699 visninger
|
Oprettet:
Aner ikke hvad jeg skal gøre:( træning {{forumTopicSubject}}
Jeg har påtaget mig en opgave at træne en sky hest (9 mrd. gammel) tam. men jeg kan bare ikk nå ind til ham. Han er bange, det skal lige siges han er ALDRIG blevet slået er noget som kunne gøre ham bange men han er blevet lidt forsømt pga sygdom. Man kan godt trække med ham, når man har fået fat i ham hvilket ikke er nemt. han nyder ikke berøring.
Nogen der har nogle ideer til noget jeg kan gøre??
feb 2007
Følger: 147 Følgere: 182 Heste: 17 Emner: 42 Svar: 1.690
sep 2008
Følger: 20 Følgere: 19 Heste: 2 Emner: 19 Svar: 138
aug 2007
Følger: 110 Følgere: 97 Heste: 3 Emner: 352 Svar: 7.756
Det jeg (og min kæreste) gjorde for at vinde hans tillid, var simpelthen at sætte os i hans boks med en bog og læse... uden at tage notits af ham... bare være der og lade ham finde ud af, at vi ikke gjorde ham noget. Og da føl jo fra naturens side er ret nysgerrige, ja så varede det da heller ikke længe, før han ville hen og snuse. Selv om han stadig blev bange og fløj hen i boksens modsatte hjørne, hvis vi gjorde den mindste bevægelse. Næste skridt var at sidde med en tot hø og vente på, han kom hen og spiste af den... så... lige så forsigtigt begynde på at række hånden frem, vente på han kom hen og snuste til den og så forsigtigt prøve at røre. De første gange var det ingen succes, men lige pludselig var den der... og sådan har vi taget det hele step-by-step.
Nu, 2 år senere, er Kaspian den sødeste lille nussepony og 110% tillidsfuld overfor især mig, men også min kæreste i de fleste situationer. Så tålmodighed lønner sig.
Held og lykke med projektet.
sep 2008
Følger: 20 Følgere: 19 Heste: 2 Emner: 19 Svar: 138
nov 2008
Følger: 21 Følgere: 20 Heste: 2 Emner: 1 Svar: 3
Aner ikke hvad jeg skal gøre:( træning
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside