{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.692 visninger | Oprettet:

Holdning til tatoveringer {{forumTopicSubject}}

Hej piger (og drenge)

Har lige siddet og snakket lidt med mine veninder om tatoveringer - Min ene veninde vil super gerne have lavet en tatovering, måske nogle svaler, fordi hun synes det er flot, men er også bange for at det er for "mainstream". Jeg synes det er lige meget om mange har den samme tatovering som en selv, men personligt ville jeg kun få lavet en hvis det havde en særlig betydning for mig. Så piger - hvad er jeres holdning til tatoveringer? Hvornår er det godt/dumt at få en tatovering i følge jer, og hvis i vil have en tatovering, hvorfor ?

Vil mega gerne høre jeres mening smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Holdning til tatoveringer
  • #1   23. nov 2013 Jeg har pt 2 som absolut intet betyder, men som jeg synes er smukke.
    Det er en blomst på min arm, og så er hele den øverste del af min ryg dækket med blomster, dog dækker de et ar.

Og så har jeg en der betyder lidt, da det er et citat jeg lever efter.

Jeg har 2 jeg allerede vil have nu igen, og det er så de første 2 der virkelig kommer til at betyde noget.

Jeg er ikke af den type at alt på min krop skal betyde noget hurlumhej. Jeg skal bare synes det er flot.

• #3   23. nov 2013 Jeg synes at når man skal have lavet en tatovering, at det er noget man skal tænke lidt over, da det jo er noget der egentlig er meningen skal være der for evigt. + det er jo ikke noget der er billigt at fortryde. Synes det er vildt fedt med folk der har betydningsfulde tatoveringer. Fx. vil jeg gerne have lavet 2 hjerter på anklen(tænker stadig over om det skal være et andet sted) et lidt større end det andet med et J i det størreste og et C i det lidt mindre. J står for Jesper, som er min ældste storebror, derfor han får det lidt større hjerte og C står for Christian, som er den lidt yngre storebror. De betyder utrolig meget for mig og derfor vil jeg gerne vise en tatovering frem som kan vise min kærlighed til dem.

Dog mener jeg ikke man ikke at man ikke bør få lavet noget som man egentlig 'bare' synes er pænt. Men igen man skal bare tænker over det og ikke vågne op den ene dag og så fortryde den, den næste dag.

Synes tatoveringer er en smyk måde at 'pynte' sin krop på smiley

• #4   23. nov 2013 Hm. Godt spørgsmål.

Jeg har 2 meget små tatoveringer, og de "står" for noget begge to, og har en betydning bag. Og jeg tror aldrig at jeg selv få en tatovering, der var helt uden betydning på nogen måde. Hvis det f.eks. dækker et ar fra man har skåret i sig selv eller noget man er lidt ked af, så betyder det jo også noget at få "dækket" det kapitel. Så må mange måder kan en tatovering jo betyde noget.

Det er jo udsmykning, og nogle får bare for at få - jeg vil personligt kun have tatoveringen der betyder noget, symbolisere noget eller "står" for noget smiley

• #6   23. nov 2013 Tatoveringer er kunst, kunst skal være smukt og med en tanke bag, ikke nødvendigvis "den her repræsenterer min afdøde mosters, svigersøns, kanins guldfisk", men hvis man nu synes et givent motiv er smukt, så har man jo også tænkt over motiv og placering.

Jeg har pt. et par stykker i tankerne som jeg skal have lavet når jeg får råd..

• #7   23. nov 2013 En tatovering er noget du har resten af livet og det var det der var skyld i jeg mistede min far for 2 år siden - jeg ved godt i hans unge dage var renligheden nok ikke så vild som idag men det viser hvor farligt det er og at man ik bare stikker en nål i huden uden der er en risiko - min far blev kun først i halvtredserne og det viste sig at det var en uren nål der havde ligget og luret i over 20 år i hans krop inden bakterien brød ud - min mening om det i dag er okay folk der vælger det er ligeså god som dem der ikke vælger det - det er noget hver enkelt person vælger bare jeg ikke skal have en jeg har set hvad der kan ske og ved hvad der blevet taget fra mig alt for tidligt

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
    #8   23. nov 2013 Tatoveringer er fedt, om det har en mening eller ej!

Jeg har to store tatoveringer, som fylder meget at min højre og venstre underarm. Den ene er tre roser, den anden er et mexikansk kranie. Det er mega fedt, og de betyder alt for mig, samt de er lige mig.. Kan ikke se mig selv uden dem.

Men hvorfor skal alt have en mening og være så seriøst? Det vigtigste er i bund og grund at man elsker dem, og kan kigge på dem og smile..

Hvis man som menneske kan blive irriteret over at folk har tatoveringer uden en betydning, så har man for lidt at bekymre sig over smiley

• #9   23. nov 2013 nu har jeg selv 3 tatoveringer.
    på min højre skulder har jeg det keniske tegn for kærlighed, tja hvorfor jeg besluttede mig for lige det tegn, kan jeg ikk huske, det slog bare ned i mig en dag, og har så flere gange fået det tegnet, inden jeg fik den tatoveret. men kærlighed, kan ingen jo undvære, om det er til en kæreste, en familie, eller end et dyr. mit er nok mest kærligheden til hestene.
    på ventre overarm har jeg et lille hestehoved, det var enlig en meget pludselig beslutning der blev taget i løbet af 5 min om at få den lavet. men et hestehoved beskriver jo på en måde også mig, da jeg ALTID vil være en hestepige, og uden hestene, havde jeg ikk levet i dag.
    og på min venstre ankel, har jeg sætning "death is only the beginning" skrevet med heoglyfer skrevet rundt omkring min ankel. citaet er enlig taget ud fra filmen mummien.
    men alle mine 3 tatovering har betydning for mig, det hjælper mig med at minde mig på, hvorfor jeg kæmper for livet, og ikk bare giver op, som jeg enlig tit har lyst til.. de beskriver, hvem jeg er som person.
    har et par tatoveringer mere jeg gerne vil have lavet, som også betyder en del for mig, og som for MIG er vigtige.

• Elsi B
    Elsi B Tilmeldt:
    sep 2010

Følger: 1 Emner: 9 Svar: 55
    #10   23. nov 2013 Jeg har ingen tatoveringer og skal heller ALDRIG have det. Jeg synes kun meget få tatoveringer er flotte. Men de fleste finder jeg decideret frastødende. Folk må jo selv om hvad de gør med deres krop, men selv dem der har tatoveringer der "betyder" noget... Altså jeg tænker lidt at det er en mærkelig måde at udtrykke sig på..
    men hallelujah! Jeg er også lidt gammeldags.. smiley

• #11   23. nov 2013 Jeg har en tatovering, der er utrolig personlig. Det er den eneste, jeg nogensinde skal have, selvom det da kribler lidt efter at få en til.
    Jeg synes det bliver for voldsomt, når der er flere, og jeg er for meget ordensmenneske til at kunne have asymmetriske tatoveringer smiley

Min tatovering er omkring 2 x 5 cm på skulderen, så den fylder intet. For mig er den et smykke eller statement, som fortæller omverdenen, hvem jeg er. Som at bære et kors smiley

• #12   23. nov 2013 Jeg har 6 stks. og de betyder alle og en alle noget for mig smiley Den ene fylder næsten hele min ryg og en anden næsten hele min højre arm. Jeg går meget op i at de er feminine og der ligger en historie bag. de andre jeg har er gemt lidt væk smiley

• #13   23. nov 2013 Det må folk egentlig selv om. Måske kunne jeg da engang godt finde på at få lavet en. Men så skulle det være en med betydning.

Kan ikke forstå dem der får tatoveret deres kærestes navn! Hvad så når/hvis man går fra hinanden? Så skal man leve med sådan en resten af sit liv!! smiley

• #14   23. nov 2013 Laura

Bare for at svare. Min kæreste og jeg skal have partner tattoo, helt klart. Og skulle vi gå fra hinanden, så sørger vi for at tussen i sig også har betydning alene. Og ellers er det ikke værre end man kan tusse det over smiley

• #16   23. nov 2013 Jeg har to tatoveringer som jeg ihvertfal aldrig har set andre have xD
    Og skal snart have min nr 3... Elsker tatoveringer der betyder noget og syntes folk må gøre med deres kroppe hvad end de lyster smiley

• #17   23. nov 2013 Min holdning til tatoveringer kan siges meget kort, jeg har aldrig set nogen som er blevet kønnere af at få lavet en tatovering smiley

• #18   23. nov 2013 Jeg skal ha en med mine 2 søstre. De kommer til ar være ens og side samme sted.
    Og den vil betyde meget for mig!
    Jeg syntes at de typer der er tatoveret fra top til tå og der ingen mening er med dem, det forstår jeg ikke.
    Men er der en mening med den og fortæller den en historie når man kigger på dem så syntes jeg det er flot og sejt smiley

• #20   23. nov 2013 Er fedt at høre der er så mange forskellige holdninger til det! Men jer der har tatoveringer, både jer der synes det er fedt og jer hvor det har en betydning, har i på noget tidspunkt frygtet at i kommer til at fortryde det, eller har i hele tiden vidst, at det er noget i kommer til at være glade for at have resten af livet? smiley

• #21   23. nov 2013
    Min holdning til tatoveringer er at de fleste er cool! Det er helt sikkert flot hvis det er lavet hos en prof, og det er et motiv man selv designer og som betyder noget for en.

Dog er jeg endnu ikke nået dertil at jeg har et motiv der bare skal mejsles ind i min hud smiley Så cool nok at andre har det, bare jeg ikke selv behøver :b Hvis det var meningen jeg skulle have haft tusser var jeg nok blevet født med dem xD Hahaha..

• #22   23. nov 2013 TS
    - Min den første, blomsten på armen, den vidste jeg godt at jeg fik bare for at få noget.
    Jeg synes stadig den er utrolig køn, men jeg fortryder jeg har pladseret den der. Udelukkende fordi jeg nu ikke har plads til en anden jeg vil have smiley

• #23   23. nov 2013 Jeg synes man skal tænke over hvad man får tatoveret, selvom det har betydning. Det er ret nemt, at få tatoveret 3 hjerter for hver af sine søskende eller whatever, bare fordi man gerne vil have tatoveret noget.
    Hvis det virkelig skal have betydning, synes jeg at man skal gå dybere i det og så vælge noget som ikke er så "normalt" og kedeligt.

• #25   23. nov 2013 der var en gang jeg sagde jeg ALDRIG nogensinde skulle have en tatovering. ja tak nu har jeg 3 og flere på vej, ligesom min piercinger.. følger faktisk de hjælper mig

• #26   23. nov 2013 nej frygter aldrig at jeg vil fortryde dem..
    inden jeg får lavet en tatovering(som regl), får jeg den tegnet mange gange på min krop, for at give mig bare et lille billed af hvordan det ser ud. så jeg følger mig sikker, for det er jo som sagt noget man har resten af livet

• #28   23. nov 2013 Laura,

Jeg har et "C" for min kæreste Casper (skråskrift) tatoveret nede ved min hofteknogle. Det er så lille og så tyndt at det ville kunne skjules med den mindste lille blomst f.eks hvis vi nu skulle gå fra hinanden. Så jeg vil aldrig fortryde det, og så kan jeg altid få tegnet et rigtig flot cover-up smiley

• #29   23. nov 2013 jeg har ingen tatoveringe, og vil heller ikke have det smiley

• #30   23. nov 2013 Jeg synes de fleste tatoveringer er for vildt ad grimme - men jeg synes også der findes mange flotte ^^

Overvejer at få en lille en når jeg er gammel nok (til ære for min far og for at vise hvem jeg er ^^) - bare sådan 3x5 eller mindre smiley

• #31   23. nov 2013 Jeg eeeeeelsker tusser og regner stærkt med at ende som overtatoveret..

Har pt. kun to, da pengene ikke hænger på træerne, men jeg har godt nok hørt mange "ej, dem kommer du til at fortryde" hvilket jeg synes er noget pis, ingen ved om jeg nu skulle fortryde dem.

Ligeledes synes jeg det er noget pis at man kun skal tusses hvis det har en eller anden speciel betydning. Det må være op til den enkelte person hvad der skal tegnes på DERES krop.

• #32   23. nov 2013 Jeg forstår ikke behovet for at ødelægge en smuk krop med alt det blæk....
    hvis det var meningen vi skulle have den slags var vi født med det.

når det så er sagt så er der mange tatoos jeg syntes er flotte, jeg bryder mig bare ikke om de er på menneske kroppen.

• #33   23. nov 2013 Jeg har selv et par stykker, de betyder ikke en disse men var det jeg følte for da jeg fik dem lavet for 20 og 16 år siden..
    Jeg har en på tegnebrættet som skal symbolisere mine 3 børn og mit barnebarn. Det er en blomster ranke der skal gå ned over brystkassen med 3 sommerfugle og en lille bi.. smiley

Den sejeste jeg kender der er tatoveret er min datters 17 årige veninde, hun har en blomster ranke på højre arm hvor der står "FAR" "MOR" og hendes brors navn og på venstre har hun en lignende ranke med blomster og navnene på hendes 5 bedste veninder, deriblandt min datters..
    Og inden I flipper over hendes alder og at der er nogen der har begået ulovligheder, vil jeg orientere om at de skal med hende i døden om ganske kort tid.. Derfor de blev lavet..

• #34   23. nov 2013 Pernille må jeg spørge hvorfor døden?

• #35   24. nov 2013 Hun har kræft og i bedste fald 6 måneder tilbage, hun har haft det flere gange siden hun var lille.. Nu er det bare startet i lungerne, bredt sig til lymferne og endt i lever osv..
    Hun er en fantastisk livsglad ridepige der var i gang med landbrugsuddannelsen.. Nu lever hun bare livet fuldt ud og har besluttet sig for at dem der står hende nærmest skal med på den anden side..
    En vildt sej og flot gestus fra hendes side, vrælede da jeg så min datters navn på hendes arm..

• #36   24. nov 2013 Hvis jeg skulle have en, så skal den også betyde noget særligt.
    Ville ikke bare lave en, syntes det er rigtig fedt, og det er super flot.
    Men det kan dog blive for meget, jeg kan godt lide de simple, fordi der er noget ved dem. (-:

• #37   24. nov 2013 Har det fint med dem.
    Har selv 4, alle med betydning - ville aldrig få lavet en upersonlig uden betydning.
    Har planer om 1-2 mere, en med min skønne Pølsen, ska bare lige blive enig med mig selv om et sted.
    Og måske en jeg laver sammen med en veninde, som har betydning for vores tid sammen (hendes kæreste er tatovør, så dem ska han lave. Til hesten ska jeg ha fundet en dygtig en til portræt)
    Hvis man vælger noget personligt, vil jeg ik mene det bliver mainstream.
    Ligesom delfin, rose og kinesisk tegn blev

• #38   24. nov 2013 Jeg har nogle gange fortrydet en jeg fik i en brandert på et marked. (I KNOW! - Døm mig bare) Men der ligger en skide sjov historie bag, og den er ikke grim smiley

Jeg har en historie bag alle mine 6 tattoveringer og den seneste, som fylder hele ryggen, er for at minde min far som gik bort af kræft i 2010. Det er et udpluk fra hans yndlingssang, en sang jeg er vokset op med og selv elsker.
    Meat Loaf - Bat out of hell
    Aldrig om jeg fortryder den! (jeg kan jo ikke engang selv se den hvis jeg gør, så pyt) ;D

profilbillede
  • #39   24. nov 2013 Pernille

Hvor er det dog forfærdeligt... smiley

• #40   24. nov 2013 Jeg ønskede mig i MANGE år en tatovering af en delfin. Men fordi det er et dyr der er blevet tatoveret igen og igen på alt og alle var det vigtig for mig at finde et motiv som var kun mit eget. Jeg gik på google og søgte på dophin painting (tror jeg nok) og kiggede flere tusinde billeder igennem før jeg til sidst fandt det der lige sprang i hovedet på mig smiley

Jeg har valgt at få min delfin sat lige ved navlen og jeg var (er) udemærket klar over den ikke vil være køn når jeg bliver 40+ år samtidig havde jeg kun 1 barn dengang og vidste jeg ville have flere, men skulle tatoveringen blive ødelagt af strækmærker eller lign ville det i mine øjne bare være en del af charmen.
    Jeg er nu 30 år og har 3 børn og det eneste der er galt med min delfin er at den godt kunne bruge lidt frisk farve smiley

Jeg har også en (ikke færdig) tatoo på det ene håndled og den er jeg MEGET ked af, da tatovøren talte mig fra at få den på den måde som jeg kunne lide, så nu har jeg mest lyst til at få den fjernet....

det vigtigste når man skal have en tatoo er at man SELV er glad for det og at man SELV ved hvad man vil have. Og hvis den pågældende tatovør ikke kan/vil lave det, bør man finde en anden...

• #41   24. nov 2013 *DD*

Meget trist, men et fedt koncept.. Som hun siger, det er den eneste måde de kan komme med på:-)

Kommentér på:
Holdning til tatoveringer

Annonce