endelig fandt jeg "løsningen" {{forumTopicSubject}}
Ja om en uge er der klubstævne i min klub, dvs. på hjemmebane...
normalt til stævner på hjemmebane plejer klubbens egne ryttere at have en "fordel" idet hesten er i vante omgivelser og dermed slapper mere af..
men for søren hvor har jeg dog frygtet det "skidende" stævne...
Entertainer har altid været lidt "flyvsk", så de to gange jeg har været til udenbys stævne har jeg forventet at skulle ride på en tikkende bombe... men der har han OVERRASKET mig og været total cool...
MEN på hjemmebane????
PUHA siger jeg bare.,...
Hvis en stol ved ridebanen står anderledes end den plejer, så springer han i luften, og er der tilskuere hen langs dressur banen er det umuligt at få ham ned langs langsiden...
tingene er jo pludselig ikke som de plejer
Igår trænede vi så at min kæreste gik rundt omkring banen mens jeg red, og han lavede piuetter med mig flere gange og truede med at stikke af...
Idag gjorde han det samme da jeg skulle træne op af midterlinien, fordi der stod en stol som ikke plejer at stå der..
til sidst begyndte jeg så at sidde og snakke beroligende til ham, samtidig med at jeg havde indvendige ben ved ham (for at holde ham på plads)..
og ved i hvad?? DET VIRKEDE SKU
Selv når min kæreste gik rundt omkring banen... og der pludselig var et barn som vadede rundt og væltede stole osv, så BLEV han hos mig... spændte måske lidt op, men han blev hos mig så længe jeg snakkede beroligende til ham....
så det har jeg besluttet at jeg gør til stævnet i næste weekend... ved godt det trækker ned at bruge mund i dressur...
men hellere at det trækker ned, og at hesten får en god tur... end at jeg ikke siger noget og han så får en dårlig tur fordi han er bange...
Nu skal der bare trænes at der holder en bil for enden, og så skal jeg have et par veninder til at være langs banen så han vænner sig til flere mennesker
nu er jeg pludselig KNAP så nervøs ha ha
aug 2008
Følger: 163 Følgere: 142 Heste: 7 Emner: 225 Svar: 1.657
held og lykke
mar 2007
Følger: 114 Følgere: 133 Heste: 5 Svar: 6.549
husk at øve paraplyer, barnevogne og sådan noget med den, man ved jo aldrig xb
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 200 Heste: 7 Emner: 1.490 Svar: 12.060
han er lidt råden i bæret ha ha
mar 2007
Følger: 114 Følgere: 133 Heste: 5 Svar: 6.549
endelig fandt jeg "løsningen"
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside