Flex-bandage falder af hele tiden {{forumTopicSubject}}
Hej alle.
Jeg står med en hest som har et sår over højre knæ. Det har bare helet så fint den sidste uges tid. Men nu er bandagen begyndt at falde ned hele tiden, da jeg tror at hun klør i det. Og det har jo så resulteret i at hun napper i det. Her til morgen var det simpelhen så hævet og varmt rundt om, men selve såret så fint ud.
Har efter dyrlægens anvisninger renset, gået en time med hende hver dag uden bandage på og renset igen hvorefter lagt bandage hver dag. Og har været ude og tjekke op mindst 2 gange om dagen.
Men igår var hun stok halt, og det har hun slet ikke været før nu.
I morges ville hun næsten ikke rokke sig ud af stedet med hendes ben. Hun kunne fint lægge vægt på, men røre sig ville hun slet ikke.
Er nu ude hos hende morgen, middag og aften for at holde ekstra øje. Og er simpelhen så frustreret over at det har taget sådan en pludselig drejning..
- Jeg vil prøve og tage ud til dyrlægen her efter middags-tjekket, vise billeder og høre om de har et godt råd.
Renser såret først med lunkent vand, med sterilt sæbe, tører det af yderst rundt om sår-kanten, derefter sprøjter jeg klorhexidin på, og tager zink-salve i sårkanten. Derefter ladet det stå lidt til zinksalven tørrer lidt, og til sidst lagt bandage.
dec 2008
Følger: 305 Følgere: 266 Heste: 1 Emner: 133 Svar: 565
dec 2008
Det første billede er hvordan såret så ud i sidste uge, og det andet er også fra i morges. Og det er efter den "daglige process" jeg har gennemført med hende.
okt 2008
Følger: 85 Følgere: 86 Heste: 4 Emner: 3 Svar: 271
Står med en pony der har et stort sår på bagbenet efter han havde været gennem hegnet og det er stort set samme jeg skal igennem
dec 2008
- Amalie.
Jeg lægger først et stykke melolin, med den glatte sige mod såret på. Derefter bruger jeg et stykke baby-vat-pad for at støtte og som også suger hvis det går igennem. Da Dolly blødte ud af såret brugte jeg bind, da de jo suger rigtig godt.
okt 2008
Jeg har lang vej igen med min, der også skal i genoptræning.
Held og lykke med din
dec 2008
- Også held og lykke til din.
okt 2008
Så for at være sikker, så skifter vi med mindre mellemrum til start og så lidt mere, dog ikke hvis den glider ned. Dyrlægen kommer stadig et par gange om måneden for at tjekke op.
dec 2008
Har heldigvis sluppet "billigt" med hende her.
okt 2008
okt 2008
dec 2008
Kan fortælle at der absolut ikke er infektion i såret. Har såmænd talt med dyrlæge.
Her er link til anden tråd: http://www.hestegalleri.dk/forum/Generel-diskussion/1053565-flex_bandage_falder_af_hele_tiden#newest
nov 2008
Følger: 31 Følgere: 32 Heste: 1 Emner: 437 Svar: 3.968
http://www.hestegalleri.dk/fotoalbum/diverse_hest/182339-skaden
Der står lidt om processen under fotoet jeg pillede bandagen af ham allerede efter 3 dage.
okt 2008
Vi har haft store problemer med at han klør i såret, dog så oplever vi stor fremgang efter at han er kommet ud af betændelse og er begyndt på at kunne bevæge sig uden smertestillende. Generelt, så er hans livskvalitet kommet tilbage og han er endelig begyndt at hele optimalt, på trods af meget væske i såret, betændelse osv. Der har været dræn i såret, og han har været rigtig uheldig med betændelse i lymferne også, så han har været utrolig hævet og med gnavsår fra første bandage som der gik betændelse i
Han er dog på rette spor, skal i genoptræning snart og så er målet at han om et års tid er klar til de høje klasser igen, ellers så må vi se på det til den tid, han har hvert fald ikke glemt hvad dressur er
Flex-bandage falder af hele tiden
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside