Starten af min novelle! :-) {{forumTopicSubject}}
Hej folkens! Er I ikke søde at kommentere, komme med råd osv? Kan godt klare kritik i en smuk tone! ;D
Jeg vågnede ved at min mor, gravede lystigt i de brune papkasser. ”Godmorgen!” sagde min mor med en munter stemme, og med et bredt smil, som fyldte halvdelen af ansigtet. ”Godmorgen mor, hvad bringer dig så tideligt oppe, og hvilken dag er det idag,” svarede jeg med en anelse morgensur stemme.”Det er søndag – op påskeferie imorgen, så du kan chille for vildt. Jeg leder efter den lysestage, far og jeg købte i 80’erne, nøj den er fed!” lød det fra min mor, som med sine store klare havskumsgrønne øjene, kiggede forventningsfuldt ned i papkassen. En edderkop kravlede med musseskridt rundt i vindueskammen, så krøb den stille ind under gardinet. Man kunne stadig se den tydeligt, da solen skinnede så kraftigt at jeg kunne følge skyggen. Støvet fløj rundt i lokalet, der lugtede lumsk. Det hele var jo lumsk, et nyt værelse, et nyt hjem, en ny klasse, en ny by. Jeg var bekymret, og kunne ikke slippe angsten ud af mig. Jeg anede jo ikke hvordan min nye klasse var. Jeg kommer fra en forholdsvis stille by, i det nordlige Sjælland – Hornbæk. Hvor alle kendte alle, og alle huse nærmest var tvillinger – ja alle huse kørte på det samme tema; lyse beigefarvede mursten, blomster i hver en forhave. Et dejligt og simpelthen idyllisk sted! Rungsted er måske ikke New York, men en del anderledes end Hornbæk.
jul 2007
Følger: 209 Følgere: 213 Heste: 11 Emner: 669 Svar: 2.239
”Godmorgen!” sagde <b> hun </b> med en munter stemme, og med et bredt smil, som fyldte halvdelen af ansigtet
Linje 4
.”Det er søndag – <b> og </b> påskeferie imorgen, så du kan chille for vildt.
Ellers fint oplæg til novelle. Glæder mig til at se det færdige arbejde
nov 2007
Følger: 175 Følgere: 167 Heste: 1 Emner: 27 Svar: 218
- har du nogen som helst idé til titlen?
jul 2007
Følger: 209 Følgere: 213 Heste: 11 Emner: 669 Svar: 2.239
<b> Flytterod </b>
Og det er af den grund, at det virker som om du vil tale lidt om følelser + flytning, så kan ikke komme på en mere oplagt titel end det
nov 2007
Følger: 175 Følgere: 167 Heste: 1 Emner: 27 Svar: 218
Starten af min novelle! :-)
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside