{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
514 visninger | Oprettet:

Ryggen op, maven væk.. Korrekt! {{forumTopicSubject}}

Jeg har en hest... en tyk hest der er begyndt at få ryggen sænket (ikke med vilje, naturligvis!) Hesten skal have ryggen op og maven væk.. så jeg søger derfor nogle øvelser både for jorden og fra ryggen der kan løfte ryggen, og måske også få maven væk?
Dog har hesten en høj bagpart, har det noget betydning? Han går meget på forparten, han er bygget sådan.. hvordan kan det hjælpes væk?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ryggen op, maven væk.. Korrekt!
  • #2   12. maj 2009 Alle heste er bygget til at gå på forparten.. Jeg har ikke så meget tid, så jeg gør det lige kort men du må jo spørge hvis du ikke forstår: Når hesten græsser i naturen bærer den 2/3 af sin vægt på forbenene, men for at kunne bære rytteren (som ikke er naturligt for den) uden at overbelaste ryggen, skal den have muskler til at bære på bagparten. Derfor skal rytteren kunne flytte 1/3 af hestens vægt fra forpart til bagpart for at gå "korrekt" så hesten skubber bagfra og får rygmuskulaturen op og bærer på musklerne i stedet for knoglerne (ryggraden)
    Løsspring og bomtræning har hjulpet rigtig godt på min hingst, for hesten bliver bevist om at den skal skubbe sig op og frem bagfra og sætter muskler til dette.. Remonte/akademisk ridning skal også hjælpe med at få ryggen op.. Derudover skulle det også være rigtig godt at gå på bakker fordi hesten er nødt til hele tiden at tænke på sin balance og vægtfordeling og bliver også her bevist om sin krop sin måde at fordele vægten uden at overbelaste den selv.. Og så skal hesten selvfølgelig være dækket ind med vitaminer..

• #3   12. maj 2009 Remonteridning eller akademisk ridning (dvs. arbejde fra jorden i starten) er det jo selve formålet at hesten sænker halsen og strækker kroppen ud, bliver smidigere og får ryggen op.

• #4   12. maj 2009 <b>Røsle:</b> Har du så nogle øvelser fra jorden jeg kan gå igang med?

• #5   18. maj 2009 Hovedet ned -> ryggen op -> maven væk xD

Kommentér på:
Ryggen op, maven væk.. Korrekt!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce