{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.248 visninger | Oprettet:

magtkamp... {{forumTopicSubject}}

åh... nu orker jeg næsten ikke mere med min ellers så dejlige hund.
Siden min kæreste kom til,har der været en magt kamp mellem de to mænd i mit liv.. Hunden nægter simpelthen at der skal være andre mænd i mit liv. Han tisser, skider på alle kærestens ting. Nu er vi lige flyttet sammen i et nyrenoveret hus. og på en uge, har hunden hentet med ned fra køkkenbordet, pisset på det nye trægulv, sofaen, og en kasse med kærestens ting...

Vi har prøvet alt... skældt ham ud, slået ham, lade ham blive liggende i kurven en hel dag, hvis han har tisset inde (dog afløst af hurtige gåture, så han kunne pisse af) ingenting hjælper. kærestens far er hundetræner, og han ved heller ikke hvad vi mere kan gøre...
Så jeg ringede til dyrlægen for at spørge om råd.. da vi ikke mener at en kasterering af en 3 årig hund ville hjælpe... Han mente så at jeg skulle have fat i en adfærdsterapeut til min hund... hende har jeg så snakket med, og hun kommer næste tirsdag...
Jeg håber virkelig bare at jeg hjælper.. For jeg kan ikke leve med en hund og tisser og skider indenfor.. han har ellers været renlig førhen... Jeg vil virkelig ikk aflive min hund, men det kan jo komme til det, hvis han ikke kan stoppe med at tisse og skide indenfor... Fuck hvor jeg håber hun kan hjælpe...

er der andre der har haft samme problem? Så hører jeg gerne gode råd.. .

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  magtkamp...
  • #1   15. feb 2010 Held og lykke med hende der damen xD

Har ikke selv hund, men jeg passer tit hund for mine veninder smiley En afde hunde vi passer passer vi kun i sommerhuset da hvis vi tager den med til lejligheden tisser den konstant på min storesøsters værelse? Kun på hendes værelse, men hunden kan godt lide hende... Men kigger med for at se om man kan stoppe den smiley

• #2   15. feb 2010 Jeg må indrømme at jeg sidder og ryster lidt på hovedet -slået hunden, insisteret på den skulle ligge i kurven hele dagen osv... Hvordan regner i med at der på nogen måde kan komme noget som helst positivt ud af at behandle hunden på den måde?

Der er ALDRIG -jeg gentager ALDRIG -nogen god grund til at slå hunden!!! Den lærer IKKE noget af det, men mister istedet tilliden til jer...

Jeg tvivler på det har noget som helst med magtkamp at gøre. Hunde har ingen intentioner om at overtage verdensherredømmet. Det er en helt gal opfattelse af hunden (og i øvrigt håbløst forældet -prøv at læse lidt nyere forskning)

Prøv at gå til det med en mere positiv indstilling. F.eks. kunne det være gavnligt for din kæreste (og hunden) at han foretog sig noget sjovt sammen med hunden, og at de på den måde fik opbygget et godt forhold til hinanden.
    Lad ham gå til træning med den. Lad det være ham der fodrer den osv.

Self skal du ikke "glemme" hunden selv, men lad ham overtage nogen af de sjove ting der laves med hunden, så de får et godt forhold til hinanden.

Og så er ALT der hedder vold mod hunden altså bandlyst... Jeg er ikke hysterisk og mine hunde får da osse et nej når det er nødvendigt... Men vold er IKKE vejen frem, når man forsøger at løse et problem.

Hunde gør hvad der betaler sig. De udtænker ikke skumle planer om at overtage herredømmet. Så lad dog hunden finde ud af at ham kæresten faktisk er sjov at være sammen med...

• #3   16. feb 2010 Det er jo ikke sådan så vi har tævet hunden... vi har givet den et lille klap for at markerer at det ikke er rigtigt.. Vil give dig fuldstændig ret i at vold mod dyr ikke er okay... Vi har netop haft en hundetræner inde over der netop sgade at vi skulle give ham et klap i røven...

Hvad magtkamp angår kan jeg ikke give dig ret. Da jeg snakkede med hende terapeuten i telefonen, sagde hun netop selv at det var en magtkamp min hund havde kørende mod min kæreste. At hunde ikke ville dele mig med en anden.

• #4   16. feb 2010 Camilla -jeg regnede skam ikke med at i havde tævet hunden. Men igen: hvad forventer i at få ud af jeres negative tilgang til hunden?

En god leder, er en rolig leder med overblik. Og det er ikke det i viser hunden.
    Det er meget muligt at den "har magten". Men det er ikke det samme som en magtkamp. Hvis ikke din kæreste (og du selv) kan/vil vise jer som gode ledere, ja hvem dælen skal så være det, hvis ikke hunden?
    At slå, sende hunden i kurven en hel dag o.l. er IKKE tegn på godt lederskab.
    Og jeg håber i DEN grad at den adfærdsbehandler i har kontaktet, er mere fornuftig end trænere...

• #5   16. feb 2010 Helle.. problemet er bare at det har kæresten gjort... Han har leget med hunden, snakket med den, hygget om den... gået ture med den.. alt dette også selvom jeg ikke var med...

michelle: om det er en magtkamp kan vi blive ved med at diskutere, jeg ved bare at adfærdsterapeuten også sagde at hunden havde en magtkamp med min kæreste.. og måske er du klog på hunde, men vælger at tro mere på en hundeadfærdsterapeut end noget du har læst dig til i en artikkel

• #6   16. feb 2010 Camilla -noget jeg har læst mig til i en artikel??? jo jo, så siger vi det... Overvejet at nogen af os træner ganske seriøst med vores hunde, tager til kurser, arbejder dagligt med egne og andres kræ osv?

Men jeg spørger da gerne igen: Hvad forventer du at få ud af din/jeres opførsel overfor hunden?
    -udover at den altså mister tilliden til jer.. (hvilket i øvrigt osse kunne være et meget realistisk bud på hvorfor den opfører sig som den gør...)

• #7   17. feb 2010 jeg regnede med at han fandt ud af hvem der var føren... Jeps, det har vi fundet ud af nu ikke var måden at gøre det på... Derfor vi har ringet til en adfærdsterapeut...

Kommentér på:
magtkamp...

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce