{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.190 visninger | Oprettet:

Debat: Må sundhedspersonale have synlige tattoos? {{forumTopicSubject}}

Vil du kunne blive stødt over at blive behandlet af en sygeplejerske eller fysioterapeut med synlige tatoveringer på fx armene?

Har altid haft den opfattelse at det stort set kun er den ældre generation der bliver stødt over det, men vil egentlig gerne vide andres holdning til det?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Debat: Må sundhedspersonale have synlige tattoos?
  • #2   23. apr 2012 Jeg ville heller ikke have noget imod det:)
    Jeg bliver vel behandlet lige godt af den grund smiley

• #3   23. apr 2012 Vi må rykke os sammen med samfundet, størstedelen af samfundet har tattoveringer og derved må service personer også gerne bære dem.
    Naturligvis er tattoveringer i hoved- hals- og hånd-regionerne ikke så velsete igen, men almindelige tattoveringer der kan dækkes med en langærmet trøje helt i orden.

• #4   23. apr 2012
    Nej, men jeg tror ældre vil kigge skævt til det og personalet skal arbejde hårdt på at få dem til at stole på sig.

.. hvis det giver mening smiley

• #5   23. apr 2012 nej det ville jeg ikke smiley Oftes får folk jo en tattoo som står for noget personligt.. Fx en dato på et eller andet, en fugl der symboliserer et eller andet osv.
    Kan ikke se hvorfor folk kan blive stødt af at nogle mennesker får deres ting graveret ind i kroppen på den måde? Det er personligt..

• #6   23. apr 2012 Det er også det jeg tænker. At man let kan blive set skævt til fordi folk har dømt en på forhånd ud fra tatoveringerne.

Og nu er det jo sådan at sundhedspersonale sal have korte ærmer på, helst t-shirts, da det er mest hygiejnisk og derfor kan de jo ikke skjules når man er på arbejde.

Jeg syntes generelt der er en holdning til at sundhedspersonale skal være så professionelle og derfor så "anonyme" som muligt. Tænker om det er derfor mange ser skævt til tatoveringer, da det jo er noget af ens personlighed der stikker frem, som ikke kan gemmes væk bag det hvide tøj.

• #7   23. apr 2012 Enig med JustADreamer < 3.

Personligt, synes jeg ikke det giver et godt indtryk hvis en medarbejder i en butik/bager, har synlige tattoveringer, og det er vel også derfor de fleste supermarkeder har fravalgt at ansætte nogle med synlige tattoveringer.

Ved dog ikke om jeg ville føle mig direkte stødt over en synlig tatto.

• #8   23. apr 2012 Det ville jeg nok ja..
    Jeg er af den mening at både sundhedspersonale og for den sags skyld også butikspersonale ikke bør have store synlige tatoveringer over hele armen. bare kald mig gammeldags, men jeg tror ikke vi stoler ligeså meget på en fremmed der vil fortælle os noget, hvis den person har store tydelige tatoveringer op armene. små uskyldige som man knap ligger mærke til kan gå, for der har man valgt efter sit fag.
    Jeg ville ikke stole ligeså meget på en person med fx. tribal mønster ned af armen, som jeg ville gøre hvis der ikke var..

Selv har jeg to tatoveringer, på ikke altid synlige steder, og jeg ville aldrig få lavet et et tydeligt sted, både pga. hvordan jeg har det med det, og så fordi jeg arbejder i butik, hvor service er vigtig, så vil ikke have folk dømmer mig...

• #9   23. apr 2012 Så længe de er uddannede og ved hvad de laver, må de se ud som de vil. Dog kan noget af det "prof" fra udseendet forsvinde, hvis der er mange tusser. Men det tror jeg også kommer til at ændre sig med tiden, grundet netop det, at alle har tusser næsten, den dag i dag.

Men jeg kan også godt følge den ældre generation. For dem, var det jo nok mere "bøller" der havde tusser. Og så er det jo klart de bliver nervøse. Det tager tid at tilvende sig udviklingen. Og eftersom den ældre generation, måske ikke har oplevet så mange ændringer(dette ved jeg self ikke hundrede procent, da jeg ikke kan snakke for dem) kan det godt være lidt sværere måske.

Der skal være plads til alle. Både til dem MED tusser, og uden.

• #10   23. apr 2012 nu er der jo forskel på om det er en engel eller en djævel de har på f.eks. armen
    Der findes rigtig mange frastødende tattoos og må nok indrømme, at jeg ville blive "stødt" hvis der kom en sygeplejersker med skulls, djævle og masser af blod ind til min sygeseng
    Har selv en fulg på skulder og snart en engel på ben
    Min svigersøn er "over" tatoveret, og mange af dem er "stygge" men han ved det.
    Han dækker dem til hvis han skal ud på f.eks plejehjem og lave noget

• #11   23. apr 2012 Jeg arbejder på et plejehjem. jeg har 3 tusher på armene, meget tydelige.
    Jeg har kun haft positive oplevelser, da mange af mine beboere er demente, og ikke kan huske folk. MEN de kan kende mig fordi jeg netop har et tydeligt kendetegn smiley

Selv ville jeg aldrig blive stødt, hvis jeg skulle behandles af en person med tatovering.

• #12   23. apr 2012 Det ville ikke støde mig det mindste at blive behandlet af en med synlige tatoveringer. Jeg har selv en der sidder helt nede på håndleddet, så jeg synes måske det ville være en kende dobbeltmoralsk at dømme andre på at havde en (;

Dog er der nogen slags motiver der ville støde mig, hagekors f.eks. Eller andre tegn på racisme eller lignende.

• #13   23. apr 2012 Selvfølgelig - alle må da have kunst på kroppen! smiley

Synes dog - hvis man ved hvad man vil - at man skal tænke MEGET over hvad man vælger at få lavet. Altså ment sådan at der er stor forskel på om det er en sød blomst - eller et uhyggeligt kranie, med ild ud af munden.

Det er mennesket som behandler folk, og IKKE deres tattovering. Det er jo blevet utrolig udbredt at få lavet tattoveringer, og tror også det er derfor at mange ældre bliver lidt stødt over det. Nu kender jeg dog mange som arbejder inden for sundhed og ældreplejen, som har tattoveringer, hvor de ældre er begejsret over hvor flotte de kan være.

Jeg skal selv læse videre til et job, hvor jeg skal behandle andre mennesker, og jeg skal da også have en tattoo - ingen tvivl!

• #14   23. apr 2012 jeg er ligeglad. sys det er værre når folk dækker det til, for så tror man da først der er noget ulækkert galt med det !

jeg arbejder selv et sted vi ikke må have synlige tatoveringer af nogen art. Dvs den jeg har i nakken (mit navn skrevet med en smuk håndskrift) skal dækkes til med plaster. Jeg kan på sin vis godt forstå det kan sende forkerte signaler, men jeg sys det giver større fokus når jeg render rundt med et stort plaster i nakken. det er svært at forklare børn hvorfor man har plaster i nakken :o)

• #16   23. apr 2012 jeg arbejder i hjemmeplejen, og tror helt ærligt de ældre er ligeglade med det der" det siger noget om mig. Det er kunst".
    Det skal focusere på deres arbjejde og ikke sig selv.
    Men dette her Se Mig, er meget oppe i tiden.
    F.eks. reality tv.

• #17   23. apr 2012 Jeg ville ikke blive stødt eller foretrække behandling af en anden hvis der dukkede en læge eller sygeplejeske op med tatoveringer eller piercinger smiley Dog ville jeg ikke finde det så synderligt smukt, hvis de havde tatoveringer i ansigtet.. Men det må de helt selv om, det er skam deres valg smiley

Jeg kender så mange med synlige tatoveringer og de er sgu alle nogle helt igennem skønne mennesker smiley Det er ikke deres tatoveringer der definerer dem, det er så mange andre ting smiley

• #18   23. apr 2012 Er helt enig med jer i at motivet har stor betydning.
    Henvisninger til døden, nazizter osv syntes jeg ikke er okay at have til fri skue når man arbejder med mennesker.

Men grunden til jeg spørger jer er , fordi jeg gerne selv vil have lavet en tattoo på underarmen, men jeg læser til fysioterapeut, så den vil jo komme på "display" hele tiden i mit arbejdsliv.
    MEn det skal så også lige siges, at det ikek skal være noget vildt, der skal såmænd bare stå: Kærlighed er for alle. En sætning der har flere betydninger for mig.

• #19   23. apr 2012 * Line * - det vil da næppe støde nogen smiley Jeg kan forstå at man kan blive stødt hvis folk giver udtryk for at være tilhængere af nazismen eller andet i den ekstreme dur gennem tatoveringer. Men så uskyldig en tekst er der næppe nogen der råber højt over smiley

• #20   23. apr 2012 * Anna - Rohirrim *
    Det er også det jeg tænker. Syntes da selv det er meget harmløst smiley At der så er en lille skjult hentydning til et band, er der ingen der kan se medmindre de kender bandet godt og bruger knoppen til at regne det ud smiley

• #21   23. apr 2012 * Line * - just do it smiley
    Jeg synes det lyder sødt smiley

• #23   22. maj 2012 Vil lige smide en lille update:

(link fjernet)

Fik den lavet i torsdags og har kun fået positiv respons fra kollegaer ind til videre smiley

• #24   22. maj 2012 Ej hvor fedt! smiley

• #25   22. maj 2012 Den er rigtig flot smiley

• #26   22. maj 2012 Og godt budskab smiley

...

(okay jeg skal nok stoppe nu x) )

• #27   23. maj 2012 Mange tak smiley

Kommentér på:
Debat: Må sundhedspersonale have synlige tattoos?

Annonce