{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
712 visninger | Oprettet:

Remonte : Næste skridt {{forumTopicSubject}}

Jeg er jo begyndt at ride remonte på Flicka, og det går super godt. Jeg har én video inde, men den er gammel, derfor giver jeg ikke lige et link.. Flicka er begyndt at hæve halsen en lille, bitte smule (løfter hovedet mere fra jorden og mod bringen) er dette ikke præcis det hun gerne skulle gøre, når hendes muskler begynder at være til det ?

Derfor er jeg lidt i tvivl om, hvad jeg skal gøre som "det næste skridt". Vi er ikke begyndt i galoppen, det mener jeg ikke, at hun kan endnu, og vil ikke begynde før jeg er 110% sikker på, at hun kan.
Men når jeg skal igang med galoppen, hvordan skal jeg sidde ? Skal jeg læne mig frem, eller sidde ned i sædet eller ? Jeg er i tvivl, er jo vant til at skulle ase og mase og drive og drive som en gal, men det ved jeg jo, at jeg ikke skal nu i hvert fald xD !

Dernæst vil jeg gerne spørge, om jeg kan sætte mig ned i sadlen når jeg traver ? Jeg har gjort det nogle gange, uden at læne mig meget tilbage, og "sætte" mig i sadlen, men blot slappe af og mærke hesten - hvis i forstår min hensigt ? Det er lidt svært at forklare, men jeg kan tydeligt mærke, at jeg slet ikke låser på samme måde som jeg ellers har gjort..

Håber i kan hjælpe mig lidt, evt komme med andre råd smiley
(Jeg har fundet en underviser, men hun er altså ikke uddannet, rider bare selv frem og ned - dog med tøjlekontakt. Men jeg har IKKE råd til at få en prof underviser ud - det kan bare ikke hænge sammen. Har kigget på mange, men det er for dyrt.)
Knus F&F

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Remonte : Næste skridt
  • #1   16. mar 2009 Nej..
    Jeg synes ikke du skal ride nedsidning i hvert fald ikke endnu. Det er lige tidligt nok. Vent til hun går stabilt med halsen i vandret og er god til gallopere før du begynder. Det kræver TID - og en mega lang tålmodighed

Jeg synes ikke der er noget næste skridt for jeg lige nu, men nu har jeg jo ikke lige set hende endnu, så det er nok også lidt svært at vurdere men jeg vil mene at du uden problemer kan blive ved med at ride som du gør også indtil du og jeg mødes i påsken.

Jeg skal selv snart til undervisning men jeg mener ikke hun er stærk nok endnu selvom du gør mange ihærdige forsøg på at få hende stærkere så er det kun tiden der kan få hende til at vokse som det er lige nu
    Så når hun evt. bliver lidt stærkere kan man ride små tempovekslinger inden for den enkelte gangart. Det vil sige du kan lave overgange skridt-trav-skridt og trav-skridt-trav f.eks. og så kan du lave tempoveklsinger inden for den enkelte gangart.

• #2   16. mar 2009 VilDDyret : Nu er Flicka jo ikke muskelfattig eller ude af form, og hun arbejder sevstændigt som hun er nu (i hvert fald når vi ride i hallen, har ikke haft hende på banen så meget endnu) og hun er jo selv begyndt at søge op af, og hun er blevet en smule ukoncentrerret - hvilket på Flcka plejer være et tegn på, at hun mangler noget at lave.. Jeg vil (selvfølgelig) vente med nedsidning når du siger det - det er klart. Men hun er bestemt ikke klr til galoppen, og hun keder sig som det er nu.. Det kan man tydeligt mærke, kun når jeg rider i cordeo er hun koncentrerret

• #3   16. mar 2009 Hvis det er hun keder sig - det gør min også nogle gange. Så spændende er det heller ikke at være tvunget til at lave det samme dag ud og dag ind vel ? xD
    Så ville jeg ride volter hvis ellers det er muligt. Ligeså med slange gange. Evt. slalom og bomme, så hun får brugt ryggen på en anden måde og får gang i sine muskler.

Jeg ville også mene at du sagtens kan lave overgange nu. Det er hårdt for hende og hun vil bestemt ikke kede sig i overgangene, det kræver meget styrke at lave en god overgang og det kan tage et par gange inden den virkelig føles superp.

• #4   16. mar 2009 VilDDyret : Vi laver alle disse ting.. Jeg kan selvfølgelig lave endnu flere overgange - det vil jeg orøve smiley vi skal også snart på ture, jeg får bare dårlige nerver, hun er SÅ bange for ALT der kører o.O og der er fyldt med traktorer i sundet smiley

• #5   16. mar 2009 Anne : Hun går nemlig bedre, når jeg sætter mig ned - bare 5 min måske, men hun bruger altså ryggen bedre, og bliver koncentrerret igen smiley

• #6   16. mar 2009 Så ville jeg ikke ride hende på tur xD
    Kan du så komme ned på jorden hvor hun kan se hvad du laver...
    Det er nogen gange det nemmeste - og så brug overskygning hvis hun panikker helt eller bed hende sænke halsen - og ind på marken med jer INDEN det kommer, det der kører, så hun ikke får øvet sig mere på den adfærd - det har hun da vidst gjort mere end rigeligt.

• #7   16. mar 2009 VilDDyret : Vi er også begyndt at gå - men hun er smadder sød når vi rider, så vi leder efter nogle stier hvor vi kan komme ud på nogle marker.. Indtil videre er der ikke sket noget, men dette er en af grundene til, at jeg ikke rider tur uden bid endnu smiley
    Vi skal have min far ned med hans traktorer, så må vi lære hende, at det ikke er farligt ... Bare stille og roligt smiley

• #8   16. mar 2009 Ja, der er ikke andet for..
    Vi kunne jo mødes en dag, når din er traktor sikker og så ride ud i det blå sammen. Se det ville være fedt... XD

• #9   16. mar 2009 VilDDyret : Det ville være super fedt smiley !

• #10   16. mar 2009 Ja ikke.. xD
    Specielt fordi min kan læsses efterhånden xD

Eller i hvert fald sådan næsten uden problemer.

• #11   18. mar 2009 Skal Flicka også snart have lært smiley

Kommentér på:
Remonte : Næste skridt

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce