15. jan 2008 Følger: 33 Følgere: 31 Heste: 3 Emner: 130 Svar: 852
napper hele tiden ! {{forumTopicSubject}}
Heej Groundworkere !
Jeg har et problem med min ene hest, da den hele tiden snapper / bider. Det er heldigvis kun sket et par gange at den har bidt hårdt sådan så jeg fik et mærke, men jeg kender ikkke grunden til det. Fx. hvis jeg strigler den ande hest inden ridetur ( den bliver striglet lige uden for boksen, hvor der ikke er tremmer i ), så hver gang jeg står tæt på den, napper den efter min jakke, og når jeg så flytter mig om på den anden side af Zapp ( den anden hest) følger den med og gør det samme.......... synes selv det tyder meget på at den vil have opmærksomhed....hvad kan det ellers være. ? den snapper også efter en hvis man nogen gange trækker den eller lign. og hvis jeg står inde i boksen og bider efter mig, stamper jeg hårdt i jorden og hæver min stemme, men så lægger den ørene tilbage og ser Sur/gal ud, så jeg er bange for at ødelægge et eller andet i " forholdet " ? Nogle ideer. ;/
<b> METTE</b>
ps. har søgt i forum men kunne ikke finde noget der kunne hjælpe. OG JEG VIL IKK HØRE ET FORSLAG OM AT SLÅ DEN I HOVEDET !
jan 2008
Følger: 33 Følgere: 31 Heste: 3 Emner: 130 Svar: 852
jan 2008
Følger: 30 Følgere: 27 Heste: 2 Emner: 20 Svar: 96
Jeg plejer selv, hvis min hest kommer for tæt på eller napper, laver du ved en kylling, ikke stækker armene hurtigt op, så lær den nemlig at den overtræder dine grænser.
Og nej det er ikke ondt det er horsmanship. For heste reager ikke på vores stemmer, så lige meget hvor høj du råber vil den være total ligeglad, og hvis du skubber hovedet væk, dominere du din hest.
Fordi den bider er fordi den dominere dig, derfor skal du lave bodyblocks.
jan 2008
jan 2008
jan 2008
mar 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Heste: 1 Emner: 1 Svar: 13
jan 2008
mar 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Heste: 1 Emner: 1 Svar: 13
jan 2008
jan 2008
jan 2008
Men hvis du er sur, er du spændt i hele kroppen og har et surt ansigtsudtryk, og det mærker din hest.
For din hest har ikke brug for, at lytte til stemmer, nej ude på marken bruger heste kropssprog, de har ikke brug for at tale, fordi de har deres kropssprog, og de har deres øre, som de kan lægge tilbage når de er sure og frem når de er glade eller bare opmærksomme...
Gider virkelig ikke diskurtere dette, da jeg selv ved jeg har ret.
Du kan selv teste det.
jan 2008
jan 2008
BASTA :b
jan 2008
okt 2004
Følger: 69 Følgere: 122 Heste: 3 Emner: 298 Svar: 1.292
skub hesten væk fra dig, bak den, og sørg for den hele tiden acceptere dit rum. fx kan du tage træktovet og lade det falde ved din skulder, så den ved den ikke skal gå ind der (svært at forklare på tekst), gør den det, får den et lap med træktovet, som bare fortsætter, og stop ikke op.
jan 2008
okt 2004
Følger: 69 Følgere: 122 Heste: 3 Emner: 298 Svar: 1.292
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 8 Emner: 304 Svar: 1.450
Kan godt se, at heste ikke skal bruge det til noget i naturen. Men det skal hunde fx. heller ikke, og de lyder da verbale kommandoer - det har nok været sådan engang, at hvis man kastede en pind til en vild ulv ville den være ligeglad, hvis man kiggede den i øjnene betød det at man dominerede den osv... men nu er de domisticerede og har været tamdyr i mange år, hvilket vil sige at de er påvirkede af hvordan mennesker vil have dem til at agere. Så i dag kalder du på din hund, og den kigger på dig som tegn på opmærksomhed - og det har intet at gøre med, at den vil dominere dig.
Understreger lige, at dette er mine egne teorier, og at jeg kun spørger ind til dit postulat af ren nysgerrighed, ikke fordi jeg vil ændre dit syn på noget som helst
jan 2008
Problemet er bare, at du ikke kan samligne med fx. en dansk svensk gårdhund der aldrig har levet ude i naturen og en ulv. Men man kan da slet ikke samligne med et rovdyr og en planteæde.!
De er alt for forskellige.
Heste kommer også når du kalder på den, men det gør den jo også hvis resten af flokken virnsker til den.
Du lærer din hund kommandorer fordi du så får bedre mulighed for, at styrer den, men du har ikke brug for, at lærer din hest kommandorer, som du har ved en hund.
jan 2008
Kropssprog er så meget vigtigere end stemmen, for en hest.
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 8 Emner: 304 Svar: 1.450
Tænker bare, at ligesom hunde har rykket sig rigtig meget med fx som jeg nævnte at det at kigge i øjnene ikke længere er tegn på dominans, men opmærksomhed, kan heste så ikke også have rykket sig så meget pga. den menneskelige indflydelse, at de reagerer på stemmen?
jan 2008
-Som jeg sagde før man kan ikke samligne med en hund, en hund har ikke brug for, at gå rundt og være bange, de har ikke nogle naturlige fjender.
Du skal også tænke på, at vi mennesker er rovdyr, vi lugter af kød og vi har jagtsyn, det kan påvirke nogle heste.
Derfor skal du jo også vise overfor din hest, at du måske er et rovdyr, men at hun ikke handler som et, og så kan du starte med ikke at klappe eller slå din hest når skælder den ud.
-Heste reager kun på dit kropssprog, når du er snakker sødt til din hest, slapper du jo selv af, du ligner ikke et rovdyr, og du udsender en glad og afslappet energi, sm påvirker din hest, derfor tror nogle, at heste reager på stemmer, men det gør de ikke, de kan bare mærke på dig, at de ikke skal være bange og at i hygger jer!
okt 2007
Følger: 49 Følgere: 49 Heste: 2 Emner: 13 Svar: 187
Self. reagere den på stemmen.. Den forstår ikke hvad du siger man den forstår den tone.. Den kan høre om du har en blid tone eller en hård tone..
Og jo dne hest reagere altså på stemmen for du kan kigge væk samtidig med du hæver stemmen og så fatter den det
napper hele tiden !
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside