8. aug 2007 Følger: 131 Følgere: 110 Heste: 2 Emner: 106 Svar: 694
hjælpemiddel/tvangsmiddel {{forumTopicSubject}}
de skriver eks: ´´fordi det handler om karaktere og jagten på effekt, er det ligeså almendeligt at tune en islandsk hest med boots som at tune en rallybil.`` og de skriver også:´´ flere og flere islandskehestetrænere finder disse metoder at ride med boots, lige så menningsløse som når man forsøger at korrigere en hests holdning ved hjælp af en glide tøjle``
det er unødvendigt med vægte , når hesten ved hjælp af klassisk dressur har fået en god balance og stærk bagpart, men denne metode^^ tager lang tid og jeg fornemmer ikke at elite rytterne har tålmodighed til at vente på en elite hest af naturens hjælp. forklare islænder træner og avler sara wortmann.
ups kom til at slette det forkerte indlæg men her er det igen .
det handler om, islandske hesten og boots. om boots er et hjælpemiddel eller tvangsmiddel.
´´islandskhesten har en typisk bodybuilderbringe og en lille bagpart, siger dyrlæge tatjana brandes om de omdiskuterede gang-manipulerede islandshestes eksteriør.``
ifølge hende har vægten på forparten en nagativ indvirkning på halsmuskulaturen, således at hesten får en stiv underhals og er svær at ride i holdning. hun menner desuden at at vægt, klokker og beslag har negativ trænning effekt. ´´ryggen hvælver ikk opad. kroppen bliver måske nok trænnet men ikke på de steder, der er vigtige for at kunne bærer rytteren`` advarer hun.
^^ skrevet direkte fra bladet.
fra bladet equipage nr 13 december 2008
jeg må sige efter og have læst denne artikel at jeg er glad for at jeg aldrig har gået ind for boots ol. og endnu mere nu.
aug 2007
Følger: 131 Følgere: 110 Heste: 2 Emner: 106 Svar: 694
ups kom til at slette det forkerte indlæg men her er det igen .
det handler om, islandske hesten og boots. om boots er et hjælpemiddel eller tvangsmiddel.
aug 2007
mar 2007
Følger: 52 Følgere: 51 Heste: 2 Emner: 102 Svar: 880
aug 2007
feb 2008
Følger: 49 Følgere: 49 Heste: 9 Emner: 187 Svar: 1.853
Til træning eller stævner får hun et par simple gummiklokker på, uden vægt..
aug 2007
^^
hjælpemiddel/tvangsmiddel
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside