skal lige have lettet hjertet. {{forumTopicSubject}}
ja jeg har lige brug for at lette hjertet lidt s håber ikke at der er for menge stave fejl, og beklager p forhånd hvis jeg bruge bande ord.
jeg købte en vidunderlige vallak her i januar. fik ham hjem og red ham og hyggede med ham. så blev han lånt ud da jeg fik rygproblemer.
det var en utrolig sød og rar pige der lånte ham.
han fik dog en lidt turbolent tur der op da vogenmanden ikke helt kørte som han burde. 2 knækede baghove(dog kun negel/hov) og en meget svedig og forviret basse komme du af treleren efter vogenmanden lige hade påkørt staldbygningen.
han falde til ro efter nogle dage.
min låne glæde sig til at komme i gang med basse, det kunne jeg godt forstår. sådan en super dejlige og rar hest.
Men næ nej sådan skulde det så ikke være. han var halt og hade meget ondt. han blev så tl set af dyrlægen, hele 4 gange. plus at han her være indlagt på heste hospital i 3 dage vor der blev fortager rynken, der var ikke noget med torntappene, men han er fladrygget/lige ryggen. så den svejer ikke som den skal. dyrlægen sage han ver rask bare skulde have spicel sadel.
der gik så 4 dage ca og han hade smerter og kunne ikke gå ordlige. der var så dyrlæge ude igen. smertestillende var svaret og så noget kiropraktik eller massør. det kom der på.
så i går fik jeg besked om at han igen hade ondt selv om han ner på stærkt smerte stillende.
i dage snakkede jeg så med dyrlægen, og fik så denne forklsring:
Basse blive nok aldrig ridehest igen. ha har så ondt i ryggen, og at det er ikke torntaper og ikke selve ryg raden, men der er noget der ligger på undersiden ar ryg raden som nok har fejlen, men de kan ikke tag rynken at det. klar besked fra dyrlænge. slagt eller afliv hesten. med minder du ville lade heste går i min 6mder med smerter.
så nu skal jeg tag den svære beslutning.
Hade jo set en fremtid med Basse. han hade det perfekte sind, alder han ver bare en perfekt hest.
puha det er alså hårdt det her.
så fik jeg lettet hjertet lidt selv om det her er en svære kamel og sluge.
mvh Christina.
ps jeg ville gerne fra bede mig nigative kommen tager. da det er svært for mig at skulde miste min drøm.
jun 2012
Følger: 25 Følgere: 28 Heste: 13 Emner: 9 Svar: 194
aug 2007
Følger: 97 Følgere: 86 Heste: 10 Emner: 100 Svar: 325
Er virklig trat af jeg glemte at få ham handels undersøgt. for har givt godt 16000kr for en ride hest som så ikke kan rides.
men han skal ikke står med smerter det er ikke et heste liv.
aug 2007
aug 2007
jeg ved ikke så meget om købs rat ang heste. men hvor lang reklamationsrat har man når der er laves salgs/købs kontrakt.
Lisette k.
ja det er korekt men han snakkede om knogle forandringer. ved ikke helt hvad det betyder sådan i praktisk. er lidt forvirt over de mellinger fra dyrlænge.
mar 2004
Følger: 23 Følgere: 23 Emner: 5 Svar: 146
Hvad sagde den kiropraktor der var ude ?
Det er jo muligt at der er behov for mere kiropraktik, min hest med dårlig ryg fik flere behandlinger. Nu bliver de alle kigget efter før og efter tilridning.(jeg har ungheste)
Det er rigtig trist for dig og der er den mulighed at der ikke er mere at gøre. Men du skal da tage en snak med sælger om dette. Du har rettigheder. Sælger ønsker måske ligefrem at handlen skal gå tilbage, det ville jeg selv ønske som sælger hvis en hest jeg havde solgt viste sig at være syg.
Håber det bedste for dig og din hest
aug 2007
der er 2 dyrlæger på. og den ene af de 2 dyrlæger er uddandet kiroprakter og noget med nålebehandling(kan ikke stave til det det hedder) og de her væer inde og var med laser.
det er noget med at rygraden ikke her nogle svang. den er helt lige.
men tak for det.
mar 2004
Følger: 23 Følgere: 23 Emner: 5 Svar: 146
aug 2007
nov 2012
Følger: 35 Følgere: 18 Heste: 3 Emner: 4 Svar: 22
skal lige have lettet hjertet.