{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
663 visninger | Oprettet:

Stil. Starten på et fantastisk venskab {{forumTopicSubject}}

Jeg skal skrive en stil i dansk, jeg skulle selv vælge hvad det skulle handle om.

Starten på et fantastisk venskab. Emma Rosenkrantz
Starten er aldrig, og vil aldrig være let. Men hvis man kæmper lange nok, skal man nok få det man ønsker – drømmehesten!
Mange mener at heste er et dyr, det er det jo også. Men en hest er ikke et almindeligt dyr som en hund, en kat osv. En hest er et fantastisk væsen, som kan blive ens bedsteven.
Sådan var det os med dig! Starten var rigtig hår, med mange tåre. Tankerne om det var det rigtige at gøre, nemlig at fortsætte den tilridning min ridelære havde startet, men jeg var sikker, det skulle være os, dig og mig! Så jeg måtte kæmpe videre.
Du har virkelig nogen gode sider, men os nogle knap så gode, men sådan er det vel altid? Første gang jeg så dig, jeg var så forelsket i dig, du var så smuk, men under ridning tvivlede jeg, du havde en pige på 9år på ryggen, en familie der var blevet snydt under en handel! Du hoppede og dansede rundt, slog med dit hoved op og ned hele tiden. Efter noget tid, kunne familien ikke klare det mere, de var ikke rutineret nok til at få en rolig pony, til deres datter. De fik ham op på rideskolen og stå, for så kunne min ridelære ride dig. Du var stadig ustyrlig, slog med hovedet. Men du blev bedre med tiden!
Jeg begyndte så at ride ham lidt, da min gamle hest ikke var mig længere, vi passede ikke sammen.
Jeg husker tydeligt første gang jeg red dig, jeg kunne ikke ride dig, men jeg var forelsket i dig?
Familien ville sælge dig, de ville have en rolig pony til deres datter, så han blev sat til salg. Få uger efter, blev min gamle hest hentet, og vi købte dig!
Jeg tvivlede meget på om det var det rigtige at gøre, min gamle hest kunne jo næsten gå landsstævner, og du kunne jo ingenting!
Men jeg ville kæmpe! Du slog med hovedet, og kunne ikke slappe af, men vi arbejdede og arbejdede. Vi begyndte at ride med en martingalen, en martingal er til for at få heste til at slappe af, og ikke slå med hovedet. Det begyndte at gå frem af, du begyndte at slappe mere af.
Pludselig en dag fik jeg ideen om at starte et stævne, det var et lille venskabsstævne, i Svenstrup. Vi skulle stille begynde at smide martingalen.
Du slog næsten ikke mere med hovedet, og slappede mere af.
Tiden gik det blev d. 10. Okt., vi tog traileren, og kørte af sted mod stævnet.
Vi red et super program, du slappede meget af, og slog kun med hovedet 1gang! Men vi fik ingen placering.
Det er begyndt at gå meget fremad, du slår ikke med hovedet. Du er begyndt at nyde at ride, og især når vi tager det ud over en mark, hvor du bestemmer farten, det er det bedste du ved!
Efter et hårdt arbejde på 7 måneder, gav resultatet. En pony, der nyder livet. Et fantastisk venskab. Bedst af alt, du blev min drømmepony!

Modtager MEGET gerne kritik, men os ros (;

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stil. Starten på et fantastisk venskab
Kommentér på:
Stil. Starten på et fantastisk venskab

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce