Groundwork

Groundwork

Medlemmer: 2.468
Forside Forum Medlemmer Annoncer Heste
423 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

DEBAT: Hvornår mener i man? DEBAT: Hvornår mener i man?

ja, synes lige at vi skal have en god debat, som jeg håber i vil hjælpe med, og den skal self. holdes i en god tone, ellers sletter jeg indlægget igen smiley

Men hvornår mener i at man arbejder godt sammen med hesten fra jorden? Hvornår man har harmoni med hinanden?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Grouw robotplæneklipper 800 kr.
  • Eltavle slår fra - muligvis skifte sikring 1.100 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Opsætning af køkkenhylder 600 kr.
  • Gardin opsætning, 3 vinduer 600 kr.
  • Varmtvandsventil i teknikskabet har sat sig fast 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  DEBAT: Hvornår mener i man?
  • #1   9. jan 2010 Hm... faktisk synes jeg, det er et lidt svært spørgsmål at besvare... for uanset hvordan man arbejder med sin hest; om man er til det traditionelle eller de mere moderne metoder indenfor jordarbejde, så er der jo gode og dårlige dage.

Men jeg mener, at en forudsætning for at kunne samarbejde godt med sin hest fra jorden er evnen til at fastholde hestens opmærksomhed og koncentration omkring ens person og de øvelser, der skal udføres... selvfølgelig under hensyn til hestens alder, uddannelsesniveau osv. Og timing er essentiel.

Jeg mener også, det er en forudsætning for et godt samarbejde fra jorden, at både hest og menneske synes, arbejdet er sjovt og nyder hinandens selskab, således arbejdet bliver en positiv oplevelse for begge parter.

Og så mener jeg, det er utrolig vigtig, at man som menneske er lydhør overfor sin hests sindsstemning og aldrig presser hesten ud over dens evner og formåen.

Kan være, jeg kommer på mere... men disse er de umiddelbare tanker, som falder mig ind, når jeg læser dit indlæg. smiley

• #2   9. jan 2010 Hovsa... glemte lige, at gensidig tillid og respekt mellem hest og menneske absolut også er yderst vigtig. smiley Men det giver jo egentlig lidt sig selv, for har man ikke hestens tillid og respekt, er det også svært at bevare dens opmærksomhed og koncentration. smiley

• #5   9. jan 2010 Fo mig er det når mennesket og hesten gør det hele af egen fri vilje. At alt er på hestens præmisser, og at både hest og rytter arbejde som en helhed. Sådan ser jeg både groundwork og ridning:)

• #6   9. jan 2010 Jeg følger mig i harmoni med min hest, når jeg kan se at han er tryg, og nyder mit nærvær. Når han gør alting af egen fri vilje. Når jeg kan mærke at han gerne vil arbejde, og syntes at det er sjovt. For mig er det ikke mig som er vigtig, men min hest. Selvfølgelig er det negativt for min hest hvis jeg er i dårligt humør, da mit kropssprog så er mere aggressivt, men når han har det godt, har jeg det også godt.

Kommentér på:
DEBAT: Hvornår mener i man?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce