26. apr 2008 Følger: 72 Følgere: 152 Heste: 5 Emner: 436 Svar: 5.304
Næste skridt : Remonte {{forumTopicSubject}}
Jeg er jo begyndt at ride remonte på Flicka, og det går super godt. Jeg har én video inde, men den er gammel, derfor giver jeg ikke lige et link.. Flicka er begyndt at hæve halsen en lille, bitte smule (løfter hovedet mere fra jorden og mod bringen) er dette ikke præcis det hun gerne skulle gøre, når hendes muskler begynder at være til det ?
Derfor er jeg lidt i tvivl om, hvad jeg skal gøre som "det næste skridt". Vi er ikke begyndt i galoppen, det mener jeg ikke, at hun kan endnu, og vil ikke begynde før jeg er 110% sikker på, at hun <i>kan</i>.
Men <b>når</b> jeg skal igang med galoppen, hvordan skal jeg sidde ? Skal jeg læne mig frem, eller sidde ned i sædet eller ? Jeg er i tvivl, er jo vant til at skulle ase og mase og drive og drive som en gal, men det ved jeg jo, at jeg ikke skal nu i hvert fald xD !
Dernæst vil jeg gerne spørge, om jeg kan sætte mig ned i sadlen når jeg traver ? Jeg har gjort det nogle gange, uden at læne mig meget tilbage, og "sætte" mig i sadlen, men blot slappe af og mærke hesten - hvis i forstår min hensigt ? Det er lidt svært at forklare, men jeg kan tydeligt mærke, at jeg slet ikke låser på samme måde som jeg ellers har gjort..
Håber i kan hjælpe mig lidt, evt komme med andre råd
(Jeg har fundet en underviser, men hun er altså ikke uddannet, rider bare selv frem og ned - dog med tøjlekontakt. Men jeg har IKKE råd til at få en prof underviser ud - det kan bare ikke hænge sammen. Har kigget på mange, men det er for dyrt.)
Knus F&
apr 2007
Følger: 30 Følgere: 43 Heste: 9 Emner: 398 Svar: 6.662
apr 2008
Følger: 72 Følgere: 152 Heste: 5 Emner: 436 Svar: 5.304
Næste skridt : Remonte
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside