31. jul 2007 Følger: 137 Følgere: 136 Heste: 1 Emner: 204 Svar: 1.861
Dårlig oplevelse {{forumTopicSubject}}
Tja nu ved jeg ikke helt hvad overskrift jeg skulle skrive så det blev til det.
Men sagen er den at jeg snart ikke ved hvad jeg skal gøre mere.
Jeg fik købt en hoppe som var ifolet, hvor føllet skulle tilbage til tidligere ejer. Da man så fandt ud af at det føl under ingen omstændigeheder kan få rødt pas, blev den købt tilbage af tidligere ejer af hende jeg fik købt hende af. Og denne person bor faktisk lige i nærheden.
Men det var lige forhistorien. Men nu er det sådan at det føl er klar til at rejse hjemmefra og jeg har kontaktet personen flere gange nu og hun skrev også tilbage, men efter hun fik min mail med adressen, tja så har jeg ikke hørt mere og fik så skrevet 2 eller 3 yderligere mails til hende som ikke var så venlige mere og med at jeg kræver opstaldningsgebyr fra mandag sidste uge.
Så fik jeg dog lige en besked i fredags her over hestegalleri at jeg da snart skulle sende min adresse ellers kunne hun jo ikke hente føllet. Så blev jeg sur, for tror bare hun siger hun ikke fik mine mails så hun undgår at betale. Så fik jeg sendt adressen og mit nummer herover hg og igen ingen svar..fandt så ud af at hun har 3 mailadresser som jeg så skrev til allesammen og har prøvet flere gange at ringe. Har skrevet flere beskeder over hg. Men hun er kun online ca 1 gang om ugen.
Jeg er simpelthen så sur og bare så træt af situationen og jeg ved ikke mere hvad jeg kan gøre. Det er jo et levende dyr vi snakker om, men mine midler er der heller ikke og fodrer på ham og min tid er heller ikke så meget som jeg hellere vil bruge på mine egne ponyer.
Som sagt bor hun ikke særlig langt herfra, og hun kunne sagtens have fundet min adresse på nettet hvis hun virkelig ville have hentet ham.
Jeg hænger ikke nogen ud og hvis det emne er ulovligt så sletter jeg det igen.
Men jeg ville bare høre hvad i ville gøre i denne situation. Det er ikke mit føl og jeg har ingen kontrakt på den overhoved. Jeg er bare den dumme tredjemand nu
Undskyld at det indlæg blev så lang men syntes man skulle høre hele forhistorien, før man evt kan hjælpe.
vh jessica
jun 2005
Følger: 62 Følgere: 59 Heste: 3 Emner: 3 Svar: 44
ej sikke noget:O(
Jeg havde nok gjort det samme som dig, havde nok kørt ud forbi og set hvor hun boede lige først og så bare komme med føllet og sætte den ind i stalden, eller hvad hun nu har (ville jo først lige se....).
Og ved godt det virker barsk især overfor føllet, men fakta er desværre nok, at du bare skal fodre, passe og have ansvaret for den lille gut, indtil det passer damen at hente ham.
Føler med dig, sikke noget tænk at folk bare er sådan:=(
venligst Wanda
jul 2007
Følger: 137 Følgere: 136 Heste: 1 Emner: 204 Svar: 1.861
Jeg ved præcise hvor hun bor..jeg har gjort mig umage med at finde alle hendes mailadresser frem og nummeret.
Vi har snakket om at bare sætte ham af ved hende, men jeg ved nu ikke. Andet mulighed er nok et anbefalet brev.
jun 2005
Jeg holder nu på den med at sætte ham af hjemme hos hende, bare sig nu var du lige ude og køre med traileren og så var det lige på vejen;O)
Det bliver bare for hårdt og langtrukken for dig, hvis der skal til at skrives frem og tilbage. Du har sikkert også meget andet, du hellere vil bruge din tid på :O)
okt 2004
Følger: 97 Følgere: 110 Heste: 3 Emner: 163 Svar: 6.007
Ellers må du sende hende et anbefalet brev om at du vil kræve opstaldningsafgift pr. d.d. hvis ikke føllet bliver hentet, og at du når opstaldningsafgifterne løber op i værdien af føllet, vil sælge dette for at få dækket dine udgifter.
Enten det eller også skal du bare køre over og sætte føllet af. Det havde jeg gjort, når ikke det er længere væk.
jul 2007
Og nej jeg kan ikke få fat i hende på telefonen...den bliver bare ved med at ringe..har også prøvet at ringe med hemmeligt nummer så hun ikke kan se at det er mig der ringer.
Jeg har indtil videre truet hende med alt muligt at give føllet væk, men ingen svar.....dengang da han blev født skrev jeg med hende og sagde at jeg godt kunne beholde ham da hun alligevel ikke var interesseret i ham, men nej hun har givet 2000 for ham så hun vil mindst have 1500 for ham og ikke mindre.
okt 2004
jul 2007
Undskyld nu er jeg ondt, men er altså så sur
jul 2008
Følger: 71 Følgere: 119 Heste: 11 Emner: 38 Svar: 617
Men hvis det var mig ville jeg også køre over med ham.
jul 2007
jun 2005
okt 2004
Dårlig oplevelse
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside