{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
668 visninger | Oprettet:

napper {{forumTopicSubject}}

Min Tinker napper hele tiden. han er simpelthen SÅ madglad og ved udemærket hvilken lomme jeg plejer at have godbidder i når vi træner.
Det er ikke så slemt nu men jeg er bange for hvis jag ikke vender ham af med det , ja så kan det blive et problem. Ham bidder ikke rigtigt i mig men piller konstant med mulen, så meget at det kav være svært at sætte et træktov i hans grime.....Han kan dog godt finde på at bide i mit tøj.... Hvordan skal jeg takle det? Han får KUN godbidder i forb. med træning, tricks..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  napper
  • #1   1. mar 2010 Lad være med at bruge godbidder.. Hesten har allerede fået en forventning om at hvis den laver det rigtigt, så får den en godbid. Jeg ville i stedet gå over til en anden metode.. Evt klikker..

• #3   1. mar 2010 Jeg ville også fortsætte med godbidder da det er bevist at de lære hurtigere og husker bedre ved indlæring med godbidder.. og bruger man en klikker som Lea foreslår skal du jo også bruge godbidder..
    Du skal bare træne den i ikke at tigge.. sørg for aldrig at give godbidderne i nærheden af lommen.. men træn i stedet at godbidden altid kommer når den står med hoved lige (evt med bukket nakke, da den så bare vil bukke nakken når den tikker).. og muler den, så falder der ingen godbid, heller ikke selv om den har gjort hvad den blev bedt om..

• #4   1. mar 2010 har også selv haft lidt det samme problem med min pony, det var dog ikke særlig slemt, men det er stadig vildt irreterende.
    Når han napper eller tigger så skubber du bare hans hoved væk, og ingorere ham, ikke for hårdt, men han må jo godt kunne mærke at du ikke finder dig i det. Du kan også ligesom Signe *spider-pig* Nu som Jesus L skriver lære ham f.eks. at han ikke får godbidden før han vender hovedet væk fra dig. Det har min pony lært uden det rigtigt har været meningen, ved bare først at give ham en godbid når han holdte op med at tigge.

I stedet for at tigge begynder de jo så bare at vende hovedet væk fra dig for at få godbidden, og det er jo også en måde at tigge da de har fundet ud af det er sådan de skal gøre for at få den.
    men det er lettere at ingorere da det jo ikke irretere dig, og så må hesten vel snart finde ud af at det er dig der bestemmer hvornår den skal have godbidder:)

Kommentér på:
napper

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce