At køre hesten til..!! {{forumTopicSubject}}
Syntes der er kommet en tendens med at mange ponyryttere, lige pludselig vil have kørt deres hest/ pony til. De laver den ene tråd efter den anden om hvordan de skal gøre, eller lægger videoer på HG om hvordan det går...
Syntes det er lidt rystende at så mange forsøger noget som kan gå hen og blive farligt.
Det værste er dog de andre "småtøser" der skriver at trådstarter bare skal spænde et eller andet vandvittigt efter hesten..
Ja, jeg har altså stadig pigen på Sorteper i baghoved, som bandt longen fast til sig selv.. skræmende.
Er tendensen fordi der er flere der får deres pony opstaldet hjemme så forælderne ikke kan holde øje med dem.? Han da huske at på samtlige af de rideskoler jeg har arbejdet på, tog vi da fat i ponypigerne hvis vi så noget hvor de eller ponyen kunne komme til skade. Vi gav dem så gode råd, så de kunne komme til at stå på ski efter hesten, (i stedet for en kælk...), og hjalp dem.
maj 2008
Følger: 60 Følgere: 70 Heste: 1 Emner: 45 Svar: 1.135
jun 2007
Følger: 5 Følgere: 5 Heste: 5 Emner: 37 Svar: 149
har selv oplevet at skulle køre med en pony som var tilkørt fik jeg fortalt af køber og det var lige ved at gå galt fandt senere ud af at den var kørt men at den var blevet bange for vognen. det havde sælger fortiet da de skulle bruge den som kørepony.
jul 2007
Følger: 19 Følgere: 22 Heste: 1 Emner: 83 Svar: 484
sep 2008
Følger: 45 Følgere: 42 Heste: 2 Emner: 33 Svar: 380
nov 2005
Følger: 66 Følgere: 63 Heste: 6 Emner: 11 Svar: 103
Jeg tror at mange er af den opfattelse at enten kan hesten lide at trække noget efter sig eller også kan den ikke - og det er man bare nødt til at afprøve. Må det briste eller bære. Det ville være skønt med flere undervisningsmuligheder rundt omkring i landet, så der kunne blive slået et slag for sikkerheden!
jun 2007
Følger: 66 Følgere: 62 Heste: 8 Emner: 157 Svar: 1.078
Kan godt fortælle at det IKKE er et sjovt syn men en pige der har fået smadret de fleste af sine tænder, brækket næsen, store huller igennem kinderne...
Pernille S: Jo hvis så de bare også ville "lytte" til hvad der står i tråden. Men alle er da velkomme til at kopierer, og smide i de grupper de er i, eller lave en tråd magen til. Jo flere der læser den jo bedre..
Elise
maj 2008
Følger: 60 Følgere: 70 Heste: 1 Emner: 45 Svar: 1.135
jul 2007
Følger: 26 Følgere: 37 Heste: 2 Emner: 12 Svar: 355
der er jo trods alt masser af proffer, og jeg ved både lars dau og henrik høper vil tilkøre, eller hjælpe med samme, mod betaling.
jun 2007
Følger: 66 Følgere: 62 Heste: 8 Emner: 157 Svar: 1.078
Eller de skal selv betale.
Uvidne forældre tror ofte at hesten er født til at blive redet på/ kørt med, de glor underligt på en når man siger at den skal lære det først...
Har sågar haft en kursist på mit (hunde) lydighedshold der troede at hvalpen kunne sit dæk og stå når man fik den. De var meget forbauset over at hunde skulle lære hvad sit betød... (ja man kan undres...)
jul 2007
Følger: 13 Følgere: 26 Heste: 5 Emner: 5 Svar: 130
nov 2005
Følger: 66 Følgere: 63 Heste: 6 Emner: 11 Svar: 103
Gitte T: Nej det er ikke noget problem bare man ved hvad man har med at gøre. Kender mest til Henrik Høper og han er i hvert fald super dygtig.
jul 2008
Følger: 29 Følgere: 27 Heste: 3 Emner: 14 Svar: 287
At køre hesten til..!!
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside