{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Til holdning
  • #1   11. okt 2009 Du KAN! disse to metoder:

1.: Ride ham godt frem, med sædet, imens du holder udvendige stram, måske en anelse tilbage og leder ham med indvendige, det vil sige tager ligeså rolig i den, bøjer dit håndled. Begge tøjler skal være stramme. Det hjælper bedst hvis du sdder godt tilbage i sadlen og har benene om ham.

2.: Holde begge tøjler GODT stramme og ellers bare rider ham frem, indtil han giver sig og tager hovedet ned.

Jeg synes selv den første er effektivest, men ellers få en ridelære ud - det er altid bedst x]

• #2   11. okt 2009 altid / for det meste xD

• #3   11. okt 2009 Pille lidt med begge tøjler : ) men sørg for at give efter og når du piller skal det kun være små pil for ellers bliver det bare meget svære ! xD håber det lykkes (;

• #4   11. okt 2009 Spørg dit ridelærer eller en anden dygtig rytter - som kan lære dig "face to face" det er som regel lidt nemmere (;

• #5   11. okt 2009 Ja, jeg tror også lige dét er nemmere at lære, når man har en, der forklare dig det. :]

• #6   11. okt 2009 Jaaa hehe (; jeg er mega dårlig til at forklare '!" xD

• #7   11. okt 2009 Nåår, men jeg tænkte nu mere sådan en der kom i virkeligheden og forklarede det xD

Din forkalring var da meget nem at forstå ? Oo

• #8   11. okt 2009 Hehe smiley

• #9   11. okt 2009 Ja, men du aktiverer også bagbenene ved den første af de 'øvelser' jeg skrev. Den kommer op, og løfter ryggen, hvis man gør det ordenligt :]

Du har ret i det du skriver, men det er ikke alle heste der kommer i en ordenlig og stabil holdning af det. Og jeg har da hørt om folk der siger, at når de tager til stævner og hesten går i holdning sådan, skriver dommerne 'Lær din hest at gå til biddet'.

Forresten er der nogle heste der skal bruge riimelig lang tid på at finde ud af, hvad de skal med dén metode. ;]

I hvert fald sådan som jeg kender den! smiley

• #10   11. okt 2009 okay mange tak for rådet... jeg har undervisning men hun lærer mig det ikek ordligt .......

Mange tak for hjælpen kom gerne med nogle flere metoder...

• #11   11. okt 2009 han kan nemt gå til bidet, han har gået meget store klasser .... men efter det solgt den gamle ejer ham og der fik han en skade og nu er han kommet på den ride skole hvor jeg har part på ham ........

• #12   11. okt 2009 Jamen så har du jo stort set også et helt andet problem, når han netop kan!!!..
    Vi står med netop det selv samme problem og kun enetimer hjælpe da det er dig som skal finpudses :): min hest som jeg rider de højere La klasser på til distriksplan (netop pga han ikke er ren i byttene endnu) har en pige, meget svært ved blot at ride til biddet.. netop fordi at hesten KUN reagerer på den rigtige benhjælp.. Disse heste som igennem mange år KUN har været vant til 1 rytter, bliver for andre (med knap så meget erfaring) meget svære at ride.. Det er det i vores tilfælde.
    Når en rytter starter fra bunden af, bruger de udelukkende hænderne, da de fra start af får dette lært fra rideskolen da dette er nemmest.. Men disse heste, er redet omvendt!..
    (rytter fra venus, hest fra mars smiley )

Hvis du forstår hvad jeg mener???

Kan ikke give dig hints som sådan, da at dette er ren og skær øvelse øvelse øvelsei at aktivere bagbenene osv.. og kan KUN anbefale enetimer hos en dygtig beridder!!! det er dyrt, ja! men sammenligner man, kan man lige så godt kun tage til 1 ene time hver anden måned, end at tage til holdundervisning 4 gange om måneden, og du får stadig mere ud af enetimerne!!!! (du skal blot finde den rigtig først smiley )

• #13   11. okt 2009 for det føste så er jeg ikek nybegynder så jeg ved godt at han skal rides med benene ..... det har jeg fundet ud af da jeg har redet i 8 år.......

Kender ikke nogle der kan give undervisning kun en af mine veninder og hendes metode har jeg prøvet og den hjælper lidt i trav men problemet er i skridt ...... Jeg mangler en der kan sige hvornår han går pænt smiley men mange tak for hjælpen

• #14   11. okt 2009 ehm jahr okay.. men altså.. jeg har redet i 13 år og der er stadig meget at lære.. og at ride med benene er ikke en brøkdel så svært som det er at gøre det korrekt.. For det føler man PROMTE! at ride korrekt med benene er en yderst forfinet metode som VIRKER! på lige godt hvilken hest man rider! Det er derfor at du bliver nød til at søge udenfor kassen.. Man kommer desværre ingen steder, hvis man altid søger ikke gamle kredse.. du må ud og finde nogle folk som evt kan hjælpe dig.. jeg får min fragtet 60 km pr gang jeg skal undervises fordi at det er netop den underviser som gør os bedst.. smiley

jeg gik fra LC til La på under en måned ved at skifte til eneundervisning hos den rette person.. for det er de SMÅ ting, så signaler som gælder og gør hele forskellen..!!! prøv det engang og se med egne øjne smiley

• #15   11. okt 2009 du kan sagtens sige at DU bare kan kører så langt man han er ikke min egen hest og jeg er altså KUN 11......

Men jeg for tit af vide at jeg rider godt men jeg føler bare ikke at jeg rider godt når han ikke går til bidet....(:

Sorry men jeg skulle bare lige flippe ud på en (:

- jeg forstår godt hvad du skriver og det er self. rigtigt(:

• #16   12. okt 2009 okay. sidste gode råd... så lad vær med at spørge om råd når du "har brug for at flippe på en".. en 2. god kvalitet er at kunne tage imod råd uden at blive frustreret.. for så er det klart at man ikke kommer videre

• #17   12. okt 2009 sorry, men det hjælper ikke og jeg mente ikke at jeg flippet ....

Jeg har fundet ud af det nu

• #18   14. okt 2009 Ja men i kan skrive hvad i vil men jeg har næsten fundet ud af det nu(:

Kommentér på:
Til holdning

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce