{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
489 visninger | Oprettet:

Starten af salgsannoncer? {{forumTopicSubject}}

Dav.

Jeg har undret mig.
Hvorfor står der noglegange i salgsannocer:"Det er med blødende hjerte jeg sætter min pony tilsalg" eller "Det er med tåre i øjnene jeg sætter denne annonce ind".

Hvorfor skal det stå der?
Det lyder måske hårdt, men jeg er da fuldstændig ligeglad om du så ligger og tuder på jorden imens du rammer tasterne. Du har sat hesten tilsalg og jeg vil gerne vide info om den. Ikke om hvor ked af det du er fordi du sælger den.

Måske er jeg bare hård?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Starten af salgsannoncer?
  • #1   28. mar 2010 Det er nok for at fortælle hvor unik og fantastisk hesten er smiley

• #3   28. mar 2010 Hvis du ikke gider læse det kan du jo bare gå direkte ned og læse beskrivelse af hesten. Sværere er det heller ikke. Jeg kan da godt forstå folk skriver sådan, for selvfølgelig er det hårdt at skulle af med sin hest smiley

• #4   28. mar 2010 Jeg kan da godt forstå det er hårdt for nogle mennesker at give slip på deres hest. Men når jeg læser en salgs annonce irritere det mig bare helt vildt. For mig er jeg jo ligeglad om det er din øjesten eller det "bare" er en hest i stalden. Det kommer på an på hvad JEG ligger i hesten.

• #5   28. mar 2010 Så lad være med at læse det, hvis det er et stort problem?

• #6   28. mar 2010 synes det viser at tidl rytter har været glad for den - og den ikke bare har været problemhest smiley

• #7   28. mar 2010 Easy Easy, i behøver ikke spise mig til middag (:

• #8   28. mar 2010
    Jeg kan heller ikke forstå det, hvis man tuder så meget over at sælge ponyen og ens hjerte bløder, så lader man være med at sælge.

Enten så betyder poneyn så meget at man ikke sælger den, ellers tager man måsen sammen og sælger den.

• #9   28. mar 2010 Godt Krikken. Endeligt en der forstod min point! (:

• #10   28. mar 2010 Man kan jo være nød til at sælge.

• #11   28. mar 2010 Nu er der nogen der simpelthen ikke KAN have hesten/ponyen længere. Man kan have indset at den er for stor en mundfuld for en, og man ikke kan rumme den - og man derfor er nød til at sælge, selvom man holder meget af det. Man kan også være i økonomiske problemer, og simpelthen ikke have råd til at have den. Derfor kan man jo stadig holde af den, og ikke have lyst til at sælge - og derfor er meget ked af det.

Der kan være mange grunde til at man er nød til at sælge, og det behøver ikke nødvendigvis at være pga. stævner eller størrelse.

• #12   28. mar 2010 Enig med Lulu
    Det betyder jo bare at de har været glade for hesten og at det er en god og fin pony/hest smiley

• #13   28. mar 2010 Jeg tror i måske misforstår mig lidt (:
    Folk må gerne være glade for hesten og skrive at de er kede af at skulle af med den men sådan og sådan.

Det er lige præcis når folk skriver at de sidder og tuder når de skriver annoncen eller at deres hjerter bløder det irritere mig (:

• #14   28. mar 2010 Har så aldrig læst at nogen sidder og tuder. At deres hjerte bløder er jo blot en måde at forklare at man er ked af det.

• #15   28. mar 2010 ja det kan være enormt træls at læse, men plejer bare at springe de næste par linjer over hvis der står 'det er med bl.....' osv.

men jeg må sgu alligevel give CTS ret og så syns jeg på en eller anden måde at Krikken ik kunne være bekendt at skrive det der, for ja. det kan være man hr fået økonomiske problemer, eller man har fået depression og virkelig ik tør have hesten mere pga man forsømmer den osvosv. der er ret mange grunde til, at man er <b>nødt</b> til at sælge.

• #16   28. mar 2010 Det er lgie som folk der skriver "Unik dressur hest sælges" og så er der KUN billeder hvor den står på græs eller laver et tricks eller bare står i stalden ..
    Det gider man da ikke se , man vil da se nogle dressur billeder af heste og bedst af alt noget video ..

• #17   28. mar 2010 De skriver det for at fortælle det her altså er et højt elsket (kæle)dyr der bliver sat til salg, det er ikke en nem beslutning, og den bliver ikke solgt til hvem som helst..

Spring det over og læs resten af annoncen..

Nogle gange undre det mig hvor små ting folk bliver irriteret over, brug dog den indre ignorer knap og spring til det der er interesant

• #18   28. mar 2010 Else - Hvad i al verden er det for noget at skrive?
    Jeg kender en der har sat sin hest tilsalg herinde. Hun skriver "det er med blødende hjerte.." osv. - og jeg VED sgu at hun har haft den i mere end 5 år. Da hun fik den var den ustyrlig, stejlede op ad hende, væltede hende og var direkte farlig. Men hun fik det vendt til noget positivt, og nu er den hendes et og alt. Hun har ført den fra nul og niks til MB i spring. Hun har kæmpet for at nå dertil hvor hun er kommet. Hun er nød til at sælge pga. økonomien. Så du kan sgu ikke generalisere på den måde!
    - jeg har set MANGE, MANGE heste herinde der er til salg - og ikke ÉN af dem har været til salg på den måde som du beskriver det.

Hold op hvor synes jeg bare det er svinsk at du kommer med den slags udtalelser, og jeg håber VIRKELIG at du har dårlig samvittighed over din måde at dømme folk på. Du burde seriøst skamme dig!

• #19   28. mar 2010 Else B - Hvad hjælper det dig at vide om en person er på røven?

• #20   28. mar 2010
    Jaja man bliver nød til at sælge hesten i nogle tilfælde, men når man skal sælge den pga. aldersgrænsen fx. så er man ikke NØD til det. Det er derimod et valg man tager pga. stævner, ikke fordi man fx. ikke har pengene længere.
    Man er heller ikke nød til at sælge en hest der er blevet erklæret for skadet til at ride og derfor kun kan gå som foldhest, det er et valg man tager om at man vil have en ridehest og ikke bruge penge på en foldhest.

Så jeg kan da se det i de tilfælde man er decideret tvunget til det meeeen det har stadig ingen relevans for salgsannoncen.

• #21   28. mar 2010 Krikken - Har heller ikke sagt at man er nød til at sælge pga. aldersgrænse eller skade. smiley Har sagt at der kan være andre grunde til det.

Else - Hun skriver også i annoncen: "Det er med blødende hjerte at jeg må sælge min pony, men jeg må indse at jeg simpelthen ikke længere har råd til at have ham."
    Og hvad er det for noget ævl de kommer med? At de er kede af at skulle af med den? Nu kender jeg dig ikke, så ved ikke hvordan dit forhold er til dine heste. Men ville du ikke være trist over at skulle af med en hest/pony som du har kæmpet meget for, og som du holder utroligt meget af?

• #22   28. mar 2010 Synes det er for meget. Det lyder useriøst, når man kigger på heste vil man gerne bare have nogle korte facts, ligesom det er irriterende at læse en halv roman om hvordan hesten er. Tit er der 300 heste på søgelisten, man skal bare hurtigt videre. De fleste er også glade for deres heste, det skal de da også have lov til, alt det de vil, men man bliver altså træt af at høre på det. Så kan de lade være med at sælge deres hest, hvis tårene allerede triller når de har skrevet det første ord i annoncen.

• #23   28. mar 2010 Krikken: Nemlig, det har ingen relevans for annoncen.

• #24   28. mar 2010 Else; føj hvor sku du skamme dig..

• #25   28. mar 2010 Trine - Og igen må jeg sige, at ikke alle har et valg. Hvis man fx ikke har råd til den mere, har man som regel ikke et valg.
    Nej, det har ingen relevans - men så spring det da over hvis det er så træls?

• #26   28. mar 2010 Jeg siger også bare hvordan man som køber opfatter det.
    Igen, man må hjertens gerne være glad for sin hest, men så kan i det mindste, i sin salgsannonce, virke en smule professionel, og bare beskrive hesten istedet for ens egne følelser.

• #27   28. mar 2010 Trine - Jeg er enig med dig. Vil da også gerne have nogle facts om hesten, men jeg kan ikke se problemet i at folk bruger 2 linjer på at sige at de holder af hesten?

Else - Øh nej, hvorfor skulle det også være et dukketeater?

• #28   28. mar 2010
    Jeg ville som køber ikke opfatte de positivt overhovedet at der stod sådan i en annonce... Jeg ville få den opfattelse at ejer halvt om halvt ikke rigtigt ville af med hesten, oprigtigt. Hvilket jeg ikke ville være interesseret i, ejer skal sælge for at sælge.

Ville også få den opfattelse at sælger derfor ville være mere "overbeskyttende" og "påpasselig" med diverse købere og ikke mene at man eller nogen var god nok til deres lille pussenussegøj.

Derfor, intet positivt.

Hvis man sælger, så skal man være afklaret med det - kan man ikke klare det og elsker man virkelig hesten så lader man være.

• #29   28. mar 2010 Synes også det er fint hvis de skriver, fx at de holder utrolig meget af hesten og derfor gerne vil kunne vælge mellem evt. købere eller sådan noget, men når de udpensler det på den måde, synes jeg det bliver urelevant. Det er noget man kan skrive i en profiltekst her på HG, men i en salgsanonce synes jeg ikek det hører hjemme.

• #30   28. mar 2010 Det beviser jo bare, at nogle mennesker har et forhold til deres hest, og ikke bare ser det som en maskine.

• #31   28. mar 2010 Disturbia - Præcis.

• #32   28. mar 2010 Nej, det har ikke den store relevans, men jeg vil hellere have, at man i annoncen fornemmer ejerens kærlighed til hesten ved at skrive sådan fremfor at skrive 'kolde' facts om hesten som om, det var en bil, hus eller en tredje død ting, man ville sælge.

Især herinde, hvor der er mange børn og unge. De skal have lov til at skrive sådan, for kærligheden til deres dyr er stort - Hvis man kun selv vil læse 'professionelle' salgsannoncer, så søg til en professionel stald/stutteri istedet for.

• #33   28. mar 2010
    Hvis de har så stor kærlighed til hesten/ponyen så havde de beholdt den, med mindre de var tvunget til at sælge den pga. økonomi fx.
    Så jeg har ingen medlidenhed med de der tuder over at skulle sælge pga. aldersgrænse - det er et valg, ikke en tvunget situation :o)

• #34   28. mar 2010 Hvorfor så ikke bare springe de annoncer over? Kan altså ikke se det store problem i det. Hvis man vil have en seriøs annonce vil man da kigge på de forskellige stutteriers salgslister - Det gør jeg i hvert fald.

• #37   28. mar 2010 Jeg vil da noget heller se at de er kede af at skulle af med deres hest i stedet for at der står: "Jeg glæder mig så meget til at få den her dumme krikke ud af stalden!" ;D

• #38   28. mar 2010 Else B - Er det nogen grund til at skrive så surt?

Om der står at de ingen penge har, eller om der står det er med et blødende hjerte er for mig det samme.. En indledning til annoncen..

Hvorfor sælge til Låsby? De vil jo netop genre have den kommer et godt sted hen,.

Kommentér på:
Starten af salgsannoncer?

Annonce