{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.032 visninger | Oprettet:

Never work with animals.... {{forumTopicSubject}}

...For mange år siden, var der en kendt garvet producer, som sagde til mig 'Pauline, the key to make a succesfull production is to remember this: Never work with animals, vehicles or children'... Og det er egentlig også, hvad man sådan generelt siger. Dyr, køretøjer og børn på en optagelse er bare et helvede...
I dag skulle vi så skyde en forside til et nyt LandboUngdom magasin, og ja, vi skulle da selvfølgelig arbejde med dyr, modeller og traktorer - det er da klart.
Det er noget af et stykke, at få det hele til at gå op, og få koordineret fotografer, dyr, modeller, stylister, traktor mm... og her er beretningen om dagens 'take'. Vi skulle bruger følgende:
5xko
1 shetlandspony (min Napoleon - skrevet med en vis stolthed!)
1 mini-gris
1 hund
1 pingvin (legetøjspingvin blev det til)
2 modeller
2 fotografer
1 motherfucker af en traktor af rigtigt mærke (denne traktor skulle på location og transporteres inde fra byen og ud - så jeg blev hentet fra kontoret i denne her gigantiske maskine - rimelig sjov tur gennem byen og ned af de smalle gader hvor bureauet ligger!)
1 kæmpe høstak
2 runnere
2 dyrepassere
2 modeller
2 stylister
1 stand-in
... noget jeg har glemt???
For at starte helt fra negyndelsen, så var nøglen til denne optagelse, at vi skulle have en mini-gris i en håndtaske, for at leve lidt pis med Paris Hilton. Træneren der skulle træne grisen var desværre en anelse ustabil, og sparang fra i sidste øjeblik. Jeg måtte i gang med at klikker-træne min Perle. I går fik jeg hende så i en sele, og det gik super godt. Den lille gris fandt sig egentlig pænt i at få selen på. Men ak... Hun blev pludselig forskrækket, kom til at sidde fast i en gren, fik væltet en kasse hvori der viste sig at være et hvepsebo... De andre grise gik i panik, hunden hoppede over hegnet og begyndte at jagte dem... nej nej nej... det gik HELT GALT (og jeg var i den anden ende af selen - med røven i vejret for at prøve at filtre den skrigende gris ud, og jeg blev stukket lige på røven!)... Jeg måtte så meddele hele holdet, at vi IKKE kunne have en gris med på sæt. Jeg ville simpelthen ikke byde den lille gris det.
Her til morgen mødtes jeg så med fotograferne. Der skulle ikke mindre end to til, for at kunne klare dette en anelse krævende skud. Vi blev enige om, at det der v ar vigtigt var, at der blev sendt et signal om Paris Hilton-fis. Så vi ringede til Karina S og bad jende om at finde en sjov gris. Og jo, vi fik en gris i skrigende PINK. Fantastisk.
Nå, ud på location med os. Holdet bestod nu af: Mig (som AD'er), David og Martin (Fotografer), Claus (Mekaniker/traktorfører), Thea (AD assistent), Karina (Runner og stand-in). Vi havde fundet den SMUKKESTE location. EN rigtig jysk hede, med 2 smukke søer og med 5 brune kør (altså hedder det køer eller kør?!?) for-indstalleret, hvilket må siges at være ret praktisk.
Nå, vi fandt en god plet til fotograferingen. Vi måtte lave noget slalom imellem kokasser og andet godt, men vi klarede det da, uden de helt store uheld.
Vi fik kørt traktoren på plads (og det er altså lidt mere omstændigt en man skulle tro, at få den rigtige vinkel på sådan en traktor!). Nu kunne vi sætte lys. Intet mindre end 10 blitz-lamper skulle der til, for at oplyse vores sæt. Men vi havde en lille udfordring med køerne... de var ret langt væk, og vi skulle jo gerne have dem helt op, og stå og tygge i høstakken.. Vi turde dog heller ikke, så tidligt på dagen, begynde at jagte rundt med dem. Vi trak vejret dyyyybt ind, og blev enige om at vente til sidste øjeblik, med at prøve at få dem op på plads... Der gik et par timer med at få lys og stak mm på plads. Planen var, at vi skulle sætte op fra 12.00-17.00. og at det egentlige skud skulle tages kl. 18.00 kl. 16 begyndte der at komme skyer. Det er liiiidt svært at sætte det helt rigtige lys før sidste øjeblik, så vi holdt lige 20 minutters pause. Mens vi sad og holdt pause, begyndte de skide kør at gå meget meget målrettet efter vores høstak, og pludselig, var det ikke et problem, at de stod så langt væk... Vi havde faktisk et 'ko'losalt problem. De kære 4 pattede var faktsik lige lovligt selskabelige - 2 timer for tidligt!. Nå, den første model ankom til sættet.. Napoleon ankom til sættet og hunden løb nu også glad rundt. Napoleon havde haft en hård tur ud, og han saaaaavnede sine venner. Han var lidt hys, men Kamille gjorde et flot flot stykke arbejde med ham. SKide godt. Men nu havde vi så en hys hest, 5 kærlige kør, en meget glad hund, en kunstig gris, en traktor til 1 million kr og een model... Vi manglede bare lige sidste mand. Køerne havde nu stået PERFEKT i 1 1/2 time og sidste model ankom. Meldingen fra stylisten, da jeg spurgte, var at der lige ville gå 5 minutter. SÅ SKRED KØERNE! Nu stod vi der, med modeller og dyr - men inegn kør. Hele holdet - modeller, stylister og selv hende der kom med sandwicher, måtte ud og prøve at drive med de. Men NEJ, de ville ikke med på billedet. Nej nej nej... her havde det hele bare været SÅ PERFEKT. Netop som alt falder i hak, vælger de pokkers muh-dyr at forlade etablisamentet. STJERNE-NØKKER ELLER HVAD? THE COWS HAS LEFT THE BUILDING... Nå, der var ikke noegt at gøre, de ville ikke have mere wrap. Vi måtte tænke hurtigt. Kamille blev kastet i høstakken med Napoleon, hunden fik Napoleons gamle plads og så fyrede vi billeder af... Det gik skide godt, omend fotografen ikke helt forstod, at sætninger som 'kan vi lige få drejet hestens hoved lidt', og kan vi lige få bakket Napoleon 2 skridt' og 'kan hunden blive lidt højere' ikke var så lette at parere ordrer på... Få lige hesten til at stå stille med wrap i munden... øhhhh ja....?! Vil du prøve? Men Kamille gjorde det altså super - og Napoleon!
Nå, vi fik skuddene i kassen, og fik også bagsiden lavet.... Vi havde lige klappet og sagt 'it's a wrap' (det betyder at 'den er i kassen og nu pakker vi sammen')... SÅ KOM DE FANDENS KØR TILBAGE! Nu ville de lige pludselig gerne være i billedet alligevel.... NÅ... VI AKSTEDE ALT hvad vi havde i hænderne og smed modellerne ind igen. Stakkels Kamille blev jagtet hen med Napoleon igen, men nu var han altså træt af det, og Kamille havde virkelig gjort det godt, men nu var hun altså også ved at brænde ud. Så jeg hoppede hen og tog den lille bassemand. Vi FYREDE billeder af som en gal, nu med køerne... Sidste billede - alt klappede! Vi havde vores billede, med 'Vehicles, Animals' - og for at det ikke skal være løgn, var der også børn på sættet i det Ea havde medbragt 2 stk... Så på trods af alle gode råd, gjorde vi det, og vi gjorde det PISSEGODT. Jeg er så stolt af dagens hold, og jeg er så stolt af min passer og min pony!
Resultatet kan ses på alle landbrugsuddannelser fra august på forsiden af LandboUngdoms nye magasin...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Never work with animals....
  • #1   17. jun 2009 Pauline forhelvede! Du skriver ALT for lange tekster, og jeg læser dem hver gang :o)
    Det lyder ret hektisk, men godt det endte med nogle gode billeder.
    Har din røv det godt efter stikket? ;D


  • #2   17. jun 2009 Nå ja... Køer...

  • #3   17. jun 2009 Hahahahaha.... Pauline, jeg sidder simpelthen her og griner, så tårene triller... sikken en HERLIG historie... og - som altid - yderst velskrevet! *LOL* Men jeg bliver altså nødt til at spørge dumt... hvad er en "AD'er"??

    Hvor var det godt, det hele lykkedes til sidst trods de mange problemer... og håber ikke, din bagdel gør alt for ondt efter hvepsestikket.. stakkels dig... og ikke mindst stakkels gris. smiley


  • #4   17. jun 2009 AD'er >> Art Director... Grafikkens svar på en instruktør. AD'eren er 'chefen' i et grafisk team. Over grafiker/mediegrafiker og grafisk designer og under kreativ chef smiley

    Og jo, min bagdel er i bedring...

    Og MOLLY: UNDSKYYYYLD... men det er svært at mose 8 timers intens optagelse ind på færre linjer... Jeg er uforbederlig med de der tekster, i know smiley


  • #5   17. jun 2009 Aha... se, så blev jeg jo også en smule klogere i dag. smiley Det lyder sigsme da godt som et spændende job, du har... jeg er sleeeet ikke misundelig... nej nej! *GG* Ej, faktisk lyder det lige præcis som sådan noget, jeg kunne synes, var sjovt (leder efter en uddannelse og et job, der er spændende nok til at fastholde min interesse - det er sgisme ikke nemt, men det var så lige et sidespring). smiley

    Det lyder også godt, at din bagdel er i bedring... fik du hævnet dig på den frække hveps, eller havde du for travlt med at trøste grisen? smiley


Kommentér på:
Never work with animals....

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce