endelig ved jeg hvorfor!! {{forumTopicSubject}}
Heej
jeg har skrevet et par indlæg om at Gule løber med mig.
og nu har jeg endelig fundet ud af hvorfor!!
ejeren af gule rider på en stor grå hest, og hun rider på en speciel måde for at få bygget nogen muskler på den!! altså hun rider med løse tøjler så den lære at stække ud og få nogen muskler på ryggen o.s.v så den har kræfter til at ride på den pæne måde. altså at gå til biddet.
jeg plejer at sidde og arbejde med gule med korte tøjler, og når vi traver, løber hun så stærkt!
så her idag prøvede jeg at trave med løse tøjler, og hun løb ikke lige så stærkt som hun plejer, og det føltes faktisk som at hun slappede lidt af!
det er daklart at hun løb så stærkt når hun ikke har musklerne til at gå samlet!
så nu tror jeg at jeg vil ride sådan i et styke tid! og så se om hun gå bedre når hun har fundet nnogen muskler
sorry det blev så langt! :S
jun 2006
Følger: 112 Følgere: 100 Heste: 2 Emner: 212 Svar: 4.252
jan 2005
Følger: 187 Følgere: 194 Heste: 8 Emner: 325 Svar: 1.342
jun 2006
jun 2006
mar 2008
Følger: 19 Følgere: 15 Heste: 1 Emner: 142 Svar: 889
feb 2006
Følger: 323 Følgere: 368 Heste: 5 Emner: 414 Svar: 2.879
Du kan arbejde med en let tøjle ikke en slap - for så arbejder du jo ikke....
Jeg rider med en meget let og blød tøjle kontakt på coco da han er ekstrem følsom... han rides udelukket frem og ned og får lov at strække sig så langt frem og ned som han ønsker. Han har en ryg der er ekstrem muskuløs og er virkelig ved at sætte hals muskler....
Der lyder til at din fjolle mangler en masse grundarbejde og grundridning....
jeg ville nok lave lidt longe arbejde....
sep 2007
Følger: 38 Følgere: 35 Heste: 1 Emner: 165 Svar: 623
Laura: jo det er netop de muskler hesten skal bruge for at gå til bidet. men ja hun vil da venne sig til at gå sådan og strække ud. Men så må jeg jo bare øve med hende at gå til bidet bagefter
Trine : jeg lader hende heller ikke tage styringen men når hun gør. sætter jeg ned i skridt og prøver igen
*Anne - Coco's Calypso og Holaren *
jo jeg skal nemlig ride med løse tøjler. fordi så kan hesten slappe af.
ja, hun mangler nogen øvelser da hun først blev tilredt som 10 årig. (du kan kigge hvorfor inde på hendes profil)
jeg har også tænkt mig at spørge hende der sagde det til mig, og noget "undervisning" eller noget
endelig ved jeg hvorfor!!
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside