{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
788 visninger | Oprettet:

mistet respekten :( {{forumTopicSubject}}

tjae. Nu har SIlver stået halt i 6 uger.
Hvor vi kun har gået ture, hygget og øvet tricks.

og han er simpelthen ved at lbive sindsyg af ikke at lave noget specielt. og er derfor begyndt at være vildt anmasende og skubbe hele tiden.

Især når vi øver tricks er han blevet virkelig voldsom, i går nikkede han mig en skalle, og i dag var han lige ved at bide mig i fingeren.

nu holder jeg ås en pause med tricksene, og så om et par dage, begynder jeg at bruge færre og færre guffer når vi træner, så han ikke er så voldsom.

men hvad kan jeg ellers gøre for at han respekterer mig lidt mere? det er også når jeg strigler og sådan :S

han ikke lukke ham ud da han ikke må løbe mere end det han gør folden?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  mistet respekten :(
  • #1   14. apr 2009 lev lige med mine 10000000 stavefejl xD

• #2   14. apr 2009 Bruger du godbidder til trænningen? smiley

• #3   14. apr 2009 Det er lidt svært og sige hva du kan gør, har os næsten lige selv døjet med det. Min plag på 2 år blev halt i slutningen af Nov. sidste år, og kom først på fold og så noget i midten af marts. Troede os jeg havde mistet ham, for han blev en helt anden. Godt nok havde jeg kun haft ham i 2 uger før det skete, men jeg kunne mærke en kæmpe forskelv. Men efter han er kommet på fold igen, er han blevet til den dejligeste plag, han er lærenem opfatter rimlig hurtigt. Så det var det han manglede. Jeg kunne nemlig heller ik lave noget som helst med ham og jeg kunne slet ik gå udenfor med ham(se mine videoer?) og han var begyndt at bide.

Så det kan være man mangler noget nyt, han savner måske noget. Min han var os bar en kyling over for alt, jeg kunne ik engang lægge et træktov over ryggen på ham uden han farede sammen, og nu har jeg været oppe og sidde på ham. Så det er noget af en forskelv.

• #4   14. apr 2009 Signe Bloch .
    ja til tricks gør jeg, for at motivere ham bedre. og det gik også fint lige indtil han har stået halt så længe

• #5   14. apr 2009 Louise R
    tror da også Silver blvier sig selv igen bagefter. eller faktisk endnu mere tillidsfuld, fordi vi jo har gået tur næsten hver dag i 6 uger.

men ved bare at der går mindst 5 uger mere. og kan ikke klare at skulle gå op og ned af en hest der skubber og maser hver dag :S

• #6   14. apr 2009 altså de øvelser du så mig gøre da du var på besøg "venskab, tillid, og respekt" øvelser som jeg kalder det, hjælper UTROLIGT meget (: ? vito gjorder jo os det samme. og så gør det at når han gør det så gå en meter væk, uden at blive sur, og fortsæt derfra med nogen DU vil . Jeg gør det at hvis vito bliver uopmærksom når jeg går op fra fold som du os så, og han ikke koncentrerer sig, så går jeg over i den anden side af stien og går videre, og så går han stille hen og opfører sig ordentligt.
    Eller gør det er når han gør det så stil dig FORAN ham med ryggen til . ved ikke om det virker på jer, men gør det med vito, når han gør noget han ikke må (: ?

• #7   14. apr 2009 Nicole - Okay.

• #8   14. apr 2009 NHG - når vi atter ses igen, er jeg i himlen :'/ .
    hvis jeg stiller mig med ryggen til Silver når han er i det humør han er i nu, så ved jeg med sikkerhed at jeg inden for 5 sekunder vil få et ordetnligt skub xD

ved ikke hvilke af øvelserne du mener, men må jo ikke andet end at gå tur og hygge med ham i boksen, og tør ikke tage torvet af ham for at lave sådan nogle øvelser, når han er så gak gak /;

• #9   14. apr 2009 Det forstår jeg godt, altså min plag er bange for alt, så jeg skal være igagt for hver en lille ting. (han blev påkørt af en bus, så han har en god grund til det).
    Men jeg syndes selv at vi har et godt bånd sammen og at han føler sig nogenlunde tryg ved mit selvskab, for jeg kan berolige ham når han bliver bange, så det er jo et godt tegn.
    Men han ved os at jeg er hans ven, for jeg kan komme med alt til ham uden han sån bliver bange for det. Jeg viste ham for noget langtid siden en pose, først var han ik glad for den, men kom så hen og snusede til den. Langtid efter(altså nu her) kan jeg ryste den oppe i hovedet på ham og drive på ham og han står bar og glor på mig smiley

• #10   14. apr 2009 Signe Bloch .
    så lige at du træner med klikker.
    har også sådan en, men synes bare ikke det hjælper på Silver.
    hvordan lærte du hesten at det betyder at den er dygtig når du klikker?

• #12   14. apr 2009 altså stil ham i midten at ridehallen med et langt tungt torv, så det føles som om nogle holder. Rør ham godt over det hele i flere minutter, over det hele, og masser ham stille og roligt. Gå op og træn det med munden jeg gjorder, det er tillid. Tag pisken og sving "fluer" med den ,det er venskab, træn elevater (viste jeg dog ikke) hvor du får ham til at tage hoved ned til jorden , med dig.
    (gør du ved; have rebgrime på ham, og hold med begge hænder i næsestykket, ved hver knude. Giv så nogle små ryk ned at og ånd ud i store åndedræt og "fald sammen" og når du mærker han bliver "blød" i hånden falder du mere og mere ned. det er vigtigt det med åndedrættet og dit kropssprog)

det er virkelig øverlser der kan gøre alt i verdenen !

• #13   14. apr 2009 hvorfor skal hun dog begynde og dominerer hendes hest, det gør dem jo ikke tættere venner, men så bliver hun jo bare lederen, det da ikke sjovt for hesten ?

• #14   14. apr 2009 NHG - når vi atter ses igen, er jeg i himlen :'/ .
    ok tak smiley det er ting jeg kan øve selvom han er halt (;
    det vil jeg prøve så snart jeg kan smiley

• #15   14. apr 2009 super (: vito har virkelig ændret sig siden jeg startede på det, så kan varmt anbefale det xD

• #17   14. apr 2009 jeg har skam trænet mit personlige rum op uden dominans.
    Du kan spørger nicole (tråd starter ) om vito slår mig ned eller er farlig xD med mindre du syntes at en hest der halvsover er farlig så ved jeg nu ikke lige xD og nej sådan var han IKKE da jeg fik ham. han bed sparkede, løb og ville ikke stå, gik ind i mig, men ingen dominans ,venskab hele vejen igennem. det handler bare om at kunne gøre det rigtigt (:

• #18   15. apr 2009 ° Krølle °
    nu er problemet jo at jeg ikke kan slippe min hest løs på banen da han er halt (;
    det er ellers en god metode, brugte også noget i den stil, lige da jeg begyndte på at øve hms og sådan med Silver.

• #19   15. apr 2009 nicole: hm du ved godt det der er øvelser inde for join up? , du siger i bund og grund til heste, at den ikke har noget at sige, og den skal kraftedme bare gøre som du beder den om, ellers bliver den smidt ud af flokken (: ?

men hvis det er det man ønsker selvfølgelig..

• #20   15. apr 2009 NHG - når vi atter ses igen, er jeg i himlen :'/ .
    ved godt at man gør noget i den stil inden for Join Up. har også set en video med det, og det er IKKE sådan jeg gør, det er også derfor jeg siger noget lignende.

jeg slipper Silver løs i normalt ridehus/bane så siger jeg "forstsæt" og svinger tovet i små buer ved siden af mig, imens han løber rundt. Hvis han tager ned i tempo, eller vil rulle sig eller lignende lader jeg ham gøre det, og når jeg kan se at han begynder at virke bare lidt træt så lader jeg ham være, og sætter mig ned, så bestemmer han selv hvornår han vil trænes derfra (;

det er mest fro at han får lidt motion før vi begynder træningen, da han ellers kan være meget ukoncentreret

• #21   15. apr 2009 okay (:

• #22   16. apr 2009 krølle: læs på nettet. det du gør er en øvelse de underviser i der ligger under de metoder. Det ihvertfald en af de mest dominerende ting du kan gøre..

• #23   17. apr 2009 så dominerer du også

• #24   17. apr 2009 det er så tydeligt modbevist hos min hest, så det holder ikke (:

• #25   17. apr 2009 så er min vel en enestående og fantastisk hest (:

• #26   17. apr 2009 camilla; bid er på en måde os dominans, så i mine øjne har du domineret (:

• #27   17. apr 2009 krølle; jameen tror jeg ikk på. Jeg tror på at i sagtens kan få hendes gensidig respekt, ved at være hendes ven. Jeg træner nu med fører hoppen, og straks man forlanger noget af hende, bider hun efter dig, fordi hun vil have du skal gå bag hende, og være det svageled. Der træner jeg så nu at hun skal forstå at vi skal bestemme lige meget, at ingen af os er lederen, og efter 30 minutter, var hun vendt på en femøre.

• #28   17. apr 2009 du skrev 18 før? godt du kan finde rundt i dine egne ord.
    men det jo din mening, men ikke hvad jeg tror.

• #29   17. apr 2009 spiller ikke klog om din hest, men siger min metode, som du siger din, og ligesom du står fast ved at du har ret, står jeg fast ved at jeg har. hvis du ikke kan klare det, må du jo melde dig ud af denne debat .?

• #30   28. apr 2009 NGH: hvilken øvelse er det du mener når du skriver "den med munden"
    er bare nysgerrig, fordi de andre to øvelser har hjulpet mig helt vildt meget. smiley

• #31   28. apr 2009 Team Bilstrup - Laura & Fjalladís .
    hun masserer gummerne og rører ved tungen (;

ps. tak for øvelserne Maya, de har hjulpet rigtig meget ;D

Kommentér på:
mistet respekten :(

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce