{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.187 visninger | Oprettet:

råd til fordring af tynd drægtig hoppe {{forumTopicSubject}}

jeg bliver lige nødt til at ty til jer om hjælp.
Forrige søndags købte jeg en hoppe som er drægtig i 9. måned, hun er mat i pelsen og helt klart for tynd.
Jeg har overvejet at sætte hende på tjørnhøjmølles breeder, men jeg er lidt bange for at der er for meget energi i det når hun ikke er vant til det.
Jeg vil derfor hører jer om i har nogle gode råd til fodring af sådan en hoppe ?
lige et billed af hende
http://hestegalleri.dk/uploads_xl_wm/2939087.jpg?03-05-2012_18:39:48

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  råd til fordring af tynd drægtig hoppe
  • #1   7. maj 2012 Jeg bruger balios musli produkter, ville nok vælge en af dem, give masser wrap og lidt olie i foderet

• #2   7. maj 2012 jeg er ved at fede en max 1 op og jeg bruger fiberpiller, majs, olie, lucerne og lidt muslie og det virker perfekt

• #3   7. maj 2012 Så hun lige op over at fole? Så ville jeg absolut ikke begynde at skifte for meget foder! Så en flytning vist stress nok. Øg mængden af hvad den plejer at få, og så suppler op med en smule af det du ønsker den skal over på. Hvis du har købt den behøver du jo ikke stresse så har du måneder til at få den fin. Billedet ser den da fin ud. Men ja svært at se hvor tynd pga pelsen, og ikke meget mave hvis den skal fole nu her.

• #4   7. maj 2012 Risklid skulle bare være SUPER godt smiley Prøv den fra brogaarden..

Du kan give det ved siden af det alm. foder, og det feder lyn hurtigt.

• #5   7. maj 2012 Jeg formoder det er dette du taler om: http://www.equsana.dk/produkter/breeder

Jeg ville ikke være bekymret for at begynde at fodre hesten (med dette), men den skal selvfølgelig trappes ind over en længere periode på 2-3 uger. Den energi du tilføjer vil hun højst sandsynlig give til føllet og bruge lidt på sig selv også. Bliver hun for tændt af det, så skær mængden ned, tilføj vitaminer og mineraler og op til 1 dL olie pr. 100 kg hest (skal også indtrappes) i stedet for.

Jeg synes dog at der er lidt meget stivelse i til at bruge det som avlsfoder til føllet, så der ville jeg råde dig til at bruge et andet produkt når den tid kommer.

Held og lykke med hende smiley

• #6   7. maj 2012 jeg er 100% sikker på at hun er drægtig og så langt henne, hun blev håndprøvet af dyrlægen i fredags som kunne mærke føllet og mente føllet var så stort at hun sagtens kunne finde på at fole allerede i fredags, jeg håber dog at hun holder føllet i sig lidt endnu

• #7   7. maj 2012 Risklid er også god til drægtige og digegivende hopper - der er fodre vejledning på sækken du kan følge smiley

Kommentér på:
råd til fordring af tynd drægtig hoppe

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce