{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
965 visninger | Oprettet:

Ryster voldsomt med hovedet! {{forumTopicSubject}}

Min hest Tritla er begyndt at ryste voldsomt med hovedet. Det er noget hun gør når det bliver sommer, og varmt.
Når hun står på marken er der ingenting overhovedet. men når man rider på hende (det er ligegyldigt hvem der rider hende) så kaster hun rundt med sit hoved. Nogle gange er det så voldsomt, at jeg sidder og hopper.
Jeg har haft dyrlægen til at kigge på hende, men kan kunne ikke finde noget nogle steder, så jeg troede at det måske kunne være fordi hun er ivrig, men hun virker ikke yderligere sådan - selvom hun gerne vil fremad.
Så kunne det være fordi hun var træt af at blive redet - men så ville hun ikke komme til mig på marken, eller virke så frisk.
Så jeg tænkte, om det måske bare ville være en dårlig vane? problemet er bare, at det er en MEGET ubrydelig vane så.
- Ved i hvad det kunne være? og har i oplevet noget lignende selv?

Ville virkelig blive glad, hvis i gad hjælpe mig med det her smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ryster voldsomt med hovedet!
  • #1   9. maj 2008 Jeg har en veninde, der engang havde en hest der gjorde det. Det var noget med at det var et eller andet oppe i næsen. Det kunne "fjernes" ved at skære et eller andet over oppe i næsen.

• #2   9. maj 2008 okay, det skal jeg prøve at se efter. ved du hvor langt oppe det sad?

• #3   9. maj 2008 <b>OBS: Hun har svamp i hovedbunden, men jeg tror ikke det er problemet, da jeg har fået at vide at det ikke klør eller lign.

• #4   9. maj 2008 gør hun det kun om sommeren?
    Det kan måske være fordi hun sveder og det klør under hovedtøjet, men det er selvfølgelig kun hvis hun sveder...

• #5   9. maj 2008 jamen hun gør det ligeså snart man stiger op.
    ellers havde det også været mit største forslag, men hun sveder jo ikke fra første skridt s;

• #6   9. maj 2008 - min mor har lige været oppe ved hestene og ride hende.
    hun prøvede at komme vat i ørene på Tritla, og se om hun stadig gjorde det, og det gjorde hun ikke. eller jo, men det var så lidt at det næsten ikke var noget. mor kom i tanke om, at man kom til i travhestenes ører når de var til løb, for at berolige dem (:
    man skal komme det så langt ind, at det ikke kan rystes ud, men heller ikke så langt at man ikke kan tage det ud bagefter.

• #7   9. maj 2008 men var det kun om sommeren?
    Ellers godt i har fundet et "middel"

• #8   9. maj 2008 ja, og ja (:

• #9   10. maj 2008 Min hest gider ikke stå stille og begynder og hoppe og små stejle fordi der er så mange fluer og myg og sådan.. kunne det ikke være noget af det der irretere hende??

• #10   10. maj 2008 Jeg tror bestemt også at der er noget der irritere min hest, det er bare lige <i>hvad ?</i> (;
    - vi har prøvet alt, min mor og jeg. og der er ikke noget at se. Vi havde kørt hende op til min beridder, og hun kunne heller ikke se noget. Hun sagde "Trítla er bare meget 'varm i knolden'. Det har hun altid været og det vil hun altid være". - Men jeg synes nu ikke altid at hun har været sådan, desuden ér det jo også kun om sommeren..

Når jeg skridter på hende er der stort set ingenting. det begynder først sådan rigtigt, hvis jeg sætter hende i gang. Det er derfor jeg ikke kan forstå det. derfor burde det jo også være udelukket at det er insekter der irritere, for der er flest insekter når man skridter.

- Jeg er blevet foreslået, at prøve at ride med chambon (staves ?), indtil det er stoppet. Hvis det bare er en vane, finder hun jo ud af, at det er ubehageligt når hun forsøger, og så skulle hun gerne stoppe med tiden. Er det en god idé?

<b>Sarah :</b> Hun har ikke ondt i ryggen, og har ikke en ulvetand. vi har haft tjek. Hun spiser og drikker helt normalt, så dét kan heller ikke være problemet s;

• #12   11. maj 2008 En god idé med champon når i har prøvet alt og der ikke er noget der gør ondt på hende/irretere hende:) Nogen siger at det tvinger hesten i holdning, men modsat vil jeg sige at den har en hurtiger refleks fordi den er der med det samme, for at de ikke tar hovedt op.. Rytteren vil altid være et par sek. bagefter fordi de skal nå at tænke det fra hjerne ned til hænderne og gøre det..:)

• #13   11. maj 2008 <b>AFA + FAFNIR smiley et team forevigt :</b> ja, men også fordi at hun tager hovedet så højt op i vejret hun overhvedet kan, så det er ikke til at holde styr på hende. det kan hun jo heller ikke gøre med en champon.

- om vinteren kan hun gå rigtig flot, med bøjet hals og det hele :')

Kommentér på:
Ryster voldsomt med hovedet!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce