundet noget et alternativt og begrundet hvorfor det var bedre...
jul 2005
jan 2009
Og så vil jeg lige tilføge, at fordomme eller ej, overfor folks påklædning, så klæder man sig jo også efter hvad man ønsker at folk skal tolke om en. Vi kunne jo også bare gå i uniformaer ale sammen, så ville det jo være en helt ens flade, men vi sender jo signaler med vores påklædning og det ER faktisk meningen, at omverdenen skal tolke dem. Det er, for mig at se, lige så respektløst, at ignorere en nøje udvalgt garderobe, af rene og skære principielle årsager. Vi ØNSKER jo netop at brande os selv og fortælle omverdenen hvem vi er...
aug 2008
Følger: 43 Følgere: 46 Heste: 5 Emner: 37 Svar: 1.158
Hvem der bare var rig og havde dresscodemæssig ytringsfrihed!
jan 2009
jul 2005
mar 2006
Følger: 43 Følgere: 46 Heste: 2 Emner: 11 Svar: 420
Manner, hvor må min kæreste være træt af at se på mig.....
aug 2008
Lene: Det er din kæreste ikke ene om! Min kæreste kommenterer tit at mine grå, uldne skiunderhylere ikke er spor sexede sat sammen med en behåret fleecetrøje... Men hvem f.... gider skifte tøj otte gange om dagen?!?!
mar 2006
aug 2008
mar 2006
Og gæt lige hvem der har vundet et par lilla super seje Lacrosse gummiridestøvler hehe....
jan 2009
LENE: Dit dumme svin! ØV! Og også lidt tillykke!
jan 2009
Følger: 36 Følgere: 37 Heste: 13 Emner: 8 Svar: 179
Der er vel ikke nogen der virkelig tror at ikke-singler, går rundt i sexet tøj!! Her er det jogging bukser og en gammel t-shirt, der bliver flittigt brugt
jan 2009
aug 2008
Så kommer du alligevel til at være hestepige med stil! Ole bliver stolt!!!
Skal lige af med min HARME - Off Topic
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside