{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
992 visninger | Oprettet:

Fodring af drægtig hoppe :) {{forumTopicSubject}}

Ja i morgen får vi jo svar fra Flickas svarberprøve og vi glæder os spændt smiley !

Hvis alt går efter planen skal hun sættes i fol næste gang hun er i brunst altså i starten af april og ellers venter vi vil maj :b

Vi køber foder hos HG-foder ved Grenaa og han har hjulpet mig rigtig meget med at finde noget godt foder til Flicka så hun ikke har for meget energi og er pæn at se på (lidt til den runde side - men sådan er det vist at være oldenborger xD) derfor regner jeg selvfølgelig med at høre hvilket foder han vil anbefale smiley !

Mit spørgsmål er så :
<b>Hvornår skal man begynde med det foder som hoppen skal have mens hun er drægtig?</b> Skal jeg begynde at vænne til hende det allerede nu? Vente til hun er konstateret drægtig eller vente til hun har været i fol nogle mdr?

Lidt nu får hun dette foder fra dangro : (link fjernet) og så har hun fået 200g byg daglit her i vinter + hø, frøgræs og halm smiley

Håber i kan hjælpe mig - evt anbefale noget foder som IKKE giver hesten særlig meget energi - Flicka er altså temmelig energisk xD
Knus Frederikke smiley !

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fodring af drægtig hoppe :)
  • #1   7. mar 2010 Lidt = Lige x)

• #2   8. mar 2010 Det foder du bruger nu.. Har de ikke en speciel type til drægtige hopper?
    Ellers så findes der utallige andre der laver blandinger specielt til drægtige hopper. Jeg brugte den fra brogaarden til min. Hun var også en nøjsom hest, der ikke havde brug for ekstra energi. Foderet fra brogaarden indeholder det ekstra hun skal give til fosteret samtidig med at hun selv er dækket ind. Derudover skal du sørge for rigelige mængder hø.

Jeg ville vente med at vænne hende til nyt foder, før hun er konstateret drægtig. Der er ingen grund til at hælde ekstra i hende, hvis hun ikke er med føl. Du kan risikere, hvis du starter nu, at hun bliver overvægtig, og overvægtige heste kan have sværere ved at komme i fol...

• #3   8. mar 2010 Jeanette : Tusind tak smiley !
    Jeg vil da lige høre dernede om dette mærke laver foder til drægtige hopper, for så er det nok helt klart det jeg vil bruge smiley

Mange tak for din bedked smiley

Kommentér på:
Fodring af drægtig hoppe :)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce