Aner ikke hvad jeg skal gøre? :'/ {{forumTopicSubject}}
Har nu haft Wakira i 5 måneder på torsdag. og det har været meget blandede, de første 3 måneder var mest negativt, ikke kun med hende men også mig der havde problemer. hun blev så syg med kolik den 3 januar 2009 hvor hun blev indlagt på Ansager dyrehospital akut. og der snakkede dyrlægerne om jeg skulle være forbedret på det værste nemlig operation eller aflivning, heldigvis kom det ikke så vidt og jeg fik hende hjem tre dage efter så begyndte min underviser at ride hende i februar måned. og et gået bare strålende. og jeg begyndte selv at ride hende for to uger siden. og tro mig jeg var jordens lykkeligste menneske.
MEEEN i går aftes kl. 20.31 ringede min mobil det var Rie ude fra gården. hun syntes jeg skulle komme ud til Wakira fordi hun havde det ikke så godt. min mor og jeg kørte derud med det samme, vores første indskydelse var at det ikke var så slemt, hun stod og pustede lidt, men med ørene fremme. men jeg tog hende med over i hallen og der fik vi hende til at trave rundt i en halv time stille og roligt. men der skete ikke noget, der var en lille smule gang i maven, men hun skum svedte, pustede og så helt mat ud, jeg ringede så efter dyrlægen kl. 20.59 han sagde han ville komme så hurtig som muligt, men som minutterne gik og vi gik fik hun det bare værre og værre. hun begyndte at prøve at smide sig i ridehallen hvilket hun aldrig gør. ringede til dyrlægen igen 21.48 han sagde han ville være der om 10-15 min. 20 minutter efter lige inden han kom var vi tre til at trække rundt med hende. for hun havde det bare dårligt. Dyrlægen gav hende som det første smerte stillende, i mens vi var tre til at holde hende stående på alle 4 ben. Hun stod bare og rystede helt ekstremt. Dyrlægen sagde han kunne mærke en prop i tarmen på hende. Så han ville give den noget olie ned i maven. Han startede først med 30 liter vand, og det gik fint nok. Der kom en smule galle med ud. Men ikke noget at være bekymret for som vi var sidste gang. Han gav en så olie. Og så kunne han ikke gøre mere. Vi slap hende i hallen for at se om hun ville ligge sig ned. Det lagde hun ikke an til. Så dyrlægen sagde vi skulle tjekke hende der midt på natten, og så ville Mie tjekke hende om morgen. Vi gik over i stalden og jeg fik fjernet alt halmen inde fra hende og fodret. Og gav hende vand. Da vi smed hende i boksen gik hun og søgte og vidste over hovedet ikke hvordan hun skulle stå på sine ben. Efter vi havde holdt øje med hende 5-10 minutter smed hun sig igen vi ringede efter dyrlægen og han sagde vi skulle have den til Ansager. Vi ventede så en halv time på dyre ambulancen. Og Wakira gik lige op i og så kørte vi ellers med 130 Km/t mod Ansager. Da vi kom derop. Fik hun vand i maven igen, lagt drop og jeg ved ikke hvad. Men de sagde deroppe det ikke var så slemt. Der lettede jeg selvfølgelig lidt. Vi vidste at nu var hun i gode hænder så vi vendte bilen mod Varde igen. Og fik noget søvn. Da jeg så ringede til dem her i morges sagde dyrlægen at det var i bedring. Men hun stadigvæk havde forstoppelse. Men de ville selvfølgelig ringe hvis det blev værre. Da jeg så ringede til dem her kl. halv 17 fik jeg den besked at det tømte hendes mavesæk for væske hver anden time, hun stadigvæk havde forstoppelse og det faktisk var blevet værre. Og hvis der ikke snart skete noget så var det meget alvorligt.
Så nu har hun næsten været syg 24 timer uden bedring. Det eneste der positivt er hun ikke har fået smerte stillende siden i går aftes. Men der har også noget at gøre med at de tømmer hende så tit.
Aner virkelig ikke hvor jeg skal få 30.000 kr. hvis det når så langt.
Krydser finger for min dejlige drømme hest :’/
maj 2008
Følger: 42 Følgere: 46 Heste: 2 Emner: 259 Svar: 5.411
aug 2007
Følger: 30 Følgere: 29 Heste: 5 Emner: 217 Svar: 2.030
feb 2009
Følger: 116 Følgere: 107 Heste: 7 Emner: 19 Svar: 190
jun 2007
Følger: 39 Følgere: 36 Heste: 2 Emner: 10 Svar: 306
MIn venindes hest har også været dernede og klarede den desværre ikke:( Da vi tog den ind fra fold med en 5 tiden, der virkede den frisk som normalt, men den ville ikke spise, så vi holdte lidt øje med den. en halv time efter begyndte den at blive værre, og dyrlægen kom. Dyrlægen nåede at komme 3 gange mener jeg, og så kunne han ikke gøre mere, og ved en 10 tiden om aftenen kørte de til Ansager (skal siges at vi har cc 2,5 timer derned! Er langtid med en syg hest!), og der var desværre ikke noget af gøre for hendes hest...
mar 2008
Følger: 34 Følgere: 33 Heste: 4 Emner: 29 Svar: 1.583
maj 2005
Følger: 114 Følgere: 112 Heste: 3 Emner: 103 Svar: 3.697
apr 2007
Følger: 30 Følgere: 43 Heste: 9 Emner: 398 Svar: 6.662
mar 2007
Følger: 94 Følgere: 126 Heste: 4 Emner: 668 Svar: 2.619
Aner ikke hvad jeg skal gøre? :'/