Mistet respekten? (tror jeg) {{forumTopicSubject}}
Hej!
Nu får I hele historien, for jeg er simpelthen så ked af det!
I maj 07 begyndte jeg at passe en shetlænder, som var sin helt egen, han bed, stak af, og gad ikke at lave andet end at æde. Jeg prøvede at træne jordtræning med ham, men det gik ikke så godt.
Jeg ved virkelig ikke hvad jeg gjorde, men langsomt blev han sødere og sødere. Han begyndte at komme mig imøde på folden, fulgte efter mig uden tov, og kunne aldrig finde på at stikke af eller bid eller noget som helst, og vi fik et rigtig godt forhold (;
Så blev vi uvenner med hans ejer, og jeg var ikke derude i næsten tre måneder.
Vi blev så gode venner med hende igen, og jeg var ude og besøge ham, hvor jeg bare trak en tur med ham.
Så fik vi lov til at købe ham, men inden han blev flyttet var jeg derude tre gange mere, hvor jeg lavede jordtræning og han var bare dejlig (:
D. 3. august fik vi ham så hjem, og han fik en rigtig god ven, en shetlænder som hedder Anton.
Dagen efter ville jeg gå en tur ned af vejen, sammen med min veninde. Han var lidt nervøs og prøvede at løbe, men jeg forsøgte bare at berolige ham osv. Lige pludselig gik låsen på tovet i stykker, uden jeg havde gjort noget! Og så galoperede han ca. 1 km. væk, men vi fik ham fanget igen.
De andre dage har jeg gået flere ture i skoven, forsøgt mig med jordtræning på 'banen'(på græs) osv.
Men han har forandret sig fuldstændigt, det er som om at han har mistet respekten - måske tilliden? s:
Altså når jeg går med ham, forsøger han at stikker af, vil gå foran mig, respektere slet ikke mit personlige rum, som jeg har fået at vide er meget vigtigt.
Han bider mig nogengange uden grund, når jeg f.eks. trækker med ham.
Når jeg vil have ham til at bakke eller rykke til siden, som han plejer at være super god til, så står han bare helt stille og rykker sig overhovedet ikke!
Er der nogen af jer, som ved hvad grunden kan være?
Og har I nogen idéer til hvad jeg kan gøre?
s:
jan 2007
Følger: 105 Følgere: 179 Heste: 3 Emner: 353 Svar: 3.401
jan 2008
Følger: 41 Følgere: 39 Heste: 3 Emner: 44 Svar: 2.059
jul 2008
Følger: 298 Følgere: 300 Heste: 16 Emner: 211 Svar: 4.057
jan 2007
jan 2008
Følger: 116 Følgere: 112 Heste: 3 Emner: 53 Svar: 1.320
- snak med ham i boksen - stop
- strigl ham i boksen - stop
- tag ham ud og strigl - stop
- gå ud og græs med ham - stop
Tag det i små bider og helt roligt., tilliden skal nok komme
jan 2007
kan godt se at jeg lyder utålmodig, som om jeg bare vil have det bedste forhold til ham med det samme, men det var bare for at få nogen råd til hvordan jeg kan træne ham d;
men tak for dem I allerede har givet ;D
jan 2007
Mistet respekten? (tror jeg)