700 visninger
|
Oprettet:
Stoppe signal.. {{forumTopicSubject}}
Hejsa
Jeg rider jo tit bidløst på min dejlige fjolle gnist, da hun syntes at det er super behageligt..=). Men hun har ikke rigtig noget stoppe signal. Hun reagerer fint på mit sæde når jeg beder hende og at gå fra galop til skridt eller fra trav til skridt men kan ikke få hende til at lave en parade.
Hun kan fint signalet fra jorden når jeg stopper stopper hun og når jeg drejer går hun bare med..
Bakke kan hun også fint fra jorden, men når jeg kommer op på hende så næ nej...
nogle der har nogle gode øvelser..?
dec 2006
Følger: 101 Følgere: 97 Heste: 5 Emner: 498 Svar: 2.791
Hvis du beslutter dig for at gøre sådan, skal du gøre det hver eneste gang du skal stoppe hende, ikke kun nogle gange. På et tidspunkt opdager hun at reagere hun ikke på benene, så bruger du tøjlerne, og så vil hun formodentlig stoppe for dine ben.
Bare en måde at lære det på. Men der er hel sikkert andre, både bedre og dårligere måder.. Jeg brugte det da jeg skulle lære Lotti at stoppe for cordeoen, og hun forstår det næsten nu. Altså jeg lægger tryk fra cordeoen, og reagere hun ikke bruger jeg tøjlerne et par sekunder efter.
Men det kræver træning
dec 2006
dec 2006
Ville ikke sætte ordkommandoer på fra starten. Det kan du altid lære hesten, når den først har forstået signalet, for så er du sikker på at hesten også reagere når du ikke siger WOUW
feb 2008
Følger: 190 Følgere: 179 Heste: 2 Emner: 127 Svar: 1.026
dec 2006
dec 2006
aug 2006
Følger: 42 Følgere: 44 Heste: 1 Emner: 75 Svar: 955
Det er yderst effektivt. De fleste heste fanger det ret hurtigt og så kan du bruge et let signal efterfølgende. Det er bedre at skrue op en gang end flå i den 700 gange uden at få en reaktion.
Stoppe signal..
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside