Ryster voldsomt med hovedet! {{forumTopicSubject}}
Min hest Tritla er begyndt at ryste voldsomt med hovedet. Det er noget hun gør når det bliver sommer, og varmt.
Når hun står på marken er der ingenting overhovedet. men når man rider på hende (det er ligegyldigt hvem der rider hende) så kaster hun rundt med sit hoved. Nogle gange er det så voldsomt, at jeg sidder og hopper.
Jeg har haft dyrlægen til at kigge på hende, men kan kunne ikke finde noget nogle steder, så jeg troede at det måske kunne være fordi hun er ivrig, men hun virker ikke yderligere sådan - selvom hun gerne vil fremad.
Så kunne det være fordi hun var træt af at blive redet - men så ville hun ikke komme til mig på marken, eller virke så frisk.
Så jeg tænkte, om det måske bare ville være en dårlig vane? problemet er bare, at det er en MEGET ubrydelig vane så.
- Ved i hvad det kunne være? og har i oplevet noget lignende selv?
Ville virkelig blive glad, hvis i gad hjælpe mig med det her
jul 2007
Følger: 35 Følgere: 47 Heste: 12 Emner: 13 Svar: 124
feb 2008
Følger: 49 Følgere: 49 Heste: 9 Emner: 187 Svar: 1.853
feb 2008
apr 2005
Følger: 63 Følgere: 64 Heste: 4 Emner: 23 Svar: 464
Det kan måske være fordi hun sveder og det klør under hovedtøjet, men det er selvfølgelig kun hvis hun sveder...
feb 2008
ellers havde det også været mit største forslag, men hun sveder jo ikke fra første skridt s;
feb 2008
hun prøvede at komme vat i ørene på Tritla, og se om hun stadig gjorde det, og det gjorde hun ikke. eller jo, men det var så lidt at det næsten ikke var noget. mor kom i tanke om, at man kom til i travhestenes ører når de var til løb, for at berolige dem (:
man skal komme det så langt ind, at det ikke kan rystes ud, men heller ikke så langt at man ikke kan tage det ud bagefter.
apr 2005
Følger: 63 Følgere: 64 Heste: 4 Emner: 23 Svar: 464
Ellers godt i har fundet et "middel"
feb 2008
jan 2007
Følger: 38 Følgere: 39 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 270
feb 2008
- vi har prøvet alt, min mor og jeg. og der er ikke noget at se. Vi havde kørt hende op til min beridder, og hun kunne heller ikke se noget. Hun sagde "Trítla er bare meget 'varm i knolden'. Det har hun altid været og det vil hun altid være". - Men jeg synes nu ikke altid at hun har været sådan, desuden ér det jo også kun om sommeren..
Når jeg skridter på hende er der stort set ingenting. det begynder først sådan rigtigt, hvis jeg sætter hende i gang. Det er derfor jeg ikke kan forstå det. derfor burde det jo også være udelukket at det er insekter der irritere, for der er flest insekter når man skridter.
- Jeg er blevet foreslået, at prøve at ride med chambon (staves ?), indtil det er stoppet. Hvis det bare er en vane, finder hun jo ud af, at det er ubehageligt når hun forsøger, og så skulle hun gerne stoppe med tiden. Er det en god idé?
<b>Sarah :</b> Hun har ikke ondt i ryggen, og har ikke en ulvetand. vi har haft tjek. Hun spiser og drikker helt normalt, så dét kan heller ikke være problemet s;
jan 2007
Følger: 38 Følgere: 39 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 270
feb 2008
- om vinteren kan hun gå rigtig flot, med bøjet hals og det hele :')
Ryster voldsomt med hovedet!
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside