{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
922 visninger | Oprettet:

napper og "bid" spørgsmål {{forumTopicSubject}}

heey, jeg har li købt en plag, og han vil utroligt gerne hele tiden nappe og bide fast i ens tøj, hvilket jeg synes er rigtig irriterende jo, hvordan får man den til at stoppe på bedst måde ? har ik lyst til at gå og slå ham hver gang, er det nok med bar på halsen eller?
og så vil jeg høre, når man skal til at ride ham til, er det så lige gyldigt hvilket bid man bruger ? har et HS bid som jeg synes er rigtig godt, med gummi dut i midten, er det ik bar en endnu bedre oplevelse for den at det ik er så træls eller er det bedre med et helt alm bid?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  napper og "bid" spørgsmål
  • #1   8. mar 2010 Jeg plejer at gi hesten en over snuden når de bider .

• #2   8. mar 2010 hej... Ja de kan være frække, min plag nabber også hele tiden, jeg siger en høj lyd med lidt hård tone, det skal helst gerne være den samme lyd hver gang, og så skubber jeg ham på bringen så han bakker derefter enorere jeg ham i et halvt minut. Det har virket nu søger han hen til mig og vil nusse, ikke være fræk:-) det virkede på min. Det med bidet, det er super godt og vælge et bid med en en gummi kugle på, så bruger hesten den til og lege med, og kan derfor godt være lidt mere rolig.

• #3   8. mar 2010 jeg har lige købt ham og får ham først hjem på fredag, så jeg har ikke givet ham godbidder, men det skulle tidligere ejere vist have gjort, bar rigtig træls..
    Charlotte, det lyder som en rigtig god ide, det må jeg prøve at øve med ham når jeg får ham hjem, da jeg ik er så vild med at skulle gå og slå ham hele tiden så han evt blir "håndræd".. og det var dejligt at vide jeg godt kan bruge mit bid, tænkte også at den måske ville synes det var lidt "sjovere-" så at ha noed underligt i munden smiley

• #4   8. mar 2010 det råd jeg har fået at nogen rigtige gode dressur rytter, der selv har ung heste. Der skal hele tiden ske noget med dem:-) jeg har også hængt en bold ind til min den får han meget tid til og gå med. Nej man slår ikke hesten, en dask på halsen måske, men så skal den ha været slem. Når de er så små kan man da godt risikere et de blir lidt skremt hvis man går og dasker til deres hovede hver gang de driller. Så får man måske problemer med de vil tage hovedet op når de skal ha hovedetøj på , det kunne man da forestille sig, håber du kunne bruge det her til lidt, det er nu rart nok og hører andres afaring med de unge heste.

• #5   8. mar 2010 det kunne jeg i hvert fald, så har jeg jo noed at arbejde med nu, så det er bare dejligt smiley mange tak for rådene

• #6   8. mar 2010 vend ryggen til ham, og når du kan se ham skal til at nappe/bide, så gør en hurtig arm-bevælgelse ligesmå hvis du skal til at flyvt :o)
    Træn evt på fold eller i ride hus med ham
    Og tillykke med ham :o)

• #7   8. mar 2010 hehe okay, jeg vil prøve smiley
    og mange tak smiley

• #8   8. mar 2010 Vi har fem ung heste i vores stald og de napper alle sammen lidt, i tøj osv. Har selv en ide om, at det er ligesom med hundehvalpe og at det går over når de blir ældre. Så længe det kun er at nappe og ikke bide.
    Jeg er heller ikke fan af at give dem små dask på mulen, da de jo meget nemt blir hovedsky.Så hellere en høj lyd. Men der er jo så mange forskellige metoder smiley

• #9   9. mar 2010 ØHH så ville jeg da nok helt klart ikke la børn trække med den.

• #10   9. mar 2010 så skal hesten lærer hvor din yderkreds går til, sig en høj lyd, og skub kriggen bestemt tilbage, så den står en god meter fra dig, hvis den så søger hen til dig så det forfra. Tilsidst burde den vel forstå budskabet. Men hvid det ikke virker må der jo være en anden grund til at den har set sig ondt på mennesker og børn.

Kommentér på:
napper og "bid" spørgsmål

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce