{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
752 visninger | Oprettet:

[DEBAT] At klappe hesten {{forumTopicSubject}}

Halløj kære gruppe. Jeg vil lige starte en lille debat om det at klappe hesten.

Vi ser fx. til OL at hestene får nogle ordentlige klask efter et ridt som tilfredsstillede rytteren. Til almene stævner får hesten også ordentlige klask for et tilfredsstillende ridt.
I det hele taget bliver hesten klappet rigtig meget som ros.

Nu er der jo så folk som mig som stiller spørgsmålstegn ved: <b>Ser hesten overhovedet et klap som ros?</b> Det strider jo imod hvert et naturligt instinkt den har.
Jeg ager kun Magic, lige som hans mor slikkede ham.. Det er jeg fuldkommen overbevist om at Magic synes er dejligt fordi hans mor også gjorde noget ala det.
Når man skal tilride en unghest som fx. ikke kender til at klap=ros, så må den jo blive mega stresset når den nu ikke opfatter klappet som ros, men sikkert spiller på sine instinkter og ser det som et "angreb" og vil løbe væk. Det er jo forkert, for i dens hoved får den jo "tæsk" når den har gjort noget godt??? Så må den jo blive smask forvirret..

Og nu for at være realistiske: Til OL når hesten har lavet et tilfredsstillende ridt, så... ja helt ærligt, de slår jo hesten. (i mit hoved i hvert fald).. Det må da være meget forvirrende at have præsteret sit yderste og så blive slået som ros - og endda på en følsom hestekrop som kan mærke når en FLUE sætter sig på den??

Så kan jeg lige komme med et eksempel på hvordan det må være:
Du har lige været til eksamen og scoret et 12 tal. Du kommer hjem og fortæller din mor det som bliver rigtig glad. Som ros slår hun dig rigtig hårdt på skulderen for at vise hvor glad hun er for din præstation. Det ville jeg personligt ikke syntes var nogen særlig god ros.

Men hvad med jer? Hvorfor/hvorfor ikke klapper i jeres hest/e? Hvad er jeres forhold til "klappene" til OL og andre store stævner? Hvad mener I i det hele taget om det at klappe hesten, som strider imod alle instinkter?

-Moe


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  [DEBAT] At klappe hesten
  • #2   22. jun 2009 aér eller klør altid hesten, og har altid gjordt det, det står mig uvident hvorfor folk klapper (som det kaldes) hesten

  • #3   23. jun 2009 Jeg nusser ALTID Röskva efter hun har gjordt noget godt, endetn klør hende i manen, som jeg ved hun godt kan lide, eller rækker så langt under halsen, og klør eller aer der, som hun også godt kan lide. imens snakker jeg med hen som 'godtja, fint, du er så dygtig' o.s.v
    synets også det er åndsvagt at slå-klappe hesten som ros. i flokken, bliver den også slået-puffet til af en mule, som irettesættelse.


Kommentér på:
[DEBAT] At klappe hesten

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce